Spontankjøp av komplett surround, hva tror dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spontankjøp av komplett surround, hva tror dere?

Hei

Da jeg har vært uten surround en periode, er det tid for å ta opp denne hobbyen igjen. I forbindelse med ny enebolig, blir det en kjellerstue på 13kvm som skal brukes til formålet.
    Jeg har pioneer LX-75 receiver fra før.

Handlet følgende på "Black friday".

4 stk. Tannoy DC6T SE, http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-1stk-espresso

Fikk dem for 2995 kroner pr. stk. La inn 2 bestillinger, da det var max 2 pr. kunde. Er spent på om bestillingen går igjennom.

1 stk. Tannoy DC4 LCR senter, http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...4-lcr-espresso 3495 kroner.

1 stk. Klipsch SW-450 subwoofer, 2888 kr., http://www.soundgarden.no/black-frid...ofer-sort.html

Noen som har noen formening hvordan dette sette låter, til en pris på ca 18 500 kroner.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har i hvertfall ikke gjort noen dårlige kjøp. Tannoyene får mye skryt rundt om kring og er nok et kupp til den prisen.
    Skulle jeg ha gjort samme som deg, hadde jeg nok sløyfet 2 av de DC6T og heller kjøpt de Tannoy V1i som var på tilbud for 1295, enten 1,2 eller 3 sett avhengig av om jeg skulle hatt 5.1,7.1 eller 9.1. Mest sannsynlig gått for 7.2 oppsett med bi-amp av frontene med din reciever.
    Så da hadde vel kanskje lista blitt noe som dette:
    2 stk Tannoy DC6T SE front
    2 par Tannoy V1i til surround side og bak
    1 stk Tannoy DC4 center
    2 stk Klipsch SW-450.
    til da 17850 pluss frakt.

Men det er nå meg. Ville ment at det ikke er nødvendig med like store surround-høyttalere som fronter.'
    Men det burde jo være mulig å få igjen pengene for Tannoyene dersom du ikke blir fornøyd.
    Lykke til og håper det blir bra.
    Audiolab M-DAC - Trafomatic Experience Elegance Integrated - Tannoy 638 upgraded
    Nyfrelst på rør.
    Fantaserer om Tannoy DC8T i Dark Walnut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var inne på tanken med V1i som bakhøyttaler, men da jeg vil unngå å henge høyttalere på veggen, endte jeg opp med DC6T også bak. Blir nok litt smør på flesk, men dog. Har heller ikke stativ i fra før.
    Skulle bestillingen på de 2 siste DC6T bli stanset, ender jeg nok opp med V1i, selv om prisen nå er noe høyere.

Rommet vil ikke bli brukt som en dedikert hjemmekino, men mer som en kjellerstue. Det er grunnen til at jeg "kun" går for 5.1. Det er også snakk om enebolig i rekke, så da holder nok med en stk. subwoofer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du har like sidekanaler som fronter er jo heller ikke noe negativt, tvert imot.
    Det vil jo bare kunne gjøre eventuelle surround effekter mer sømløse siden fronter og side kanalene har praktisk talt like egenskaper.
    Grunnen til at de fleste bruker hylle høytalere er stort sett mangel av plass.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt bestilte jeg 4 stk. Tannoy dc6 under salget på elkjop. Det var max 2 pr. kunde, så jeg måtte legge inn 2 uavhengige bestillinger. Går bestillingene igjennom tror dere? Ser av status at de ikke er sendt enda, men det er trolig noe tidlig.

Lignende tråder

1. Hva tror dere om denne?
    By kingkong in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 01-09-2009, 20:24
  2. Hva tror dere om Str-dg700?
    By zaico in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-10-2006, 22:43
  3. Hva tror dere om dette?
    By Per Thomas in forum Generell HTPC
    Svar: 0