SVS pc12 nsd eller beholde xtz 99 w12.16? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan godt hende ja - det er slett ikke uvanlig at receivere bommer på denne "øvelsen" dessverre.
    Det beste er å gjøre målinger , og stille inn avstand til sub manuelt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lånt meg en radioshack så keg får prøve litt i kveld.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd flageborgs sub kalibrering der jeg skal stille inn fronter på 85db ved -20MV. Her blir det kræsj med en gang. Skal jeg ha fronter til å spille 85db må jeg ha MV på-35 for å kunne justere ned channel level såpass at de spiller så lavt. Men etter å ha gjort det og kalibrert sub på samme måte spiller fronter og sub sammen til 91db ved -35 etter å ha vridd på fasen så da må vel resultatet bli det samme selv om MV ikke stemmer. Rommet spiller sikkert inn en del her på 50hz vil jeg tro. Så er det vel bare å justere sub til ønsket nivå. ikke helt sikker på om jeg ble helkt overbevist av dette. Fronter står som large akurat nå men skal teste litt med de som small også.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu Vis post
    Har nå prøvd flageborgs sub kalibrering der jeg skal stille inn fronter på 85db ved -20MV. Her blir det kræsj med en gang. Skal jeg ha fronter til å spille 85db må jeg ha MV på-35 for å kunne justere ned channel level såpass at de spiller så lavt. Men etter å ha gjort det og kalibrert sub på samme måte spiller fronter og sub sammen til 91db ved -35 etter å ha vridd på fasen så da må vel resultatet bli det samme selv om MV ikke stemmer. Rommet spiller sikkert inn en del her på 50hz vil jeg tro. Så er det vel bare å justere sub til ønsket nivå. ikke helt sikker på om jeg ble helkt overbevist av dette. Fronter står som large akurat nå men skal teste litt med de som small også.
    Da vet du hvertfall at fronter og sub er i fase ved 50hz. Men siden du må ned på MV -35 , så tyder det på at har en ganske drøy peak i det området
    Hvordan er nivået på andre frekvenser da ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok en kraftig peak der ja... Har ikke målt flere frekvenser enda, kona og junior kom og forstyrra hele greia...
    rakk å prøve litt og trykket på rock kom tilbake nå, ikke så aller verst på annen musikk heller men jeg syns det mangler trykk på film enda. Skal prøve å koble på xtz og justere den på samme låt og se om jeg får til mer filmtrykk da. Og det låter helt klart best med fronter på large hos meg. På small så blir mye borte syns jeg. Men det kan vel være rommet som gjør også?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fronter som large , og sub til plus når du hører musikk i stereo eller kjører du kun fronter ?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fronter til large, sub på plus. skal prøve å ta bort svs igjen etterpå og kalibrere xtz på samme måten og høre hvordan det blir da. Og kansje prøve å kalibrere begge to på samme måte og se hvordan de spiller sammen da.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har juster og kalibrert xtz også nå og det funker forsåvidt greit nå. Har en ganske stor boost ved 43 hz nå. var fra 42-55 i stad men flyttet frontene litt mer ut fra veggen og plugget bassportenen på de så det hjalp litt.

Har fremdeles litt å gå på med sub volum for å få begge to til å spille helt likt men det tror jeg at jeg må ta en annen dag. Har hørt altfor mye sub for i dag...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe , ja sånt tar litt tid. Men det er lærerikt , og man får belønningen til slutt
    Høres ut til at du nærmer deg noe ja ...

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har juster og kalibrert xtz også nå og det funker forsåvidt greit nå. Har en ganske stor boost ved 43 hz nå. var fra 42-55 i stad men flyttet frontene litt mer ut fra veggen og plugget bassportenen på de så det hjalp litt.

Har fremdeles litt å gå på med sub volum for å få begge to til å spille helt likt men det tror jeg at jeg må ta en annen dag. Har hørt altfor mye sub for i dag...
    Antimode!
    kan virkelig anbefale denne lille boksen, fikk koblet en på hver sub idag og da ble det mye bedre.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja antimode hadde kansje vært tingen men det blir fort noen tusen da for ett par slike...
    Får heller prøve og justere litt mer siden jeg syns det begynner å nærme seg. Lurer på å flytte fronter enda lenger ut fra veggen men da begynner de å komme nært sitteposisjon siden rommet bare er 3,6 meter langt...
    Kan prøve å flytte litt på subbene også. SVS kan settes ved siden av soffaen mens XTZ må stå forran ved fronter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også hende at det lønner seg å dele SVS suben lavere enn XTZ'n. Det er ikke alltid man får to suber til å spille i fase over hele frekvensområdet.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til deg torolan, går det greit å etterjustere gain i subbene etter kalibrering med antimoden?
    tenkte å sette denne opp for å slippe å legge på så mye i receiveren
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Et spørsmål til deg torolan, går det greit å etterjustere gain i subbene etter kalibrering med antimoden?
    tenkte å sette denne opp for å slippe å legge på så mye i receiveren
    Ja det går fint det , men ar du ikke mer å gå på i receiveren da ?
    Det er jo mer nøyaktig å gjøre det det der , men skrur du for mye på selve suben ,så er det jo bare å dempe litt igjen i receiver.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, bra.
    etter rk kjørt så havnet jeg på o i receiver så legger jeg på 6db for å få godt trykk, ser de fleste legger på disse 6db.
    men på lsound så mente de det var bedre å ha sette så høyt volum som mulig i suben isteden for å forsterke signalet for mye ut fra receiver. Satte volum i suben til -7 før antimode kalibreringen, men kunne nok fint ha satt til høyere for å slippe så høyt som +6db i receiver, vis det har noe å si det de sier på lsound.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Ok, bra.
    etter rk kjørt så havnet jeg på o i receiver så legger jeg på 6db for å få godt trykk, ser de fleste legger på disse 6db.
    men på lsound så mente de det var bedre å ha sette så høyt volum som mulig i suben isteden for å forsterke signalet for mye ut fra receiver. Satte volum i suben til -7 før antimode kalibreringen, men kunne nok fint ha satt til høyere for å slippe så høyt som +6db i receiver, vis det har noe å si det de sier på lsound.
    Ja, holde sub level i surroundforsterker/prossesor på ca 25%. Juster subens forsterker så høyt en trenger.

Ikke så lenge siden jeg vekslet noen meldinger via face med SVS angående Gain med flere suber.
    Endte opp med og heve gain litt på alle 4 subene og kjøre 25% styrke ut fra surr.forsterkern.

Hvor mye en skal legge på etter korrigering/kalibrering... det er en smaksak.

Selv har jeg lagt på bare 1dB etter korrigering. Lyden blir mere detaljert når andre lyder ikke drukner i bass/rumlebass.
    Og jeg har bra med headroom på subene, når det virkelig skjer noe i LFE kanalen

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da setter jeg opp litt til i subene.
    liker å ha godt med trøkk selv på lavere volum, derfor jeg justerer opp såpass mye.
    kan virkelig anbefale antimoden for de som sliter med å få til bassen i rommet

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå delt på 80hz,satt SVS til 50hz og XTZ noe høyere. Men er det noen som vet hvordan delinga fungerer på SVS når jeg kjører signalet ut ifra den og til XTZ? Sender den da kun videre alt over det jeg har delt den på eller sender den hele frekvensområdet videre??

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornøyd med antimode, jeg har satt min på begge subbene med en y splitt ut fra antimoden, bare og sørge for at de spiller i likt volum og i fase før man kjører kalibreringen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå delt på 80hz,satt SVS til 50hz og XTZ noe høyere. Men er det noen som vet hvordan delinga fungerer på SVS når jeg kjører signalet ut ifra den og til XTZ? Sender den da kun videre alt over det jeg har delt den på eller sender den hele frekvensområdet videre??
    Jeg lurer på om ikke Lsound sa en gang at utgangen på SVS er fast delt på 80hz. I så fall så er ikke dette en brukbar løsning.
    Men ta kontakt med Lsound for å få bekreftet el avkreftet dette .

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Vurdere nye høyttalere eller beholde?
    By Can90 in forum Høyttalere
    Svar: 55
    Siste melding: 09-04-2012, 19:52
  2. Beholde oppsettet eller ny tv?
    By olegodo in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 06-22-2011, 12:56
  3. Svar: 0
    Siste melding: 06-11-2009, 23:11
  4. Kjøpe B&W 683 eller beholde det jeg har??
    By Tbag in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 12-27-2008, 21:48
  5. Ny dvd med HDMI, eller beholde den gamle?
    By a.g in forum Generell video
    Svar: 3
    Siste melding: 10-27-2007, 17:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •