Dali Helicon mk2 vs Euphonia MS4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Helicon mk2 vs Euphonia MS4

Er på utkikk etter nye høytalere for tiden og lurer på om noen vet hva forskjellen i lydkvalitet er Helicon 400mk2 og Euphonia MS4.
    Var innom Hifiklubben med forsterkeren min (Hegel H300) og hørte på Helicon 400mk2 og de er en solid oppgradering fra mine Monitor Audio GS20 (er til salgs for 10k forresten)

Vet at MK2 utgaven av Helicon lånte en del know-how fra Euphonia og på papiret så går de dypere og har en mere påkostet finnish, men det er ikke alt man kan lese seg til :/

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid begge, og de har overraskende ulik lydsignatur. Helicon 400 er den Dali-høyttaleren med lysest klang, og er veldig sensitiv på å matches med en passende forsterker. Hvis man kjører den på en lysklingende forsterker, kan den høres for spiss og skarp ut i mine ører. MS4 oppleves ikke så lys, selv om den er meget detaljert. Jeg testet MS4 på en del forskjellige forsterkere, og den hørtes aldri skrikende ut, i motsetning til Helicon 400. I tillegg har den en fantastisk oppløst mellomtone og en dyp, men svært presis bass. (Helicon 400 kan høres litt rumlete ut i bassen av og til). Jeg var totalt sett veldig mye mer fornøyd med MS4, men den koster jo også en god del mer. Helicon 400 er uansett en veldig god høyttaler, bare den mates med rett forsterker.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Helicon 400 på rør/hybrid forsterker, Det låter i vertfall svært godt. Har desverre aldri fått hørt Euphoria serien..

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig enig med Gratulerer sin beskrivelse, hadde samme opplevelse selv av de.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon er nok mer nøye på ting ja, vanskelige om du vil... Og de er ikke så like Euphonia som en skulle tro nei. Euphonia er mer laidback, ikke så frampå som Helicon.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gamblet jeg litt på at selger og transportør via Easybring var ærlige og handlet høyttalere usett og uhørt fra Ski og fikk de levert på døra i Tromsø i går.
    Så langt må jeg si at det er sjokkerende stor forbedring fra MA GS20.. som ikke er en dårlig høyttaler, men wow!
    Hegel H300 er en utmerket match til disse, selv om jeg ikke tviler på at de nyter godt enda mere påkostede forsterkerier.
    Jobber litt med plasseringen da de boomer litt i mellombassen.. resten traff jeg godt på første forsøk med siden jeg kjenner rommet godt

Edit:
    Sub'en JBL LS120P er til salgs da disse høyttalerene ikke trenger noe drahjelp i bunnen.
    Dali Helicon mk2 vs Euphonia MS4-2014-02-27-17-58-23-jpg

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere.... Skulle da bare mangle om de ikke skulle være bedre enn GS20 ja.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Lignende tråder

1. Dali Euphonia MS5
    By Beite in forum Høyttalere
    Svar: 21
    Siste melding: 05-27-2009, 18:05
  2. Forsterker til Dali Euphonia MS4 ?
    By espenwangj in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 06-17-2008, 11:47
  3. Dali Euphonia MS4
    By Zephid in forum Høyttalere
    Svar: 10