Nye høyttalere til stereo - budsjett ca 20.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til stereo - budsjett ca 20.000

Hei

Skal hjelpe en å finne noen nye høyttalere. Budsjettet hans er 20.000,- så trenger noen innspill..

De skal kobles på en Denon PMA-1500 - 2x140w i 4 ohm ifølge boka...

Det høres mest på cd, men også noe vinyl. Cd og vinyl-spiller er i prisklassen 4-6000,-

Det går i alt fra Beatles og Elvis til Pink Floyd, Deep Purple og nyere ting..

De som er sett/hørt på for øyeblikket er Martin Logan Electromotion (oppløst, men opplevdes noe skarp), B&W 683S2, CM8/9 og B6W PM1 stativhøyttalere.

Han har idag et par eldre Dali 470 som oppleves litt slappe i toppen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber Venere 2.5
    Tannoy Prescision 6.2
    Dynaudio Focus 160
    System Audio Mantra 50

Kan noen av overnevnte kandidater også være aktuelle ? Bør tas med i utvalget synes jeg da alle er gode kanditater rundt 20k klassen. Matching oppmot Denon er jo en annen ting da. Ta den med under armen og test.

Ellers synes jeg bassport forran eller bak, og spredningsmønster på en høyttaler bør tas med i betraktningen. Alt etter hvor stort rommet de skal spille i og plassering fra vegg. Dette har store utslag på den endelige lyden synes jeg.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt Dali Mentor 6? Noen synes de kan bli lyse i toppen med Denon, men andre liker den lyden. De har en varmere bass, og en annen lydsignatur i toppen en B&W CM9 som prismessig er lik.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er forsåvidt rivelig stort. 30 m2, samt 25m2 til kun avdelt ved en halvvegg..

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste tipset her er vel og kjøpe brukt.

Mitt nest tips er Audio Physic Scorpio II.
    http://www.finn.no/finn/torget/annon...y=audio+physic

En kompis av meg kjøpte slikt for et års tid siden,jeg liker lyden i dem meget godt,dog ikke godt nok til at jeg bytter ut mine 803D
    Jeg har forøvrig ingenting med finn annonsen å gjøre
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Sonus Faber Venere 2.5 - Denon PMA-1500 bør klare å dra disse greit - eller?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg spørre, hvordan er han som lytter. Headbanger han til musikken eller sitter han helt i ro. Kanskje en mellomting?
    Hvordan er plasseringsmulighetene for høyttalere og sweetspot. Står han fritt til å plassere ting der det låter best, eller blir høyttalerene plassert opp i to hjørner nesten klin inntil frontvegg.

For 20.000kr så er det mulig å finne veldig gode høyttalere. Det beste tipset er jo å ta han med på en lytterunde i både butikker og kanskje privat og få lytta til flest mulige høyttalere.

Jeg har en forkjærlighet til Triangle, som jeg liker veldig godt og jeg koser med med alt av musikk utenom techno, hip-hop og Growling. Jeg vet at Lsound selger ut den gamle Triangle Genese serien da det lanseres ny serie, som vil koste en del mer enn Genese. Jeg mener at de selger Triangle Genese Quartet for 13500. (veil 21000) og hos den gamle importøren 32000kr De har også et par Triangle Antal 30th Aniversary til 11500kr som også er sinnsykt gode høyttalere.

Genese serien er tunet litt mørkere enn Serien under der du finner Antal 30th som den største/beste høyttaleren. Den er noe lysere i klangen. Og slik jeg leser innlegget ditt i første post så vil jeg tro at dette kan være veldig gode høyttalere. Men igjen altså så kommer det mye an på smak.

Det som kjennetegner Triangle er allround egenskapene. deres sterkeste side er akustisk og vokal musikk. Musikk som Pink Floyd, Dire Straits, REM, Red Hot Chilli Peppers, Musikk der det er brukt streng intrumenter. Men sett på Rammstein, Satyricon, Metallica så vil foten din gå automatisk. Det eneste som mangler er den aller dypeste bassen under 35hz på metall. Til akustisk musikk og vokal musikk så er det helt topp. Og til prisen de her ligger på så kan du tipse kompisen din til å kjøpe 2 subbwoofere nye også.... Da har du mye lyd og god lyd for pengene da.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ganske god plasseringsmulighet, men kun hjørne på den ene høyttaleren grunnet rommets utforming. Sitter for det meste rolig i sweet-spot.

Sonusene falt i smak under prøvelytting, så derfor jeg lurer på om forsterkeren bør klare de på en grei måte..

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst dere likte Sonus Faberene så må dere få hørt Triangle...!
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Lignende tråder

1. Ny bokhylle stereo, budsjett 8.000,-
    By jorwed in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 10-17-2012, 23:59
  2. Budsjett Høgtalarar til Stereo-anlegg
    By evhel83 in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 02-18-2012, 23:14
  3. Fleksibel stereo-løsning - Budsjett: 50k
    By jovisk in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 10-06-2011, 00:52
  4. Budsjett stereo anlegg/hjemmekino
    By Lantesh in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 06-23-2011, 21:42
  5. Budsjett Blu-ray spiller til stereo oppsett.
    By magb in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 3
    Siste melding: 10-19-2009, 10:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •