Trenger ny søbbeløbb, kan noen hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger ny søbbeløbb, kan noen hjelpe?

Har en liten problem stilling. Har akkurat solgt mine klipsch rf-82 og mine Svs pb10. Hentet et par klipsch rf-63 idag og er meget fornøyd så langt. Så til problemet, rf-63 trives med god plass rundt og i rommet mitt blir det ikke plass til noen Svs hundehus eller kjempe tuber. Er ute etter 1 kompakt sub som er rask, går dypt og trykker godt. Vil helst kjøpe brukt. Har sett på sunfire eq10, velodyne dd10 og klipsch rt10d. Har ikke hørt noen av dem mer en 5min.
    Er disse gode alternativ? Er det andre merker modeller som passer bedre? JL audio f110 er også en jeg vurderer, men den er litt stor. Kan til nød ha den hvis den er veldig bra. Prisklasse helst ikke over 12000,-
    Setter stor pris på alle svar og tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ken Kreisel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch Vis post
    Har en liten problem stilling. Har akkurat solgt mine klipsch rf-82 og mine Svs pb10. Hentet et par klipsch rf-63 idag og er meget fornøyd så langt. Så til problemet, rf-63 trives med god plass rundt og i rommet mitt blir det ikke plass til noen Svs hundehus eller kjempe tuber. Er ute etter 1 kompakt sub som er rask, går dypt og trykker godt. Vil helst kjøpe brukt. Har sett på sunfire eq10, velodyne dd10 og klipsch rt10d. Har ikke hørt noen av dem mer en 5min.
    Er disse gode alternativ? Er det andre merker modeller som passer bedre? JL audio f110 er også en jeg vurderer, men den er litt stor. Kan til nød ha den hvis den er veldig bra. Prisklasse helst ikke over 12000,-
    Setter stor pris på alle svar og tips.

Hadde rf 63 med rt10( senere 2* rt10d) og det spilte spinnbra!
    Ser det ligger rt12d på finn også, den er brutal!

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selv gå for 2 stk ken kreisel 808. har spurt litt på lsound om hva de anbefaler rundt ken kreisel subber. det jeg spurte om var om hva de anbefalte enten 2 stk 8" eller 1 12" fikk til svar at 2 stk 8" vil bli mer riktig på film og musikk i mindre rom.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er interessant, får ta meg en tur på hifiklubben og høre om det er krutt i tønna. Pen liten sak i allefall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ken kreisel er jeg veldig nysgjerrig på. Hadde vært moro å få hørt 1. Vil en 808 klare å følge og supplere rf-63?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg ikke på! Hvordan var det med 1 stk, iform av integrering og ikke minst dypbass respons?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok helt rått det, men det strider litt mot det jeg leste i lyd og bilde sin test av kk808. Han som testet ville heller hatt 1 12012.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt alle subbene nevnt her og i mine øre:

- Vil ikke B&W ha nubbesjans å følge rf 63.. Den spiller meget bra og er potent, men volum har den ikke nok av desverre.

- En rt10d følger rf 63 og likeledes rt12d. Integrering er en lek med auto romkorreksjon( dog prøv litt med og uten og plasseringer, dessuten er det tre eq innstillinger..) En rt12d vil gi dypere bass, den er specet til 19 hz. Jeg hadde flat, og da mener jeg flat! respons ned til 22 hz med 10`ene.. og det var det de var specet til, mao vil jeg anta at at 12 eren gir respons som "lovet" i specen.

- En kk808 vil nok spille i samme liga som en rt10d. Har hørt en og dobbel med musikk og det spilte meget stramt og musikalsk! En 1212 spiller høyere og dypere og doble av disse er virkelig brutalt!! Har to bekjente med slikt oppsett!

Har nå 2 klipsch sw115 ( 15") og disse spiller meget bra! har disse sammen med rb 81 og har brukt en av 15 i oppsett med rf 62. Spiller rått!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra behovene høres det ut som det vil være lurt med en trykkammersubb, siden denne er raskere enn bassrefleks. Har TS vurdert SB subbene til SVS, feks. SB13-ultra? Denne skal være veldig bra! (PS! Jeg har aldri hørt denne subben selv, så jeg bare slenger ut et forslag.)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Har hørt alle subbene nevnt her og i mine øre:

- Vil ikke B&W ha nubbesjans å følge rf 63.. Den spiller meget bra og er potent, men volum har den ikke nok av desverre.

- En rt10d følger rf 63 og likeledes rt12d. Integrering er en lek med auto romkorreksjon( dog prøv litt med og uten og plasseringer, dessuten er det tre eq innstillinger..) En rt12d vil gi dypere bass, den er specet til 19 hz. Jeg hadde flat, og da mener jeg flat! respons ned til 22 hz med 10`ene.. og det var det de var specet til, mao vil jeg anta at at 12 eren gir respons som "lovet" i specen.

- En kk808 vil nok spille i samme liga som en rt10d. Har hørt en og dobbel med musikk og det spilte meget stramt og musikalsk! En 1212 spiller høyere og dypere og doble av disse er virkelig brutalt!! Har to bekjente med slikt oppsett!

Har nå 2 klipsch sw115 ( 15") og disse spiller meget bra! har disse sammen med rb 81 og har brukt en av 15 i oppsett med rf 62. Spiller rått!
    Ut ifra det du skriver her virker det som en kk808, som har blitt foreslått her er en å satse på.
    Bang for the buck virker det som rt12d er vinneren. Tusen takk for god info.
    Er det noen i Telemark/Vestfold området som kunne tenke seg å be på demo av en av de nevnte subbene i tråden vil jeg sette stor pris på dette. Send gjerne pm hvis du/dere vil holde en demo. Tar gjerne med noe godt øl eller brunt brennevin til verten.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som eier en kk808 som vet hvor dypt den går? hadde vert greit og vite før jeg går til innkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte 808 med et def tech oppsett i et temmelig stort demorom og de spilte tøfft!
    Jeg kan ikke gå god for at en 808 følger rf 63 på HØYE volum, men jeg antar på ikke øreblødende volum at det går helt fint!

Mest bang for buck vil jeg si rt12d er ja..

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte 808 med et def tech oppsett i et temmelig stort demorom og de spilte tøfft!
    Jeg kan ikke gå god for at en 808 følger rf 63 på HØYE volum, men jeg antar på ikke øreblødende volum at det går helt fint!

Mest bang for buck vil jeg si rt12d er ja..
    Nå hører det med til historien at jeg har små barn i hus og kan ikke opp på øreblødende volum, men at jeg ser film på rundt 90db og at det i scener hvor det skjer mye blir høyere er et faktum.
    Jeg vil ha noe som integreres fint med rf 63 som klarer lik hurtighet og tar seg sv de dypeste tonene.
    Oppsettet blir hovedsakelig brukt til film og konserter.
    Må innrømme at etter jeg gjorde noen grep i rommet og fikk rf63 på plass, så ble det gøy med musikk der inne også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hører det med til historien at jeg har små barn i hus og kan ikke opp på øreblødende volum, men at jeg ser film på rundt 90db og at det i scener hvor det skjer mye blir høyere er et faktum.
    Jeg vil ha noe som integreres fint med rf 63 som klarer lik hurtighet og tar seg sv de dypeste tonene.
    Oppsettet blir hovedsakelig brukt til film og konserter.
    Må innrømme at etter jeg gjorde noen grep i rommet og fikk rf63 på plass, så ble det gøy med musikk der inne også.
    90 db vil ikke være noe problem for en KK.. Spørsmålet er hvor dypt den klarer å spille med et anstendig volum og det kommer litt an på rommet.

En rt12d, vil fylle godt på nedover og med bra volum samt at hjørneplasseringen gjør "fotavtrykkene" mindre. Integrasjon er som sagt enkelt vha autokorreksjon!

Ville dog hatt i bakhodet at disse ikke lages lengre.. Bør være prutingsmonn! rundt 7-9 er ok pris!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ken kreisel er jeg veldig nysgjerrig på. Hadde vært moro å få hørt 1. Vil en 808 klare å følge og supplere rf-63?
    På moderate volum ja.

Men på sikkelig morro volum så må du nok opp på 2 stykk 808 eller 1 stykk 12012.

Har hørt og prøvd ut 12012 på et lukket som på ca 15m2 lager den sikkelig liv i vellinga sammen med noen B&W CM9.
    Vi kjørt 12012 hart uten at den viste tegn til og gi seg. Selv når vi prøvde noen sener av Immortals.

Lydmssig er den Virkelig vært pengene, selv uten den SVS kraften helt i bunnen jeg er vant til
    2 stykk 12012 er dessidet øvest på min ønskeliste når en en gang kunne får råd til subwoofer utskiftning.

2 stykk 808 stakket sammen skal ikke være noe mye svakere en en stykk 12012 skulle en tro ?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut ifra det du skriver her virker det som en kk808, som har blitt foreslått her er en å satse på.
    Bang for the buck virker det som rt12d er vinneren. Tusen takk for god info.
    Er det noen i Telemark/Vestfold området som kunne tenke seg å be på demo av en av de nevnte subbene i tråden vil jeg sette stor pris på dette. Send gjerne pm hvis du/dere vil holde en demo. Tar gjerne med noe godt øl eller brunt brennevin til verten.
    Kommer litt ann på hvor langt du er villig til å dra, Holder til i Akershus, rett ved Jessheim.. Kan demonstrere 2xsb12nsd. Samme sound som Sb13. Men SB13 har mer trøkk og kan spille høyere. Ja jeg har hørt hos en kompis som kjører to slike.

Sender deg kontaktinfo på pm så får vi se om det er ne du kunne tenke deg... Du får i vertfall et inntrykk av house sounden til SVS i trykkammer kabinett. Rommet er nesten 40m2....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner det utrolige slammet fra 12012 kontra 2 808.. Det er liksom noe med store element og "trøkk" ..

Ellers er jeg helt enig angående at 12" ern lager vei i vellinga! Var akkurat for sen til å få med meg kk tårnet på l sound, da snakker vi!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner det utrolige slammet fra 12012 kontra 2 808.. Det er liksom noe med store element og "trøkk" ..

Ellers er jeg helt enig angående at 12" ern lager vei i vellinga! Var akkurat for sen til å få med meg kk tårnet på l sound, da snakker vi!!
    Høres i allefall ut som om jeg må legge turen til Arendal og høre hva gutta på L-sound har å by på.
    Sist jeg var der sleit de veldig med demo-rommet sitt, ingen av subbene klarte å levere. Nå er dette for 3-4 år siden, noen som vet hvordan det låter hos de nå?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hei, kan noen hjelpe meg me noe, trenger hjelp fort :)
    By Moens in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 12-18-2010, 09:22
  2. Svar: 5
    Siste melding: 11-17-2007, 13:04
  3. Trenger trådløst nettverkskort. Noen som kan hjelpe?
    By Crazyboy in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 08-09-2006, 17:39
  4. Trenger råd for å kjøpe projektor, noen som kan hjelpe?
    By Luna in forum Digitale projektorer
    Svar: 28
    Siste melding: 10-27-2005, 14:25
  5. passivt delefilter..?..Trenger et kan noen hjelpe meg..?
    By lloydsb in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 02-27-2005, 20:10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •