Valg av sub til lydplanke - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sidan denne lydplanken ikkje har signalutgangar du kan bruka, så blir det vel som pip seier med lyd frå TV ->sub frå sub->lydplanke, dersom TV har analog lydutgang. Ellers er eit anna alternativ ein kilde med analog subutgang. For eksempel ein blurayspelar med dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serigst:
    Det selgeren sier her har jeg aldri vært borti(høres ut som svada) Det normale er faktisk at lydplankene har en normal rca lydutgang for subwoofer, eller så har de muligheter for en trådløs variant.
    Det beste hadde vært å fått koblet en subwoofer til tvn din på ett eller annet vis, sammen med lydplanken. Ellers så kan man gjøre som Komlo sier, bruke andre kilder som har analog utgang.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av serigst Vis post
    Jeg har nå spurt han i butikken om hvilken sub han anbefalte til denne lydplanken:

Han svarte:
    - Det du spør etter er faktisk en svært "delikat
    sak"! MEN jeg har funnet ei løsning som vil holde og være
    sikret mot kortslutning og brann !!!

Jeg snakker da om en liten snerten Ultra-Sub. Den er CUstom-produsert i England
    og går under navnet: MjAcoustic Pro-50mkII-MX-3

Den vil koste Deg kr. 12.995,- Inkl.PowerChord og kabel-nettverk tilrettelagt
    for Klasse A + AB + AB-D og A-D forsterkere. Disse to sistnevnte finner du i
    mye av den nye elektronikken og trenger Spesial-nettverk for ikke å ødelegge
    komponentene - TV-en eller Ultra-Subben eller strømkretsen i huset.

Jeg skrev da:
    Oisann, det var en stiv pris for sub’en i forhold til selve planken. Finnes det ikke noen rimeligere alternativer for en ekstra sub? Tenkte mer rundt 2-4000 kr. Bruken er hovedsakelig til TV-titting og litt musikk i ny og ne.

Det er da ikke mulig med noe lignende XTZ eller en SVS? Evt. har du noen av disse typene inne? Det er litt mer i den prisklassen jeg hadde sett for meg. Eller er det mulig få med en sub lik den som er med i de andre Boston Tvee modellene?

Han svarte da igjenn dette:
    - Det som er problemet er at du MÅ HA et spesialtilpasset kabelnettverk til en dedikert sub-elektronikk - som alene koster 6995,- Dette kabelnettverket forhindrer garantert kortslutning/BRANN ved bruk av Klasse AB-D eller A-D forsterker - som er bygd inn i lydplanken og TV-en din.
    - Det du egentlig får i pakken under er som følgende:

1 stk. Custom-Laget Ultra-Sub med to aktive delefiltermoduler med trinnløse justeringer 0-180 Grader + Frekvensjusteringer helt ned til 20Hz . Ultra-Subben arbeider effektivt ( +/- 3dB )ned til 12Hz. Og den er utvendig 1 cm høyere enn standarden. Effekten innebygd er øket med over 30% og denne koster kr. 7995,-
    1 stk. Maxwell Sound System Power-Chord som koster alene kr. 3995,-
    1 stk. 4 meter Custom-Laget Kabelnettverk for tilkobling av alle typer forsterker-oppbygninger kr. 6995,-
    1 stk. 5 meter IXOS RCA kr. 795,-
    Totalt kr. 7995,- + 3995,- + 6995,- + 795,- = 19.780,- Totalt

- Problemet som melder seg er at konvensjonelle subber ikke takler Klasse AB-D eller A-D innebygde forsterkere som du bl.a. finner i lydplanker og flat-TV-er og en sjelden gang i en surround-reciver ( - svært sjeldent ).
    - Som du ser ute i markedet så tilbydes heller ikke vanlige subber til lydplanker eller flat-TV-er.

Det må da vel finnes billigere alternativ for litt ekstra bass? Det er da ikke snakk om noe kino- eller lytte-rom. Blir det veldig dyrt så dropper jeg heller den ekstra bassen i lyden.
    Den mannen der har røyket et eller annet han slett ikke har hatt godt av.
    Regner med at dette er Maxwell? Søk litt på forumet her hvor seriøs en del synes at han er. Har ikke hatt noe med den butikken å gjøre selv, men tror det er en del som holder seg unna.

XTZ 10.16 vil være en knakende god sub sammen med den lydplanken din.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du koblet til lydplanken din nå? Optisk eller med analog kabel fra TV?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Den mannen der har røyket et eller annet han slett ikke har hatt godt av.
    Regner med at dette er Maxwell? Søk litt på forumet her hvor seriøs en del synes at han er. Har ikke hatt noe med den butikken å gjøre selv, men tror det er en del som holder seg unna.

XTZ 10.16 vil være en knakende god sub sammen med den lydplanken din.
    Du har helt rett i at det er Maxwell, det er egentlig smått utrolig at du klarer å tippe hvem det er, men det bekrefter vel heller noe.

En XTZ 10.16 er noe som virker veldig spennende til riktig pris, så hvis det er muligheter for å koble dette sammen med lydplanken og tv, så går jeg nok for noe slik.
    Sist endret av serigst; 02-27-2014 kl 11:01

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Hvordan har du koblet til lydplanken din nå? Optisk eller med analog kabel fra TV?
    Jeg har koblet den med den optiske kabelen som fulgte med. Direkte til TV.

Noen bedre metoder?

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som du har kjøpt deg feil lydplanke til dine oppgraderinger.
    er redd det kommer til og bli noe dyrere en hva du har reknet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    høres ut som du har kjøpt deg feil lydplanke til dine oppgraderinger.
    er redd det kommer til og bli noe dyrere en hva du har reknet med.
    Nja, jeg får vel bare droppe å kjøpe en ekstra sub om det blir veldig dyrt. Planken spiller fin lyd uten sub, men savnet bare litt ekstra dybde og bass. Selve planken kostet meg bare en liten 1000 lapp, så den har ikke akkurat ruinert meg. Blir jeg for plaget med mangel på dybde i lyden får jeg heller kjøpe meg en ny planke+sub til stuen og heller plassere dagens planke på soverommet.

Hva dere anbefaler av lydplanker + sub for en pris rundt 5-10 000kr?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av serigst Vis post
    Nja, jeg får vel bare droppe å kjøpe en ekstra sub om det blir veldig dyrt. Planken spiller fin lyd uten sub, men savnet bare litt ekstra dybde og bass. Selve planken kostet meg bare en liten 1000 lapp, så den har ikke akkurat ruinert meg. Blir jeg for plaget med mangel på dybde i lyden får jeg heller kjøpe meg en ny planke+sub til stuen og heller plassere dagens planke på soverommet.

Hva dere anbefaler av lydplanker + sub for en pris rundt 5-10 000kr?
    En bra og fleksibel lydplanke har du i Sonos sin playbar. Kan bygges ut til trådløs 5,1 om man ønsker, og man har tilgang til evt spotify, wimp, internettradio i tilegg. Kan styres med nettbrett, mobil eller pc. Den kan og programeres slik at fjernkontrollen til din tv kan styre volumet på den...

Pris på planke + sub er vel litt i underkant av 12000. Bakdelen her er at planken kun støtter Sonos sin egen trådløse sub, og det kan ikke kables vanlig sub på denne...
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...yttaler-55803/
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...bwoofer-50173/
    Man kan som sagt også få bakhøyttalere til denne:
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...kanlegg-63120/

Bare at man er klar over at man får mye bra i surroundanlegg(kablet) til samme pris. Surroundreciver+5.1 høyttalere+blu-ray kan man jo fort få for en 7-12000, med bedre lyd osv... Men er det lydplanke man er ute etter, så er nok Sonos en av de mest fleksible løsningene der ute.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom din TV har RCA (line out) kobling så skal det ikke være noe problem å få koblet til en sub også, da kobler du bare lnie out fra TV til sub og videre derfra til lydplank. Om TV ikke har analog ut så må du ha en dac, da kobler du optisk fra TV til dac, analog videre til sub og derfra til lydplank.
    Eneste du må passe på er at sub har både line in og line out. Det har i alle fall SVS sin 1000 serie og sikkert de fleste andre også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Lydplanke
    By Bankeralle in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-06-2012, 19:37
  2. Lydplanke?
    By Hufseking in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 10-05-2012, 13:36
  3. Ny lydplanke
    By aah in forum Høyttalere