Dali Mentor 6 og Pioneer LX86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor 6 og Pioneer LX86

Heisann.

Jeg har en Pioneer receiver og et par eldre Dali-høyttalere, Evidence 470. Men vurderer nå å kjøpe et par brukte Mentor 6.

Er det noen som vet om at dette kan være en god kombinasjon? Eller må det ekstra effektforsterker til?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nylig Mentor 1 og Pioneer LX55 receiver. I mitt rom ble det litt lyst-klingende, og jeg ble rett og slett litt lyttetrett. Koblet på en Abrahamsen dac og den gjorde lyden noe behageligere.

Effektmessig så vil det sikkert fungere med LX86, men det er jo ganske store høyttalere og jeg personlig synes de fortjener ekstra effekt.
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid Vis post
    Heisann.

Jeg har en Pioneer receiver og et par eldre Dali-høyttalere, Evidence 470. Men vurderer nå å kjøpe et par brukte Mentor 6.

Er det noen som vet om at dette kan være en god kombinasjon? Eller må det ekstra effektforsterker til?
    Jeg har en Yamaha receiver til mine Mentor 6, og den er jo kjent for å gi en varmere lyd en pioneeren. Jeg synes det blir alt for lyst i toppene og mangler fylde ved lave lydnivå. Så skaff deg et effekttrinn. Ser at folk skriver at Emotiva, Electrocompaniet og parasound er konge på Mentor.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv NADc275 på Mentor. Funker fint det
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor seriens hybrid diskant gjør at den lett blir for lys/skjærende. Det er derfor ekstra viktig å pare dem med en varm forsterker eller en løsning som har equalizer/romkorringering som kan justere ned diskantvolumet noe.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes mine mentor senter sliter med å få nok pulver fra min sc-lx81 så å si alene! kjører fronter med effekttrinn. mentor senter er en kraftig sak og i film funker den helt perfekt men alikevell er det recieveren som sliter med å levere futt nok så et effekttrinn vil nok komme til den alene så recieveren får kun ta seg av surroundhøyttalere. skal sies at jeg liker høyt volum og trykk i filmmodus.

min mening er at mentor6 som fronthøyttalere definitivt trenger en egen strømkilde dersom du skal ha god trykk i filmer,

over til lytting synes jeg lx serien leverer god lyd i stereo og du vil nok kose deg med et par mentor6 rett i den men om den leverer nok til hva høyttaleren er gode for er nok en annen sak.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps pioneeren har meget god equaliser som du fint å enkelt klarer å fikle med selv. romkorreksjonen har også på mine 3 siste dali høyttalere dempet de øvre tonene av seg selv (nå skal det sies jeg er litt glad i høyttalere som er litt lyse i toppen. dette skyldes nok at jeg føler at min hørsel helt på de øverste hz er litt svekket selv om jeg ikke skårer dårlig i avanserte hørselstester hos ørespesialisten vi besøker 1 gang i året.(jobber på verksted)

Lignende tråder

1. Dali Mentor LCR eller Mentor 1?
    By Jimbeam in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2012, 21:55
  2. Pioneer Sc-LX73 med Dali Mentor 6.
    By kimandrb in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-17-2011, 19:55
  3. Pioneer VSX-1019 til Dali Mentor 2?
    By Holtet in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-2010, 01:03
  4. Svar: 29
    Siste melding: 02-18-2010, 14:28
  5. Effektforsterker for Pioneer AX4 og Dali Mentor 6?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 02-04-2007, 14:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •