Noen som tror dette blir bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Noen som tror dette blir bra?

Vurderer sterkt og kjøpe disse:

https://www.hifiklubben.no/Products/...yttaler-25320/ 3 stk.
    Var og høre på en hos hifi-klubben (de hadde bare senter utstilt) de låt bra

Og

https://www.hifiklubben.no/Products/...bwoofer-31822/ 1 stk.

Noen som har noe og si om dette?
    Skal drives av en Onkyo tx-nr3010

Alle svar taes imot

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye svar hehe

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fronter har du? Regner med du har noe fra Mentor serien?
    Blir nok et fint oppsett dette.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33 Vis post
    Hvilke fronter har du? Regner med du har noe fra Mentor serien?
    Blir nok et fint oppsett dette.
    Dette blir frontene. Siden min frue ikke ønsker noe gulvstående og det jeg har nå er ALT for stort

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få en demo av de så du hører hvordan det funker i praksis! Om du er ute etter noe kompakt som ikke bygger så mye ut i rommet, som kan henges rett på vegg og du liker Dalis hybriddiskant så kan det være verdt tiden din å sjekke Ikon on-wall mk2 også. Det finnes også andre alternativer med mer typiske stativhøyttalere med bassrefleksporter foran og integrert veggfeste om du vil tenke litt mer tradisjonelle kabinetter. Så langt jeg erfarer kan det være litt å hente på de dypere frekvensene der kontra noen av disse flatere kabinettene. Må høres og testes, ikke ta mitt ord for det her. Vil bare at du skal tenke på alternativene.

Pass på i demo at du føler suben og frontene matcher godt. Om frontene ikke spiller dypt nok og du ønsker å treffe godt opptil i frekvensområdet med bassen kan det bli masete med en 12-tommer. Det kan hende du bør vurdere noe mindre om du ønsker at suben skal bidra tonalt og ikke bare med det "fysiske" punchet. Jeg ville dratt dit vidåpen for forslag på sub-siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar.. Vis post
    Få en demo av de så du hører hvordan det funker i praksis! Om du er ute etter noe kompakt som ikke bygger så mye ut i rommet, som kan henges rett på vegg og du liker Dalis hybriddiskant så kan det være verdt tiden din å sjekke Ikon on-wall mk2 også. Det finnes også andre alternativer med mer typiske stativhøyttalere med bassrefleksporter foran og integrert veggfeste om du vil tenke litt mer tradisjonelle kabinetter. Så langt jeg erfarer kan det være litt å hente på de dypere frekvensene der kontra noen av disse flatere kabinettene. Må høres og testes, ikke ta mitt ord for det her. Vil bare at du skal tenke på alternativene.

Pass på i demo at du føler suben og frontene matcher godt. Om frontene ikke spiller dypt nok og du ønsker å treffe godt opptil i frekvensområdet med bassen kan det bli masete med en 12-tommer. Det kan hende du bør vurdere noe mindre om du ønsker at suben skal bidra tonalt og ikke bare med det "fysiske" punchet. Jeg ville dratt dit vidåpen for forslag på sub-siden.
    Tusen takk for bra og konstruktivt svar

Jeg skal ned på waldemar th.gt og høre på de en gang til i fullt oppsett Ila. Uken.
    Jeg skal passe på og få hørt noen andre alternativer i samme slengen.

Skal også tenke på det med sub.

Siden jeg skal bruke rundt 24000 på nye høyttalere, kjøper jeg ingenting før jeg er HELT sikker
    Men bedre en mine nåværende dynavoice m65 blir det garantert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marcus th.gt mente jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg hos hifiklubben og hørte på hele oppsettet. Jeg ble positivt overasket over Mentorene.
    De høres ut som om de skulle være store og gulvstående. de gikk faktisk mye dypere en jeg hadde regnet med og de var veldig presise og med god dynamikk.
    de var heller ikke veldig skrikende på toppen og dette er bra siden en del høyttalere kan bli litt masete.
    subben var også veldig bra og presis. klar og rask og ikke for mye rumling

så nytt oppsett er bestilt og på tur i posten

i den anledning har jeg enda ett spørsmål
    har noen noe tips på Surround-høyttalere som kan passe i dette oppsettet?
    lytteposisjonen er helt inntil veggen så de må ha god spredning eller kunne vinkles. heller ikke veldig store.
    jeg hørte på Dali Fazon SAT og disse var greie men koster alt for mye.
    Tips?

på forhånd takk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt den 12-F subben og den var overraskende kurant til musikk men gikk ikke dypt nok for min del.

Mitt fokus er da på film og for musikk er Mentor 6 velvoksne nok høyttalere og mangler egentlig ikke bass.

Jeg har sånn sett ikke hørt Mentor LCR men tror kanskje 12-F kan passe godt som utfyllende sub til disse.
    For sidehøyttalere er det litt mer usikkert, eneste flate og rene surround høyttaleren Dali har er ikon on wall, til 6000 kr paret er de vel over budsjett.
    Jeg hadde kanskje først vurdert noen små lektorer, jeg har selv concept 1 som side høyttalere men disse kan innimellom falle litt bak resten av anlegget mitt, er forsåvidt ikke ofte dette merkes så har ikke hatt oppgradering på disse som prioritet enda.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Kløfta
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har selv hatt den 12-F subben og den var overraskende kurant til musikk men gikk ikke dypt nok for min del.

Mitt fokus er da på film og for musikk er Mentor 6 velvoksne nok høyttalere og mangler egentlig ikke bass.

Jeg har sånn sett ikke hørt Mentor LCR men tror kanskje 12-F kan passe godt som utfyllende sub til disse.
    For sidehøyttalere er det litt mer usikkert, eneste flate og rene surround høyttaleren Dali har er ikon on wall, til 6000 kr paret er de vel over budsjett.
    Jeg hadde kanskje først vurdert noen små lektorer, jeg har selv concept 1 som side høyttalere men disse kan innimellom falle litt bak resten av anlegget mitt, er forsåvidt ikke ofte dette merkes så har ikke hatt oppgradering på disse som prioritet enda.
    Ja, det hørtes bra ut sammen. Om den går lavt nok for meg gjenstår og se. Ikke alt man kan sjekke i butikk
    Tror det blir bra.
    Hvis du ikke har hørt de vegghengte mentorene, anbefaler jeg deg og gjøre det. Ikke for at du skal kjøpe de men det var en imponerende overraskelse

Consept 1 høres litt "svakt" med tanke på mentor 6 ja.

Tror valget av bakhøyttalere faller på disse.
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...yttaler-28290/

De er litt dyre men de låter bra så da får det bare bli slik
    Og ha et budsjett når det kommer til hjemmekino er så og si umulig når du kommer i butikken

Lignende tråder

1. Hva tror dere jeg kan få for dette (PSB Image 6T + Nad 319)?
    By HoJ in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 09-30-2007, 10:14
  2. Tror junior blir teknofil
    By jan erik in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 04-04-2006, 12:23
  3. Hva tror dere om dette?
    By Per Thomas in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 11-28-2005, 21:15
  4. Tror dere denne HTPC blir bra?
    By Tha Sims in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 7
    Siste melding: 01-17-2004, 22:06
  5. Dette tror jeg blir bra......Oppdatert med bilder
    By Børni in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 11-22-2003, 11:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •