Ny 600 serie fra B & W - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten Vis post
    Skal du ut og lytte / handle nå ?
    Frister veldig, har en ASW608 sub som kan matche 686s2 og 685s2 både lydmessig og design/farge.
    Dessuten kunne jeg tenkt meg og testet/fått mer info om 684s2, spent på bassen i de.
    Er veldig forelsket i mine CM1 enda men artig å teste noe nytt iblant

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta Vis post
    Frister veldig, har en ASW608 sub som kan matche 686s2 og 685s2 både lydmessig og design/farge.
    Dessuten kunne jeg tenkt meg og testet/fått mer info om 684s2, spent på bassen i de.
    Selger jeg snakket med mente 684 kanskje var hakket mer autoritær enn 685. Personlig tror jeg dette er marginalt da jeg synes å lese at specsene var faktisk noe bedre på 685. Vil tippe de låter nokså likt jeg, det handler kanskje mest om designsmak. Det 684 koster mer enn 685 kan nok tas igjen på å legge mer penger i forsterker på 685. Ut og lytt.

Mener B&W har en vinner i denne serien, gitt at man kan svelge utseende. Virker som det er gjennomtenkt teknologi / gode elementer i en billig kasse for å dra ned prisen.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville være spennende om du testet de opp mot CM1 og delte erfaringene :-)
    Hva slags forsterker bruker du på CM1?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli morsomt å se hva watt / lyd og bilde synes om den nye 600 serien.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Changes:
    Bruker en 10-11 år gammel NAD c372, men har og en NAD c316 som jeg brukte en periode når c372 var til service/rep.
    Er mer trykk/bass og dynamikk med c372.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quisten :
    Jepp, håper de får bra kritikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er veldig nysgjerrig på om de kommer til å oppgradere 600 serie subbene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen her skriver at de lurer på åssen tester de får, både før å etter kjøp. Er ikke det det samme da, hva en som lytter til de mener? Er jo ikke den personen sine ører å smak som skal si om du liker de eller ikke.

Viktigste testen er jo deg selv, liker du de å vil kjøpe, så gjør det, å gi f i hva en skribent mener, aldri skjønt det der, at folk er så opptatt av det.

Samme når folk spør etter musikk de kan ta med som demo. Hjelper fint lite om de spiller bra på musikk du ikke hører på å rævva med det du hører på. Meg selv f eks tar aldri med f eks hu kari bremnes selv om mange nevner hu, når man aldri hører på hu, men på metall. Så da tar jeg så klart med metal å den type musikk. Man kjøper vel utstyr for sin musikksmak, å ikke utstyr før det låter bra på musikk du aldri hører på.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    her ser det ut som de har spart på "luksusen" og plusset på 2500^^. de ser virkelig billig ut. fikk nesten klipsch rf serien til og se dyr ut
    men kan hver de spiller bra. blir spennende og se hvordan de klarer seg i test mot andre høyttalere i samme prisklasse.

Klipsch RF har legendarisk bra design i prisklassen. Kanskje de mest lettkjennelig hi-fi høyttalerene i det prissjiktet, med sine bronsefarvet mellomtoner.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Klipsch RF har legendarisk bra design i prisklassen. Kanskje de mest lettkjennelig hi-fi høyttalerene i det prissjiktet, med sine bronsefarvet mellomtoner.
    Lettere å kjenne igjen CV Røde ringer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus Vis post
    Ser at noen her skriver at de lurer på åssen tester de får, både før å etter kjøp. Er ikke det det samme da, hva en som lytter til de mener? Er jo ikke den personen sine ører å smak som skal si om du liker de eller ikke.

Viktigste testen er jo deg selv, liker du de å vil kjøpe, så gjør det, å gi f i hva en skribent mener, aldri skjønt det der, at folk er så opptatt av det.

Samme når folk spør etter musikk de kan ta med som demo. Hjelper fint lite om de spiller bra på musikk du ikke hører på å rævva med det du hører på. Meg selv f eks tar aldri med f eks hu kari bremnes selv om mange nevner hu, når man aldri hører på hu, men på metall. Så da tar jeg så klart med metal å den type musikk. Man kjøper vel utstyr for sin musikksmak, å ikke utstyr før det låter bra på musikk du aldri hører på.
    Du har jo ett poeng - selvføleglig, men det er jo artig å høre hva andre mener da. Det synes i alle fall jeg :-)
    Jeg liker å lese tester - generelt.

Tror nok veldig mange er "skrudd" sammen slik i veldig mange sammenhenger!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Lettere å kjenne igjen CV Røde ringer.
    Ja - det er jo tøft med slike visuelle kjennetegn synes jeg.
    Noen er jo mer vellykede enn andre, men det blir jo også mer en personlig smak man har …?
    Lyden er jo viktigst, men det visuelle skal jo ikke bagateliseres?
    Personlig synes jeg CV har vært flinke med sitt serpreg ift. utseende, men synes vel kanskje de tar i litt for mye med den nye SL serien.
    CV mener kanskje de ikke er synlige nok med kun røde kantoppheng - men hadde lyst til at også diskanten skulle være rød :-)

Synes forøvrig generelt at både Klipsch og Dali og B&W også har vært rimelig flinke med visuelle særpreg.

Valgfrihet og mange muligheter er topp ! ? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fordi...

A : Alltid morsomt å sammenligne mine gullører med hi-fi skribentenes.

B : Om Lyd & Bilde våger å gi noe annet enn Dynaudio og Hegel toppscore.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det han/hun syns om f eks basseng er bra å dyp, er det ikke sikkert du har samme mening. Å så burde du vel da sittet i samme rom som skribenten, vist du vil sjekke dine gullører mot den personens. Hjelper vel lite å sammenligne når rom/utstyr ikke er likt?.

Syns alltid alle sammen som testes i f eks watt aldri får slakt/ noe særlig negativt om seg, samme hva. Noe må de da syns er 1-2 å 3 stjerner. Å ikke kun 4 å 5.

Syns de kunne vært helt ærlige, da jeg trur de pynter litt på, å at higend å kunne fått noe annet enn det stempelet, men terninger/stjerner der å.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det han/hun syns om f eks basseng er bra å dyp, er det ikke sikkert du har samme mening. Å så burde du vel da sittet i samme rom som skribenten, vist du vil sjekke dine gullører mot den personens. Hjelper vel lite å sammenligne når rom/utstyr ikke er likt?.

Syns alltid alle sammen som testes i f eks watt aldri får slakt/ noe særlig negativt om seg, samme hva. Noe må de da syns er 1-2 å 3 stjerner. Å ikke kun 4 å 5.

Syns de kunne vært helt ærlige, da jeg trur de pynter litt på, å at higend å kunne fått noe annet enn det stempelet, men terninger/stjerner der å.
    Hei!
    De produktene som får "slakt" får ofte et valg om dette skal på trykk eller ikke.

Er interessert i test av B&W 684s2 spesielt pga den har litt rare spesifikasjon ang bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnklangen i en høyttaler og dens sterkeste egenskaper er den samme uansett hvilket rom du setter dem i og hvilken forsterker du kobler til. Det resterende blir nyanser. Man skiller fort klinten fra hveten å kan plassere en høyttaler om man har eid og lyttet til en del utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    De produktene som får "slakt" får ofte et valg om dette skal på trykk eller ikke.

Er interessert i test av B&W 684s2 spesielt pga den har litt rare spesifikasjon ang bass.
    At de ikke er specet så dypt mener du ? Mine 685 S2 er specet noe lettere, eller likt som mine Tannoy DC6, men låter ganske så mye mer autoritære. Specs er en ting, lytting noe annet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har vært å hørt på 683 S2 og kan komme med inntrykk?
    Skal ha meg nye høyttalere til min Nad C390DD og vurderer disse sterkt.
    Har hatt gamle 683 tidligere og likte de svært godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron Vis post
    Noen flere som har vært å hørt på 683 S2 og kan komme med inntrykk?
    Skal ha meg nye høyttalere til min Nad C390DD og vurderer disse sterkt.
    Har hatt gamle 683 tidligere og likte de svært godt.
    Disse er testet i nyeste WATT. De er en forbedring iforholdt til den gamle versjonen skrives det, mest i diskant og bass områdene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Jeg har hørt og sett hele den nye serien og jeg må si jeg er veldig imponert. Høyttalerne gir ikke inntrykket av å være billige så fort man får de i nærmere øyensyn og får kjent litt på de. De er tunge, med god materialbruk og stødige konstruksjoner. Lyden i de er derimot det som er mest imponerende.
    Alle har fått oppgraderte diskanter samt noe bedre bassrespons og jeg ble veldig imponert faktisk. Personlig syntes jeg at bl.a. 683 var så godt som på høyde med CM9, og de knuser CM9 i diskanten uten å anstrenge seg i det hele tatt. Akkurat nå har jeg et par 685 hjemme til testing da jeg står mellom disse og Mentor 1 som et nytt stereoanlegg ved TVen. Ganske så imponert foreløpig, Strobe tidligere var en nytelse og det er også stemmen til Sarah Mclachlan. Infected Mushroom går over en lav sko med kontroll, detalj og innlevelse i overflod. Morsomme høyttalere som både er korrekte og engasjerende. Så skal bare Mentor 1 testes og så får vi se hva det blir til.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Siste melding: 01-19-2015, 03:41
  2. SVS med ny serie!
    By joakimpatos in forum Høyttalere
    Svar: 44
    Siste melding: 10-19-2012, 09:38
  3. Samsung 6 serie LCD vs 6-/7-serie LED
    By Lars_N in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 11-10-2009, 19:06
  4. samsung 7 serie LED vs. 9 serie LED eller plasma??
    By lappen in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-19-2009, 04:01
  5. Forskjell på Cerwin vega V-serie og VE- serie?
    By JanThomas in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 03-15-2007, 02:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •