Ubehagelig diskant - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Ok, men et sikkert dumt spørsmål. Disse grafene som ligger inne på de forskjellige valgmulighetene, er de faste?
    Eller endrer de seg når en kjører rk? Tenker da på natural, front osv..... Ba lurer på om de justerer seg på eq under rk?
    Å holde på å justere på eq uten et måleprogram som rew er vell litt vanskelig å få til
    front, natural og flat(?) er faste og beregnet av YPAO. Manual står du fritt til å gjøre hva du vil. Det fine er også at du kan kopiere dem inn fra natual og inn i manual og fikse og justere manuelt etterpå. Ypperlig for en fiklefant som meg.

REW er bare et hjelpemiddel. Ultimat er det dine ører som skal like det du hører. Jeg bruker alltid ørene til å høre hva jeg gjør og hva jeg vil, og så støtter jeg meg på målinger, aldri omvendt. Men jeg anerkjenner jo at dette krever mye og lang trening, så svaret på spørsmålet er veldig avhengig av hvor mye erfaring og gehør du har.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Ok, men et sikkert dumt spørsmål. Disse grafene som ligger inne på de forskjellige valgmulighetene, er de faste?
    Eller endrer de seg når en kjører rk? Tenker da på natural, front osv..... Ba lurer på om de justerer seg på eq under rk?
    Å holde på å justere på eq uten et måleprogram som rew er vell litt vanskelig å få til
    De endrer seg når du kjører RK. Å endre EQ uten måleprogram går fint når alt du skal gjøre er å dempe diskanten. Nå vet jeg ikke hvilke frekvensbånd som er tilgjengelig på den manuelle EQen til Yamaha, men start med å senke f.eks den øverste (sannsynligvis 10khz eller noe) med 1-2dB, og den nest høyeste med 0,5-1dB og se om det hjelper.
    --
    Thorbjørn

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    front, natural og flat(?) er faste og beregnet av YPAO. Manual står du fritt til å gjøre hva du vil. Det fine er også at du kan kopiere dem inn fra natual og inn i manual og fikse og justere manuelt etterpå. Ypperlig for en fiklefant som meg.

REW er bare et hjelpemiddel. Ultimat er det dine ører som skal like det du hører. Jeg bruker alltid ørene til å høre hva jeg gjør og hva jeg vil, og så støtter jeg meg på målinger, aldri omvendt. Men jeg anerkjenner jo at dette krever mye og lang trening, så svaret på spørsmålet er veldig avhengig av hvor mye erfaring og gehør du har.
    Ingen ekspert, kjerringe klager og mener lyden er mye bedre i den lokale kinoen og det er et slag i trynet!
    Får prøve litt , men må nok etter hvert få hjelp for å få det sånn jeg vil, ønsker trykk uten å måtte spille så veldig høyt og med en fæl diskant på toppen av det hele som gjør opplevelsen ubehagelig.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom=vinduer og evt høyttalerledninger.
    Invester i Disney's World of Wonder test/kalibrerings Blu-ray....mye white noise der som kanskje kan hjelpe deg til innstillinger...
    men noen kombinasjoner av forsterker og høyttalere og rom vil alltid være umulige..:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke er låst på receiver, så hadde jeg byttet til Denon/Marantz. Har selv hatt Klipsch Refference et utall ganger, og synest Yamaha blir litt kvast på dem.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg ble det best med flat. Har effektforsterker da. Men har du samme merke på høyttalerne, anbefales flat. Try it. :-)
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper det beste vil være å bytte høyttalere, klipsch har ikke akkurat verdens mest behagelige diskant.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med resten av lyden foreslår jeg å gjøre som Ostemannen og fler sier. Da kopierer du bare EQ'en fra den du bruker (front, natural etc.) og inn på manual også justerer du ned diskanten litt. Problem løst. Enkleste måten å løse det på som jeg kan se.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som buggs skriver, Klipsch er vel kjent for skrikete diskant så letteste løsningen er vel å bytte høyttalere.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Ubehagelig flimring på nytt plasma TV
    By keton in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 09-01-2011, 02:33
  2. Ubehagelig lyd på Tv3
    By Michaelsand in forum Generell video
    Svar: 9
    Siste melding: 11-11-2010, 17:56
  3. Ubehagelig bildekvalitet, Samsung LCD
    By feilertsen in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 2
    Siste melding: 04-07-2009, 21:31
  4. Ubehagelig og skarp HEGEL!! Hva i H(€/% kan man gjøre????
    By henriktes in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 23
    Siste melding: 07-10-2008, 15:51
  5. Kulturen i oslo(ubehagelig typer)
    By Hairball in forum Generell chitchat
    Svar: 38
    Siste melding: 03-15-2006, 20:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg