Monitor Audio Bronze BX5+Yamaha RX-V475: Har jeg koblet riktig? Hva er Best Practice?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer LarsenNOR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Monitor Audio Bronze BX5+Yamaha RX-V475: Har jeg koblet riktig? Hva er Best Practice?

Hei,

Ny på forumet her så litt usikker på hvor jeg skulle poste denne posten, men regner med Høyttalere er en fin plass å starte.
    Jeg har nettopp kjøpt meg nytt utstyr da jeg ønsket å bytte ut mine fæle PC-høyttalere. Jeg ønsket meg ikke noe surround anlegg så jeg har vært på jakt etter kun 2 høyttalere (stereo). Etter mye frem og tilbake har jeg da gått for følgende utstyr:

1stk Yamaha RX-V475 forsterker (Bilde bakfra: http://goo.gl/HTwx9l)
    2par Monitor Studio Bronze BX5 (Bilde bakfra: Tatt fra en BX2 men akkurat det samme: http://goo.gl/xoEmmq)
    1stk kobber kabel (Bilde av type kabel jeg nå har: http://goo.gl/yK2VfO)

Det jeg er litt usikker på nå er hvordan jeg egentlig skal koble dette. Søker derfor etter hjelp her inne i håp om at noen kanskje kan fortelle meg hvordan jeg bør koble dette for best mulig lyd. Bak høyttalerne er det 2stk svarte og 2stk røde innganger, hvor det står HF og LF. Det er også koblet en kobling mellom svarte og røde, og jeg har forstått at dette kalles BiWiring? Slik jeg nå har koblet det så går det svart/rød fra Right på forsterkeren og inn i svart og rød der det står LF. Jeg har også latt platen (BiWiring) være tilkoblet mellom LF og HF. Samme har jeg gjort for LEFT på forsterkeren og inn i venstre høyttaler.

Har jeg gjort det riktig? Ta gjerne en titt på bildene jeg har linket til over, for å se hva slags utstyr jeg har for noe. Om ønskelig kan jeg også godt ta bilde av mitt utstyr og hvordan jeg har koblet det, om ikke forklaringen var god nok :-)

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kobler dette slik om du har den kaben som det er bilde av.

På reciver så kobler du den ene kabenen på left, og med kabelen sort på sort og røf på rød. Koble til kabelen på høyttaleren enten på de oppe elelr på de nede. Og så gjør du det samme på venste. Dette kallen single wire. Høyttalerene dine har bi-wire muligheter. Derfor så ha de tilslutninger for kabel både "oppe og nede"

De metallskinnene som er i mellom terminalene, kan fjernes og erstattes av kabel. Noen mener det gir bedre lyd. Og så kan du prøve deg frem med å koble høyttalerkabler til både oppe og nede. kan gi utslag i lyden. Spes om du bruker de orginale skinnene.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder Monitor Audio Bronze BX5+Yamaha RX-V475: Har jeg koblet riktig? Hva er Best Practice?-images-jpg 

Lignende tråder

1. Billige surroundhøytalere til Yamaha RX-V475
    By Riona in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 11-24-2013, 01:13
  2. Riktig pris for Monitor Audio GS20 + R180HD
    By Ayabara in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 01-30-2013, 22:09
  3. Svar: 1
    Siste melding: 07-20-2012, 12:19
  4. Monitor Audio Bronze BR6