Skrurrelyd fra Scansonic M7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skrurrelyd fra Scansonic M7

Hei!

Fikk denne bluetooth-høyttaleren til jul:
    http://www.expert.no/mp3hoeyttalere/.../p/10684/?q=m7

Høyttaleren er koblet til dataen via bluetooth. Lyden på den er god, men jeg irriterer meg over en liten skurrelyd/knitrelyd som kommer fra høyttaleren hver gang jeg spiller av en ny lyd eller sang. Hvis jeg f.eks. får en Facebook-melding, så knitrer det litt før meldingsvarslet kommer. Det samme skjer når jeg setter på en sang eller YouTube-video. Det hender at det knitrer litt etter sangen også.

Har prøvd å koble til med kabel, og da er det ingen knitrelyd. Har også prøvd prøvd å koble den til mobilen min med bluetooth, og får samme problem da. Derfor tenker jeg at det enten er dårlig kvalitet på høyttaleren, eller så er dette bare en bluetooth-greie. (Har forresten hatt tre identiske høyttalere her hjemme, da det merkelig nok var noe annet galt med de to første. Men de hadde samme problem.)

Noen andre som har dette problemet med denne høyttaleren? Er det bare et bluetooth-problem?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bluetooth er jo et trådløst radiosignal, og som alle slike trådløse signaler, kan de bli påvirket av forstyrrelser. Som feks fra antennen til mobilen, eller andre trådløse enheter. Kan være at mottakeren i høyttaleren rett og slett er for dårlig til å luke ut slig at man får skurring og spraking når man bruker bt. I denne prisklassen, så har du jo en del gode alternativer. Som f.eks denne: http://www.hifiklubben.no/Products/s...yttaler-62206/ Det er også en trådløs høyttaler, men den bruker nettverket ditt istedetfor bt. Anbefaler å teste den ut
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Dali vs Scansonic Sub
    By Collargol in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-13-2011, 12:08
  2. Scansonic S4/S5
    By bernt.sandstad@basis-cons in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-14-2009, 22:27
  3. Scansonic lerret
    By Baldrick in forum Lerret