Hvor kan jeg kjøpe rimelige usynlige høyttalere for innsparkling i gips?

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kan jeg kjøpe rimelige usynlige høyttalere for innsparkling i gips?

Som overskriften sier er jeg på jakt etter ett fullt surround oppsett oppbygget av usynlige høyttalere. Dette skal stå i en stue og jeg ønsker så diskre montering som mulig. Jeg har falt for den typen høyttalere som man setter inn i gipsen, altså at man lager ett hull i gipsen og erstatter hullet med høyttaleren for å deretter sparkle det hele og overmale. Har fått demonstert dette og det gir topp lydkvalitet. Trenger sub i tillegg men tenkte da å montere den i naborommet med kun rør ut i stuen.
    Noen som vet hvor dette kan kjøpes uten å ruinere seg?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dynabel.no/Shop/List/Innbygging/951/1

Søk også på høyttalere for innbygging her på forumet. Regner forøvrig med at du ikke mener at hele høyttaleren skal sparkles og males.

Subben ble jeg litt mer usikker på. Må vel til med horn eller bandpass da..?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge de to linkene er til ordinære innbygningshøyttalere. Jeg er på jakt etter høyttalere som erstatter gipsen i veggene og overgang sparkles. Både høyttaler og vegg males over. Det finnes en rekke produsenter av dette men jeg har ikke funnet noe med rimelige priser så langt.
    Subben kan jeg forsåvidt lage selv så der trenger jeg strengt tatt bare ett rør som ser bra ut på litt gips, kan jo gjerne male det i samme fargen som veggen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg aldri hørt om. Kanskje du kan opplyse oss og finne en link til de som er for dyre?

Edit: ser ut som om det er "transducere" det er snakk om her. Dayton (partsexpress.com) selger noen. Kjøpte noen til kona som er frilanser, men vi snakker ikke akkurat hifi her. Lydkvaliteten avhenger av hva man velger som materiale selvsagt.
    Sist endret av teddytusen; 02-16-2014 kl 21:40

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på tv nå ?

Mener jeg så ett par som hadde inredet huset sit, og stuen hadde høyttalere inni veggen som ikke var synlige i det hele tatt.

Husker ikke hva dette programmet het, men noe med Norges vakreste hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonance Invisible serien er ett eksempel på en slik høyttaler. Jeg har selv hørt lyden av slike innsparklede høyttalere og det er ingenting å si på lydkvaliteten annet enn manglende bass som må kompenseres med sub.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stealth Acoustics driver med samme greiene. Jeg er spent på dette må jeg innrømme, jeg feiget ut selv når jeg bygde nå. Vurderte dette på kjøkken, bad og soverom, men landet på frittstående løsninger. Det er så dyrt å ringe snekker og maler fordi høyttaleren streiket.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg skrev denne tråden, i mellomtiden har jeg derimot gått til innkjøp av 10 stykk Stealth Acoustics høyttalere. Kuttet opp gipsen i vegger og tak og bygde kasse på de i taket. De i veggene har jeg kun satt inn lekter slik at gips og høyttaler kan festes hele veien rundt.
    De er snart ferdig sparklet og spiller bra. Er faktisk ikke så verst bass i de, men jeg vil nok suplere med egen gulvstående sub senere en gang.
    Om noen uker blir hele stuen malt og da skal det ikke vere noe tegn til at det finnes høyttalere i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergen77 Vis post
    Lenge siden jeg skrev denne tråden, i mellomtiden har jeg derimot gått til innkjøp av 10 stykk Stealth Acoustics høyttalere. Kuttet opp gipsen i vegger og tak og bygde kasse på de i taket. De i veggene har jeg kun satt inn lekter slik at gips og høyttaler kan festes hele veien rundt.
    De er snart ferdig sparklet og spiller bra. Er faktisk ikke så verst bass i de, men jeg vil nok suplere med egen gulvstående sub senere en gang.
    Om noen uker blir hele stuen malt og da skal det ikke vere noe tegn til at det finnes høyttalere i rommet.
    Heisann,

Hvordan ble resultatet? Jeg tenker å gjøre det samme i stua her som skal pusses opp, med en høytaler på hver side av tv-en. Hvordan er lydkvaliteten og stereobildet? Hvor kjøpte du de fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten først, høyttalerene mangler de laveste frekvensene, men ikke verre enn en annen frittstående høyttaler i samme dimmensjon og prisklasse. Høyttalerene mangler også den helt lyseste diskanten, det er nok vanskelig å sende denne lyden gjennom den relativt tykke membranen som ugjør overflaten. Alt annet av frekvenser går knirkefint. Til tv titting vil en ikke merke at lyden kommer fra veggen.
    Jeg kjøpte mine i usa. Jeg har nå malt alle høyttalerene og de er venskelig å finne uten å vite om de. Jeg har 5.1 oppsett med disse i stuen pluss noen rundt om. Har ikke innredet stuen enda surroundlyd er ikke forsøkt enda.

12. Takk ynor takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergen77 Vis post
    Lydkvaliteten først, høyttalerene mangler de laveste frekvensene, men ikke verre enn en annen frittstående høyttaler i samme dimmensjon og prisklasse. Høyttalerene mangler også den helt lyseste diskanten, det er nok vanskelig å sende denne lyden gjennom den relativt tykke membranen som ugjør overflaten. Alt annet av frekvenser går knirkefint. Til tv titting vil en ikke merke at lyden kommer fra veggen.
    Jeg kjøpte mine i usa. Jeg har nå malt alle høyttalerene og de er venskelig å finne uten å vite om de. Jeg har 5.1 oppsett med disse i stuen pluss noen rundt om. Har ikke innredet stuen enda surroundlyd er ikke forsøkt enda.
    Takker for svar :-) Dette var meget nyttig!
    Hvilke(n) modell(er) fra Stealth Acoustics valgte du?

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han her holder også på med helt skjulte høyttalere, transdusere, som monteres bak gipsplaten mellom stendere og skal visstnok låte meget bra.

Invisible Stereo: Home Theater Installation and Audio Transducer Installation - Memphis, Tennessee

Han har kallenavn MississippiMan på AVSforum og holder mest til på DIY screen trådene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ynor Vis post
    Takker for svar :-) Dette var meget nyttig!
    Hvilke(n) modell(er) fra Stealth Acoustics valgte du?
    Har brukt en miks av LR6g og LR8g, diskanten er den samme i disse to men bass/mellomtone er noe større på det ene, den store forskjellen er overflaten som høyttaleren er festet på og dette gir litt fyldigere bass. Jeg vil nok suplere med en løs sub selv om det ikke er nødvendig til hverdags, jeg tenkte å bygge meg en sub å spraymale den i en farge som glir inn i interiøret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende tråder

1. Rimelige lysdimmere - hvor?
    By Muffinman in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 13
    Siste melding: 07-21-2007, 11:00
  2. 4 små og rimelige høyttalere til hjemmekino?
    By manko in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 07-05-2007, 23:54
  3. Svært rimelige høyttalere
    By Broseen in forum Høyttalere
    Svar: 16
    Siste melding: 01-07-2006, 16:20
  4. Rimelige blendingsgardiner, hvor?
    By Rikky in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 1
    Siste melding: 12-06-2005, 03:56
  5. Rimelige høyttalere til jente..