Totem Acoustic Wind?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Arwenshade sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Totem Acoustic Wind?

Jeg har mulighet til å kjøpe et par Totem Wind høyttalere for 20.000 - 24.000,- .
    Har overhodet ikke kjennskap til disse, men skal høre på de i morgen..
    Det lille jeg finner av info på nett indikerer at dette er ganske så seriøse high-end HT's, og som krever MYE seriøs forsterker kraft.

Er det noen her som har erfaring med disse, og som eventuelt har noen anbefalinger på hva jeg eventuelt må regne med å trenge av elektronikk til disse?
    og, høres prisen grei ut? regner med at dette er første generasjon, så de er vel fra 2005 eller noe slikt..
    Finner ingen norsk importør av disse, kun en i Sverige, og der ligger de til 110.000,- SEK.

Svar tas imot med takk!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på antall tilbakemeldinger at dette kanskje er noe som få har kjennskap til?
    Etter en halvtimes gjennomlytting var dette en "no-brainer".. ..Dette var noen sinnsykt gode høyttalere!
    Disse råtassene er oppgitt til å være full-range, hvor de visstnok skal spille helt ned til 24hz.. ..Og det med kun 1stk 8" element!
    http://totemacoustic.com/en/hi-fi/columns/wind/

Disse hadde massevis av dynamikk og tyngde selv ved lavere volum.
    Oppløsningen i toppen var helt enestående, og det er første gang jeg har opplevd at en høyttaler ikke bare har en god holografisk opptegning av instrumentene i bredden, men også en tydelig 3 dimensjonal plassering av disse i lydbildet.
    Lydmessig så er mitt inntrykk det samme som det jeg leser av omtaler på nett, nemlig at dette er en veldig "nøytral" høyttaler.
    De gjengir akuratt det de får servert inn, uten å farge lyden i det hele tatt..

Så spørsmålet nå er, hva burde jeg matche disse med når det gjelder forsterker??

På plater med en dårlig innspilling eller på musikk med mye diskant kan nok disse fort bli litt "masete", så det kan kanskje være lurt å matche de med en forsterker med en litt varmere klang kanskje?

Vet ikke om det er noen her inne som har erfaring med akuratt disse Totem høyttalerne, men håper det er noen som kan hjelpe meg med litt input.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke mye erfaring å bidra med her, men dette er jeg veldig spent på for å være ærlig. Bor du i området, eller tok du den lange turen til Hokksund (regner med det var de du har fått kloa i)? Disse hadde det vært morsomt å høre og det blir spennende å se hva du får ut av dem!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var de som sto i Hokksund som lå ute på finn.no.. Det var ikke lange turen for meg, da jeg bor i Kongsberg.
    Rommet som disse skal stå i er ikke ferdig bygget ennå, men jeg gleder meg veldig til å få disse på plass!

Skulle du være fra omerådet må du gjerne komme å lytte på når alt er på plass..

Lignende tråder

1. Noen som har prøvd MSI Wind Box DC100
    By Skyler in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 11-18-2012, 21:47
  2. MSI Wind Box DC100
    By florrepus in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-27-2011, 11:27
  3. Krell eller Bel Canto med Totem Hawk
    By razmatazz in forum Høyttalere
    Svar: 1