Gulvstående VS Innbygging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gulvstående VS Innbygging

Hei,

Håper noen med en del kunnskap og erfaring med innbygging kan dele noe av sin kunnskap om dette.

Jeg lurer på om man får like god lyd med innbyggingshøyttalere i vegg vs. gulvstående høyttalere - forutsatt at de er i omtrent samme prisklasse.
    Tenker ett stereo oppsett.

Ser at både Dali, B&W og Klipsch har slike alternativer i prisklasse fra rundt 8-10.000 til 20-22.000,- pr. par.
    Dvs. omtrent samme prisklasse som veldig mange av de gulvstående alternativene de har - og er mest kjent for.

Jeg har selv ett par B&W innbyggingshøyttalere i kombinasjon med SONOS: Connect AMP i taket på terrassen
    (Har nå CCM 382 - som tåler en del fukt, men i sommer benyttet jeg også CCM684)
    Synes det ble en veldig tøff løsning.

Tar også gjerne i mot tips om evt, andre leverandører av bra innbyggingshøyttalere.
    Må si at i utgangspunktet synes jeg det virker som om B&W har ett veldig bredt spekter og godt utvalg av slike.

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man leser spørsmålet ditt som går på lydkvalitet så kan man angripe det fra forskjellige vinkler.
    Men jeg vil si nei.
    Når det gjelder oppløsning,dynamikk og pling og plong så er svaret ja,det kan bli bedre(da alt er relativt)
    Kommer jo selvfølgelig an på hva du sammenligner med.

Når det gjelder dybde og bredde perspektiv så er det helt klart ett nei.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Changes Vis post
    Hei,

Håper noen med en del kunnskap og erfaring med innbygging kan dele noe av sin kunnskap om dette.

Jeg lurer på om man får like god lyd med innbyggingshøyttalere i vegg vs. gulvstående høyttalere - forutsatt at de er i omtrent samme prisklasse.
    Tenker ett stereo oppsett.

Ser at både Dali, B&W og Klipsch har slike alternativer i prisklasse fra rundt 8-10.000 til 20-22.000,- pr. par.
    Dvs. omtrent samme prisklasse som veldig mange av de gulvstående alternativene de har - og er mest kjent for.

Jeg har selv ett par B&W innbyggingshøyttalere i kombinasjon med SONOS: Connect AMP i taket på terrassen
    (Har nå CCM 382 - som tåler en del fukt, men i sommer benyttet jeg også CCM684)
    Synes det ble en veldig tøff løsning.

Tar også gjerne i mot tips om evt, andre leverandører av bra innbyggingshøyttalere.
    Må si at i utgangspunktet synes jeg det virker som om B&W har ett veldig bredt spekter og godt utvalg av slike.
    CWM7.3 og CWM8.3 låter imponerende, men 7.3 bør kombineres med subwoofer. Begge modellene er rimelig tungdrevne, men lett å plassere. Kassen til 8.3 må felles inn før veggen lukkes, mens 7.3 kan "ettermonteres".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart JA. Ved å bygge inn hele høyttaleren slipper du mange av problemene som oppstår med frittstående plassering. Så skikkelig "in wall" kan virkelig gjøre susen. Opplevelse av både dybde og bredde kan fort bli bedre da du unngår kamfiltereffekter (ujevnheter i frekvensresponsen forårsaket av veggen bak høyttalerne)

Om de vanlige komersielle tingene du får kjøpt gir bedre resultat er derimot heller tvilsomt.

Lignende tråder

1. Innbygging av TV
    By golfsko in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 2
    Siste melding: 01-17-2012, 18:28
  2. Innbygging av LCD
    By joerntp in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 07-18-2009, 18:10
  3. Innbygging av høytalere
    By jakobsen79 in forum Høyttalere
    Svar: 1