Klipsch KL-6502-THX innfellingshøyttalere og Denon AVR 2106 Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch KL-6502-THX innfellingshøyttalere og Denon AVR 2106 Receiver

Hei alle

Jeg har nå byttet ut alle mine HT i mitt 5.1 Surroundoppsett.
    Foran benyttes 3 stk av Klipsch KL-6502-THX, og bak benyttes 2 x Klipsch RS-41 II. Som subwoofer benyttes SVS PB10-NSD.
    De 3 KL-6502 er innfellingshøyttalere, og er montert i en gipsvegg hvor det på innsiden av veggen allerede fantes en ferdig MDF kasse med innvendige mål på ca B17cm x H60cm x D19cm. Disse kassene er tette.
    Grunnen til at nye HT er montert slik, er at vegg med høyttalerkasser ble laget for flere år siden for montering av helt andre HT. Bilder av det gamle prosjektet kan sees her: http://avforum.no/myhometheater/janid1967 (PS: Jeg har ikke fikset MinHjemmekino-siden etter at avforum flytta denne tjenesten)
    Jeg legger ved bilde av hull før KL-6502-THX ble montert, samt ferdig resultat fram.

Jeg er dessverre ikke fornøyd med ny lyd i front, da spesielt senter. Det som plager meg er at normal tale (Sport, Nyheter, etc), har en metallisk og hul lyd. Det er nesten som om lyden kommer fra innsiden av en blokkboks. I tillegg er også alle S-lydene i tale veldig markante.

Anlegg drives (fortsatt) av en eldre Denon Reseiver av type AVR-2106. Anlegget er kalibrert på nytt vha Auto-Setup og Setup-mikrofon.

Har dere tips på hva som kan være galt? Er det negativt at frontene er montert i en lukket høyttalerkasse av MDF? Vil det gjør noen forskjell å bore opp disse kassene med mange små hull slik at de slipper ut luft?
    Hifi-klubben sier at Denon og Klipsch er en dårlig match, fordi de begge leverer mye diskant. Har noen erfaringer å dele?

mvh
    Jan Inge Dalsbø
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -bilde-jpg   -bilde2-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si helt sikkert, men jeg tror flere faktorer spiller inn. Det første er jo at høyttalerne ikke er beregnet for de kassene, og da kan dette gjøre utslag i lyden, spesielt om høyttalerne er ment å være montert åpent i veggen fra produsent. De fleste innbyggingshøyttalere kan monteres i kasse da, men det kan være at kassen er for stor, eller for liten i forhold...

Det andre er jo at de sikkert ikke er innspilt enda, og før de er det, kan være vanskelig å si helt sikkert hvordan lyden blir på de. spesielet er det jo S lydene som blir bedre når en høyttaler er ferdig innspilt.

Som de på klubben sier, så kan det også være mismatch mellom høyttalere og forsterkeren. Kanskje prøve å slå av kalibreringen, og høre om de spiller bedre uten romkoreksjon?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper innspilling vil gjøre susen. Soundgarden selv antyder faktisk 200t!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsning ble en Marantz SR7008