Ny 600 serie fra B & W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 600 serie fra B & W

Hei,

Jeg synes den nye 600 serien til B & W virker spennende.

Lurer på hva slags mottagelse, tester og sammenlikninger 683 S2 får ift. den gamle kritikerroste 683, men også opp mot evt. CM8/CM9.

Noen erfarne som tør å gjette? :-)

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være negativ men det så litt plastikk aktig ut. Senteren er spennende med fst mellomtone i midten...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at det er så vanskelig å google dette selv, men jeg syns det gjør seg med linker og bilder i slike tråder. Gidder trådstarter å legge til dette i første post?

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her ser det ut som de har spart på "luksusen" og plusset på 2500^^. de ser virkelig billig ut. fikk nesten klipsch rf serien til og se dyr ut
    men kan hver de spiller bra. blir spennende og se hvordan de klarer seg i test mot andre høyttalere i samme prisklasse.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det positive her er vel beskyttet diskantdome. hvorfor de koster 2500 mer kan ikke jeg forstå da men, dette blir en flopp, akkurat som mannen sa om internett i 1996.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt spent på om DM684s2 har bassport framme og bak, eller kun framme?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Jeg tok sjansen - og bestilte 2 stk. sorte 683 S2 usett og uhørt - samt en NAD C390DD. Bruker SONOS Connect og 99% Wimp HiFi på dette.
    Har spilt masse forskjellig musikk på varierende volum nå i 40-50 timer. Synes det både høres og ser flott ut med de nye 683 jeg. Kona er enig.
    Så klart - om de hadde vært å få i høyglans treverk for 1-2000,- kroner ekstra så ville jeg vurdert det, men jeg synes de tar seg rimelig bra ut - og har ett tøft litt frekt utsende (uten frontene) med en slank front og god dybde (fysisk sett)
    Jeg er jo fortsatt spent på evt. tester osv. den får. Har i grunn ikke kjempetillit til min egen vurderingsevne slik sett ... he he.
    Tror jeg har en ganske "billig" smak - men er spent på om jeg vil kunne utvikle meg til å bli mer "kresen" ?

Jeg syntes jo mine CV XLS 12 spilte bra også jeg. Anderledes, dypere, mørkere osv. men alikevel så bra at jeg fant de stort sett positivt underholdende :-)
    Synes forøvrig et CV kanskje har ett litt ufortjent dårlig rykte. Jeg synes de egner seg rimelig bra til generell rock/pop musikk og ikke kun hard rock. Kanskje ikke på veldig lavt volum, men fra middels volum og oppover synes jeg de har fungert bra.
    Utseendemessig er imidlertid ikke CV helt ok - i en moderne stue for voksne. Det ser jeg også …
    Der er nok de nye B&W 683 S2 mye bedre.
    Så da er jeg og kona blitt generelt enige igjen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet meg et par 685 S2 idag. Må si det er en veldig ok høyttaler for pengene. Heldigvis ikke så laidback og nitrist som jeg normalt har hørt fra B&W. Et godt kjøp for de som er på stramt budsjett.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det Changes, er du fornøyd med NADen og B&W?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD D3020 som jeg handlet med mine 685 S2 var en kjempeskuffelse, styr unna !!

685 S2 derimot vokser på meg, regner med disse blir like populære som forgjengeren.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Quisten , takk for info.
    Kom gjerne med fleire detaljer etterkvart

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta Vis post
    Ok Quisten , takk for info.
    Kom gjerne med fleire detaljer etterkvart
    Hvilke detaljer ønskes ? Regner med diskanten setter seg tilbake og mid/bass åpner seg noe opp ved bruk / såkalt innspilling. Men for meg og mine ører kan jeg allerede fint plassere denne høyttaleren.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, er litt spent på diskanten? om den er skarp, jeg hadde DM685 so jeg ga bort til mine foreldre, måtte dempe diskanten litt og skru opp bassen ditto.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei fordfiesta,

Ja - jeg må si at jeg er godt fornøyd altså, men jeg skal ikke påberope meg å ha hverken særlig erfaring eller kunskap eller særlig gode ører for den saks skyld. Jeg lar meg imponere av dere som hører forskjeller både her og der - på både det ene og andre. Min kone har imidlertid mye mer "detaljerte" ører enn meg - og kan definere mye mer hva hun synes høres bra ut enn meg. Hun er også rimelig fornøyd, men la meg si det slik - hun har hørt høyttalere på ett helt annet prisnivå (mye høyere) også som hun entusiastisk kan si det er særdeles bra lyd i. Testet henne på noen nye høyttalerkabler her også - for morro skyld. Skiftet fra Bi-Wiret QED Original til Van den hul The Teatrack Hybrid. Kjøpte de mest fordi man da får Bi-Wiring i èn kabel og at de ser bra ut :-)
    Hun mente de låt bedre i toppen, men kun marginalt. Hun snakker i bilder - og ikke i Hi-Fi uttrykk.

Jeg selv spiller mer musikk enn noen gang - men må innrømme at det de siste er en god del mer akustisk/roligere pop/rock enn tidligere.
    Har kanskje noe med de nye høyttalerne å gjøre ...

Tror vel B&W`s nye 600 serie er rimelig bra - og ja, som sagt så er jeg fornøyd med mine 683 S2 sammen med min NAD C390DD.
    Har ikke mye sammenlikningsgrunnlag på forsterkersiden heller, men lar meg påvirke av div. tester av den også.
    Den får jo mye skryt?
    Andre som har erfaringer med denne og eller negative/positive inntrykk av den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, er litt spent på diskanten? om den er skarp, jeg hadde DM685 so jeg ga bort til mine foreldre, måtte dempe diskanten litt og skru opp bassen ditto.
    Med Nad D3020 bak roret ble det skarp diskant, uholdbart for mine ører hverfall. Generelt var hele lydbildet noe uryddig, mellomtonen litt smal og bunnen noe slapp.

Koblet dem så opp på min Dayens Menuetto, forøvrig et av mine beste hifi kjøp. Diskanten ble noen hakk dempet, men ikke mye, forskjellen er at det hele ikke låt skarpt lenger. Diskanten opplevdes også som en helhet av lydbildet nå. Bakgrunnen ble helt svart og fri for støy. Mellomtonen fikk mer sødme og bunnen ble massivt autoritær. Dayens ampen viser sin styrker å fikk 685 til å blomstre mange hakk å låte smått high-end.

Mid og bass på disse 685 kan jeg nesten sammenligne med mine tidligere Elac BS 403. Vil si nøytral, men god kropp og autoritet i bunn. Mangler dog den siste presisjonen iforholdt til elacene. Synes også de er noe frempå, punchy og har gode taktskift. Dette er bra, for jeg liker livlige høyttalere, noe b&w generelt ikke er kjent for.

Diskanten er litt rett opp og ned som de fleste metalldiskanter. Men den evner å ha godt med klarhet å en anelse lett luft. Jeg synes diskanten er noe mer fremhevet enn resten av lydbildet, det får dem til å låte friskt og livlig.

Generelt vil jeg si disse låter meget bra til prisen, gitt at de har rett amp bak roret !!!

Skal jeg trekke for noe må det være det billige utseende, men slik er det vel i denne prisklassen. Ellers mangler de kanskje litt sjarm for mine ører som liker rytme, dynamikk og gjerne et lite horn.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Changes Vis post
    Hei fordfiesta,

Ja - jeg må si at jeg er godt fornøyd altså, men jeg skal ikke påberope meg å ha hverken særlig erfaring eller kunskap eller særlig gode ører for den saks skyld. Jeg lar meg imponere av dere som hører forskjeller både her og der - på både det ene og andre. Min kone har imidlertid mye mer "detaljerte" ører enn meg - og kan definere mye mer hva hun synes høres bra ut enn meg. Hun er også rimelig fornøyd, men la meg si det slik - hun har hørt høyttalere på ett helt annet prisnivå (mye høyere) også som hun entusiastisk kan si det er særdeles bra lyd i. Testet henne på noen nye høyttalerkabler her også - for morro skyld. Skiftet fra Bi-Wiret QED Original til Van den hul The Teatrack Hybrid. Kjøpte de mest fordi man da får Bi-Wiring i èn kabel og at de ser bra ut :-)
    Hun mente de låt bedre i toppen, men kun marginalt. Hun snakker i bilder - og ikke i Hi-Fi uttrykk.

Jeg selv spiller mer musikk enn noen gang - men må innrømme at det de siste er en god del mer akustisk/roligere pop/rock enn tidligere.
    Har kanskje noe med de nye høyttalerne å gjøre ...

Tror vel B&W`s nye 600 serie er rimelig bra - og ja, som sagt så er jeg fornøyd med mine 683 S2 sammen med min NAD C390DD.
    Har ikke mye sammenlikningsgrunnlag på forsterkersiden heller, men lar meg påvirke av div. tester av den også.
    Den får jo mye skryt?
    Andre som har erfaringer med denne og eller negative/positive inntrykk av den?
    Nå vet jeg ikke hvor mye og ofte du bytter høyttalere / anlegg, selv er jeg vel innom 3-4 høyttalere på et år og da hører man fort hvor stor forskjell det er på høyttalere og de forskjellige merkene.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding Quisten og Changes! glimrende

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding Quisten og Changes! glimrende
    Skal du ut og lytte / handle nå ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Siste melding: 01-19-2015, 03:41
  2. SVS med ny serie!
    By joakimpatos in forum Høyttalere
    Svar: 44
    Siste melding: 10-19-2012, 09:38
  3. Samsung 6 serie LCD vs 6-/7-serie LED
    By Lars_N in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 11-10-2009, 19:06
  4. samsung 7 serie LED vs. 9 serie LED eller plasma??
    By lappen in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-19-2009, 04:01
  5. Forskjell på Cerwin vega V-serie og VE- serie?
    By JanThomas in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 03-15-2007, 02:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •