Par spørsmål angående nye CV XLS 215 + NAD C375BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Par spørsmål angående nye CV XLS 215 + NAD C375BEE

Har fått i hus nytt anlegg. Kjøpte NAD C375BEE brukt og et par CV XLS 215 nye. Disse fungerer veldig bra sån sett. Bruker de til PC der de er koblet via RCA fra AUX med en phono til minijack ledning fra supra (elns) tjukk iaf. anyways., den er koblet til en DAC (FIIO7) og selvsagt da videre til USB på PC via den medfølgende lille USB kabelen.

Dette spiller i grunn veldig bra,men har problemer med skurring - Spesiellt ved titting på youtube og film osv. Skal ikke skarpe toneleiet opp før det høres ganske skjærende ut og dette på lavt volum over begge høytalerene. Snakker spesiellt om prating,podcaster o.l høres det svært godt.Høytalerledningene er og forøvrig av type supra og sku visstnok være "bra nok"

Guffer jeg på musikk blir jeg ikke plaget med noe skurring i det hele tatt. Bassene fungerer utmerket.

Ser forøvrig også filmer fra Yotube osv der taket på husa nærmest faller av ved spilling med samme utstyr. Jeg kan ikke spille så sykt høyt før det blir mer "ulyd" en musikk,riktignok får jeg godt trøkk ut av bassene.

Har ikke noe laptop lader i rommet som jeg så kunne være en faktor.

Er det noe jeg har gjort gale her eller ting som må forandres?

Får og tak i en C275BEE forsterker som skal hjelpe på,men lurer på hvordan denne skal kobles? finnes det noen guide? Blir det merkbart bedre med denne ekstra forsterkeren,eller er det egentlig ikke verdt bryet?

Tusen takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være kombinasjon av dac og pc som lager problemer. Forsøk eliminasjonsmetoden å koble ut dac, altså kjøre direkte fra jac/rca inn på forsterkeren for å se om feilen kan ligge der.Ellers så kan det være forvrengning av at volum på pc er stilt for høyt også.

C275 er en ren effektforsterker og kan kobles på pre out til c375 Da kan du biampe høyttalerne. Vil nok ikke hjelpe ang støyen, da det neppe er hverken forsterker, eller høyttaler som er problemet.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Kan være kombinasjon av dac og pc som lager problemer. Forsøk eliminasjonsmetoden å koble ut dac, altså kjøre direkte fra jac/rca inn på forsterkeren for å se om feilen kan ligge der.Ellers så kan det være forvrengning av at volum på pc er stilt for høyt også.

C275 er en ren effektforsterker og kan kobles på pre out til c375 Da kan du biampe høyttalerne. Vil nok ikke hjelpe ang støyen, da det neppe er hverken forsterker, eller høyttaler som er problemet.
    Takker for tipset. Prøvde uten DAC,og problemet ble egentlig bare forverret. Nå ble det også i tillegg til skurring en slags pipelyd fra begge høytalere.

Angående forvrenging av volum på PC så kan det hende det er noe i dette. Er det vanlig dette skjer dersom volumet er på fullt? DAC volumet er stillet til max,samme med volumkontrolleren i windows. Prøvde og justere ned litt på DACen,og det ble ikke særlig bedre. Prøvde så og stille ned på windowsen,og det ser ut for og fungere fint. Problemet nå (om det kan kalles problem) er vell at max volum på forsterkeren ikke er så betydelig høyt som det var da volum var på max. Men takker for denne løsningen

Angående C275. Hvordan skal jeg koble den sammen med C375? Hva kabler behøves,og hvordan skal høytalerene kobles etterpå? Eneste jeg vet er at "bridge" knappen skal flippes. Har ingen erfaring med slike ting

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4life Vis post
    Takker for tipset. Prøvde uten DAC,og problemet ble egentlig bare forverret. Nå ble det også i tillegg til skurring en slags pipelyd fra begge høytalere.

Angående forvrenging av volum på PC så kan det hende det er noe i dette. Er det vanlig dette skjer dersom volumet er på fullt? DAC volumet er stillet til max,samme med volumkontrolleren i windows. Prøvde og justere ned litt på DACen,og det ble ikke særlig bedre. Prøvde så og stille ned på windowsen,og det ser ut for og fungere fint. Problemet nå (om det kan kalles problem) er vell at max volum på forsterkeren ikke er så betydelig høyt som det var da volum var på max. Men takker for denne løsningen

Angående C275. Hvordan skal jeg koble den sammen med C375? Hva kabler behøves,og hvordan skal høytalerene kobles etterpå? Eneste jeg vet er at "bridge" knappen skal flippes. Har ingen erfaring med slike ting
    Du setter 275 i bridge modus. Ta gjerne på soft-clip på begge ampene. Kobler som på bildet. Røde firkantene er ut til høyttalerne. 375 til ene høyttalern. 275 til andre høyttalern.

-brokobling-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Du setter 275 i bridge modus. Ta gjerne på soft-clip på begge ampene. Kobler som på bildet. Røde firkantene er ut til høyttalerne. 375 til ene høyttalern. 275 til andre høyttalern.

-brokobling-jpg
    Tusen takk

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4life Vis post
    Tusen takk
    np!

Du får bare spørre hvis det er noe annet
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende du må bytte lydkort i pcn for å få bukt med problemet. Evt eksternt usb lydkort om du har laptop
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Kan hende du må bytte lydkort i pcn for å få bukt med problemet. Evt eksternt usb lydkort om du har laptop
    Bruker jo DAC. (FIIO E7) Det innebygde lydkortet er deaktivert. Er stasjonær PC jeg bruker dette på. Men skal ha meg ny DAC nå. Snuser litt på "ASUS Xonar Essence One" Eventuellt en fra Camebridge til rundt samme kronene.

Sku gjerne kjøpt et gromt lydkort istedet,men har ingen ledige PCI-E porter pga de 2 grafikk korta mine dekker de 2 ledige spora (2x ASUS GTX680)

Bytter og ut høytaler kablene med noen større og forhåpentligvis bedre + den ekstra forsterkeren kommer snart i hus.

Lignende tråder

1. To spørsmål angående DAC
    By dust123456 in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 5
    Siste melding: 12-02-2012, 20:30
  2. Svar: 7
    Siste melding: 05-11-2012, 11:57
  3. Spørsmål angående Dac
    By a_sondre in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 08-03-2010, 00:12
  4. Spørsmål angående DAC!