SVS pc12 nsd eller beholde xtz 99 w12.16?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS pc12 nsd eller beholde xtz 99 w12.16?

Ikke at jeg på død og liv savner mer bass men det er dette jævlig spøkelset som er innom igjen da...
    Har en w12.16 i dag men ser litt på pc12, brukt.
    Har ikke hørt pc12 men har hørt ett par andre SVs og dypbassen de leverer er jo gull
    Men med stua rett over kinoen og kona som av og til klager på at bildene rister i dag, vil SVs være noe lurt? Eller er en pc12 nsd så mye bedre at det er verdt litt ekstra surving?

Bass på musikk er vel xtz bedre på men i rommet jeg har så leverer egentlig frontene mine nok og jeg kommer til å gjøre som i dag uansett, å ha en preset for musikk og en for film med forskjellig sub innstillinger.

Finner ingen test av disse to mot hverandre men det finnes noen der det er 2 xtz vs en SVs og da viner xtz, men alene så mener mange at SVs er en klar vinner. Noen her som kan uttale seg om begge to?
    Rommet mitt er 3,4x3,6 meter og resten av anlegget står i signaturen.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'en vil nok ha mer å fare med i dypbassområdet - uten tvil.

Men hva med å anskaffe er XTZ til da (hvis du har plass) ?
    Da begynner det nok og bli mer jevnt også i dypbassen , og du vil jo få en jevnere respons og enda mer punch og headroom
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har nok litt rett. Og plass har jeg, stabler de bare oppå hverandre.

Men så var det noe med det å prøve noe nytt da en kompis av meg har lik sub som jeg har så kansje jeg skal låne den og teste med to.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo litt som å sammenlikne lastebil med sportsbil To ganske forskjellige subber.

Jeg har hatt litt samme utfordring som deg. Med fronter som leverer nok bass, og har hatt midbasser. Jeg har endt opp med å koble ut alle subbene og koble til SVS rørene mine.

Jeg tror du får mer utav å gå for SVS. Den dekker et annet frekvensområde enn du allerede " har ".
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt slik jeg har tenkt også. Xtz går ikke all verdens dypt og det hadde vært morro med litt mer drag i de aller laveste frekvensene
    Da får jeg se om jeg får tilslag på en SVS etterhvert

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det handel og henting av pc12nsd til helga blir artig å høre hva den kan stille opp med
    Og da dukker det nok opp en pent brukt xtz w12.16 på bruken snart også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spent på å høre hva du mener ang. de 2. Tenkt litt i de baner jeg også, men tror jeg skal prøve med med 2 x xtz først siden de er såpass billige på brukten.
    Hvis det blir salg av xtz`n er det mulig jeg er interresert. Det kommer an på hvor du bor.
    Ligger en ute på finn til 2,5k men 2,5 timer å kjøre en vei er litt drøyt...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det blir å selge den jeg har. Jeg bor i på skreia men kan hjelp til med levering i nesten hele Oppland. Og det er vel den prisen jeg hadde tenkt meg også. Kan sende deg en PM når jeg får bestemt meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Jevnaker. Hadde vært fint med en pm hvis du skal selge ja.
    Og hvis du skal selge, så regner jeg med du er fornøyd med svs`n. Da får jeg se etterhvert hva slags oppgraderinger det blir på meg...
    Yamaha rx-a 1020 - emotiva xpa-5 - dali zensor7 - zensor vocal - dynavoice s-5 - xtz 12.16
    Sony hw30 - 106" grandview
    Alt jeg skriver etter klokken 17:00 er muligens i fylla. Just so you know. Og det er mulig jeg finner opp nye ord...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske mye over på Hadeland på jobb så jeg kan ta den med dit i tilfelle hvis det blir noe.
    Regner vel med at svs'n blir siden en xtz visstnok ikke skal ha noe å stille opp mot den med. Men to xtz burde jo fungere rimelig greit, så det hadde sikkert vært like lurt å kjøpe en xtz til men så var det dette med å prøve noe nytt da

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZèn har ikke noe å stille opp med i bunnen mot SVSèn. Hjelper ikke med to heller for bånndrag, men to vil hjelpe å jevne ut frekvensresponsen og gi mer trykk.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg håper, å få mer trykk i bunn og dypere bass Hentes på lørdag så jeg håper å få koblet opp og testet litt da før vi skal bort på kvelden.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den leverer hvis den blir kalibrert ordentlig
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er SVS i hus og etter å fort ha koblet opp og grovstilt litt så kan nok ikke XTZ måle seg
    Slik bass har det aldri vært i dette rommet før i allefall! Hadde ett par bilder på veggen her men de måtte fjernes gitt, det hadde kansje gått av seg selv etterhvert...
    Merker at det er en helt annen tyngde i dypbassen nå. Men det gjenstår fremdeles en god del justering hører jeg. Er litt i overkant mye på noen frekvenser men det kan jo like gjerne være rommet. Fasen er nok heller ikke helt korrekt enda, noen måte å gjøre det lettvint og ganske nøyaktig på?

Har også flyttet subben fra frontrekka til siden av soffaen. Når den sto sammen med frontene ble det rett og slett litt ubehagelig trøkk i øra...Ved siden av soffaen ble det mye bedre og man kjenner bassen bedre i kroppen

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu Vis post
    Da er SVS i hus og etter å fort ha koblet opp og grovstilt litt så kan nok ikke XTZ måle seg
    Slik bass har det aldri vært i dette rommet før i allefall! Hadde ett par bilder på veggen her men de måtte fjernes gitt, det hadde kansje gått av seg selv etterhvert...
    Merker at det er en helt annen tyngde i dypbassen nå. Men det gjenstår fremdeles en god del justering hører jeg. Er litt i overkant mye på noen frekvenser men det kan jo like gjerne være rommet. Fasen er nok heller ikke helt korrekt enda, noen måte å gjøre det lettvint og ganske nøyaktig på?

Har også flyttet subben fra frontrekka til siden av soffaen. Når den sto sammen med frontene ble det rett og slett litt ubehagelig trøkk i øra...Ved siden av soffaen ble det mye bedre og man kjenner bassen bedre i kroppen
    Grattis med ny sub
    Ja en SVS setter fort hele hus i bevegelse , og det blir fort tydelig om man har noen peaker i bassen.
    Siden du har en Pioneer receiver som har veldig begrensede muligheter for sub-kalibrering , så hadde jeg nok sterkt vurdert en Antimode - den gjør underverker !
    Kjører du ny runde med MCACC , så skal i teorien denne sette fasen riktig , men det er ikke alltid den treffer 100%
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk selv fra 2stk xtz 99 w12.16 til 2stk SVS pc12 nsd DspHar aldri angret på det valgetmen som Torolan sier,så ville jeg ha kjøpt meg en Antimode.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjørt MCACC igjen,har gjort om en god del på innstillingene pio'n lagde da for å få det slik jeg syns det låter best men kan prøve å lage en ny preset for å høre hvordan det blir da.

Antimode, hvem har det? Lsound? Skal tenke litt på det

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimode, Veloodyne SMS-1, SVS EQ1. Er en siste utvei for oss med håpløse rom når det kommer til frekvensresponsen.

Kjør Mcacc og se om den får det til først.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt MCACC igjen nå og det virker som om den fikk orden på fasen men nå så syns jeg det mangler noe på film. Der det før var trykk fra xtz'n er det nå ingenting omtrent. Men dypbassen er der så det må nok til litt justering for å få igjen trykket også. Men på musikk så trykker det... På film har jeg satt ned LFE med -15db for at det ikke skal bli for mye og channel level står på -1.0db. Gain på sub står ca klokka 2. Skrur jeg den ned noe særlig så blir sub omtrent helt borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på resultatet du kommer fram til etter litt mer justering. Jeg går i samme tanker selv, men jeg har idag 2 stk xtz 12.16 og vurderer istede en svs pc12 nsd.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Vurdere nye høyttalere eller beholde?
    By Can90 in forum Høyttalere
    Svar: 55
    Siste melding: 09-04-2012, 19:52
  2. Beholde oppsettet eller ny tv?
    By olegodo in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 06-22-2011, 12:56
  3. Svar: 0
    Siste melding: 06-11-2009, 23:11
  4. Kjøpe B&W 683 eller beholde det jeg har??
    By Tbag in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 12-27-2008, 21:48
  5. Ny dvd med HDMI, eller beholde den gamle?
    By a.g in forum Generell video
    Svar: 3
    Siste melding: 10-27-2007, 17:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •