På utkikk etter ett alternativ til Bose v35 eller 3.1 - 15k budsjett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool På utkikk etter ett alternativ til Bose v35 eller 3.1 - 15k budsjett

Hallo godtfolk! Etter mye søking på google etter anlegg som kunne passe til meg, mye lesing på forumer/tester osv.. så har jeg ikke blitt noe klokere for å si det slik. Heller stikk motsatt Jeg er litt over gjennomsnittet glad i "god lyd" (luftig men klar diskant, og lyd med trykk). Det jeg er på utkikk etter er ett lite men kompakt 3.1/5.1 system (stativ/vegg som passer til den lille leiligheten jeg bor i. Når det kommer til musikksmak så hører jeg på det meste, bortsett fra jazz/classic (det meste p3 sender/spotify toplists/party music/iron maiden).

Når det er sagt så vil jeg også ha ett anlegg som passer seg godt til film

Slik ser det ut hjemme. Det er veldig lite, så jeg lurer på om 3.1 ikke er nok, og derav grunnen til at jeg vurdere bose sitt v35 siden det kan plaseres rundt hvor man vil.

Jeg har også sett på:

http://www.hifiklubben.no/Products/d...yttaler-61525/
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...yttaler-31478/
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...bwoofer-31813/
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-59177/

Jeg hadde satt pris på all hjelp som jeg kan få! Holder på å bli grønn her jeg sitter :@

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komfyr=peis :b

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

sjekk helgetilbudet til komplett: http://www.komplett.no/kef-e305-homecinema-white/782261
    dette med en mid range forsterker vil jeg tro låter bra - garantert bedre enn bose.
    Da har du bra rigg til rundt 10K

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Skal sjekke det ut Det som er litt trasig er at jeg bor på en liten plass å har ingen muligheter til å farte rundt og høre.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på de runde kulene til Gallo, de er faktisk ganske så gode, sammen med gallo sin egen subb. Som også er svært liten. Norsk audioteknikk i Oslo har de.
    Du kan også vurdere aktive HT. og de kanskje Elac 180 spes som det fortiden er bra tilbud på. Da har du mange kroner igjen til resten av systemet, og det låter nok langt bedre en Bose. Har ikke hørt det systemet du siker deg inn på, men har hørt en god del andre bose opp igjennom.

Da vil du få anlegg som er smått men spiller stort, til en god sum. Norsk audiotaknikk er meget kudevennlige, det samme er Ehed.no som har Elac

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Se på de runde kulene til Gallo, de er faktisk ganske så gode, sammen med gallo sin egen subb. Som også er svært liten. Norsk audioteknikk i Oslo har de.
    Du kan også vurdere aktive HT. og de kanskje Elac 180 spes som det fortiden er bra tilbud på. Da har du mange kroner igjen til resten av systemet, og det låter nok langt bedre en Bose. Har ikke hørt det systemet du siker deg inn på, men har hørt en god del andre bose opp igjennom.

Da vil du få anlegg som er smått men spiller stort, til en god sum. Norsk audiotaknikk er meget kudevennlige, det samme er Ehed.no som har Elac
    Gallo blir litt i dyreste laget om jeg skal bygge ett 5.1 system. Kan du linke meg til de Elac høytalerne du mener? Det var flere modeller. Tror du det vil holde med 1 par av disse høytalerne i såtilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle velge noen aktive høytalere, hva kan jeg koble de opp mot? Tv? Pc? Via "hodetelefon" jacken eller?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.ehed.no/Shop/List/Aktive/90/1

Da kobler du de opp mot en dac, om du vil ha flere innganger og bedre lyd. Se for deg lyden i et anlegg, uten forsterkerbidet.Men du kan også koble en avspiller direkte inn. Og de har flere innganger, både digitalt og analogt. Og de har eq. På denne pakken følger det med airport express. Med to slike høyttalere så kommer du i vertfall langt. Om du tenker 2.0 oppsett.

Vil du ha sourround så blir det fort dyrt.

Elac AM 180 active

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret

For øyeblikket tror jeg at jeg styrer unna aktive høytalere da jeg vil ha muligheten til å bygge ut. Jeg er da også etter en solid og bra forsterker også som jeg ikke trenger å bytte ut på mange år. Vil Sony STR-DN1040 gjøre jobben? http://www.whathifi.com/review/sony-str-dn1040

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sette du har laget i første tråd ser jo helt ok ut. utenom subwooferen. hifiklubben har satt denne fra 4000 til 5000 nå. det er den overhode ikke vert etter min mening. har nettopp solgt en sånn subwoofer den er kun brukbar til musikk. det virket som den aldri gikk under 30 40 hz uansett hvor mye tid jeg brukte på og stille den. det jeg vil frem til er at du får mye mer for pengene om du velger klipsch svs eller xtz en den dali e-12 f subben.

som andre sier anbefaler jeg og kjøpe et sett nå som januarsalget er i gang da kan du få mye lyd for pengene.

edit: http://www.komplett.no/boston-acoust...d-pakke/745478
    http://www.komplett.no/intono-51-sur...e-svart/744859
    receiver ikke spar på det område. kjøpt noe som er meget bra det vil du ikke angre på senere. eller når du setter på film/musikk.

jeg kjøpte noe zensor 1 høyttalere. disse brukte jeg en denon receiver på 2x50 watt helt ok lyd. så satt jeg og tenke om jeg skulle prøve og sette elektronikk til 20 k på de bare for og prøve. fant fram parasound sette mitt. høyttaleren var ikke til og kjenne igjen. er mange som gjør feil her inkludert meg og setter for svake forsterkere på høyttalere. og de får kun 70 80 % ut av høyttalerene.
    Sist endret av petter__t; 01-19-2014 kl 11:54

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali subben har jeg hørt gå under 30-40hz, med mye instilling og RETT plassering :-)
    Jeg kan anbefale deg det dali/denon settet uten tvil :-D men om de har satt opp prisen så mye ville jeg heller kikket på en XTZ 12.18 eller den billigste SVS sylindersubben (kommer ikke på navnet i farta) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble KEF305 + xtz 12" da plutselig. Samt Sony STRDN1040 receiver. Ble litt billig forsterker, men klarte ikke å dy meg siden den har fått så god omtale.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha 5.1, så er det vel ingen tvil om at Kef settet er eit godt tilbud og mykje for pengane. Eg hadde gått for det saman med ein receiver på tilbud eller brukt.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror dette kommer til og spille veldig bra. det kef settet krever ikke mye av receiveren og subben er aktiv så den driver seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dalisettet du sikter til er meget bra, men Zensor3 er på ingen måte en liten høyttaler da Men om du ønsker god og fyldig lyd er den midt i blinken for et kompakt 5.1 oppsett. Du kan også gå ned på avrx1000 om du ikke i fremtiden ønsker å bygge ut til 7.1 da De kjører pakkepris i disse dager på zensor5+zensor1+vocal og e12f subb til 10.000. Zensor5 er jo en gulvhøyttaler da, men som sagt, zensor 3 blir ikke helt borte den heller, selv om du kan henge den på vegg.

Om du ønsker et mer kompakt alternativ, så ville jeg kanskje ha sett på dette: http://www.hifiklubben.no/Products/d...rsystem-62120/ Hvis du velger subben e12 istedetfor den de har med her, så tror jeg du har meget god og kompakt lyd med høyttalere som spiller mye bedre en størrelsen skulle tilsi, og de er skreddersydd for vegg.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for de positive svarene Har en vanskelig løsning så hadde lite med valgmuligheter. Gleder meg som en liten unge til jeg får testet!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur du kjem til å bli knallfornøyd:-) Det anlegget ser jo knallbra ut og:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aproxi Vis post
    Ble KEF305 + xtz 12" da plutselig. Samt Sony STRDN1040 receiver. Ble litt billig forsterker, men klarte ikke å dy meg siden den har fått så god omtale.
    Hei

Hvordan fungerte dette oppsettet? Vurderer er nesten identisk selv

Hvordan synes du KEF settet fungerer til musikk?

Fungerte det bra å kombinere 12" med sub'n som fulgte med KEF settet?

Lignende tråder

1. På utkikk etter Plasma-TV (42 eller 46") - Panasonic?
    By Nénmacil in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-30-2010, 22:58
  2. På utkikk etter HD-DVD eller Blu-Ray spiller
    By technophile in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 07-30-2006, 16:19
  3. på utkikk etter ny TV(anbefallinger?)
    By leslola in forum TV-apparater
    Svar: 14
    Siste melding: 05-31-2006, 21:37
  4. Svar: 0
    Siste melding: 03-19-2006, 11:04
  5. På utkikk etter prosjektor opp til 10k
    By Wraith in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 10-26-2005, 14:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder