Ekstra mindre sub for mer punch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstra mindre sub for mer punch

Har et 5.1 oppsett med Audiopro Blue Diamond V3 med KEF senter og bak, veldig fornøyd med lyden mtp klang og dyp bass.. Men savner litt trøkk ved høy takt, spesielt ved musikk, har hørt dette er et kjent problem med audiopro blue diamond... Er jo tross alt kun 5,25" ? Elementer + 10" sub til lav frekvens.. Er litt treg rumlete bass nå, perfekt til film... Finnes det noen måte jeg kan få litt mer fres i mellomregisteret? Litt mer punch feks ved trommeslag...

Tenkte eks om man kan koble en rask 8" eller 10" som tar de litt høyere frekvensene? Kan denne kobles eks til senter/stereo med delefilter? Har litt lite kunnskap på dette feltet...

Ikke store rommet det er snakk om, og mer enn nok lyd.. Men savner litt trøkk der det er tempo...:P Tar i mot alle tips!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasseringen av høytalerne hjelper. Rumbling inne ved vegg. Lengere ut på golvet blir bassen tightere og rumblingen avtar.

Effektforsterker om du ikke har. Mere og Bedre strøm og strømreserver hjelper på lyden og kontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av supertoON Vis post

Tenkte eks om man kan koble en rask 8" eller 10" som tar de litt høyere frekvensene? Kan denne kobles eks til senter/stereo med delefilter? Har litt lite kunnskap på dette feltet...
    De fleste subber kommer med high level input, så det er ingen problem å koble de sammen på frontene "uten" delefilter om man kan si det slik.
    Hadde selv en liten subwoofer jeg fant på finn.no til slik og ingenting som jeg koblet til senteren i mitt oppsett på samme vis. Funker bra det:-)

Edit:
    Nå var det i hovedsak for å få litt mer dyp bass fra senteren jeg gjorde det da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, har prøvd å flytte litt på høyttalerne, men blir fortsatt ikke noe strammere bass av den grunn.. Kan noen anbefale en sub som er rask og som typisk brukes sammen med satelitthøyttalere? Kan denne kobles rett inn på høyttalerutgang til feks senter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av supertoON Vis post
    Skjønner, har prøvd å flytte litt på høyttalerne, men blir fortsatt ikke noe strammere bass av den grunn.. Kan noen anbefale en sub som er rask og som typisk brukes sammen med satelitthøyttalere? Kan denne kobles rett inn på høyttalerutgang til feks senter?
    Det er vell ingenting som heter rask sub. Men de fleste subber har som sagt high level input som på bilde nedenfor:
    Ekstra mindre sub for mer punch-h107psw10b-jpeg

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en veldig pinglete senter kan du selvfølgelig koble en sub på her, men senterkanalen er vel bare til 60 hz eller hva nå du har satt i receiveren.
    Du kan kjøpe en god aktiv subwoofer med høynivå innganger og da koble denne på dine høyttalere, da får du god bass også i stereo.
    http://www.lsound.no/hoyttalere/subw...coal-1445.html
    Dine høyttalere har bassen på siden, prøv å bytte de så bassen slår inn mot midten av rommet istedet for inn mot veggen.

Lignende tråder

1. Lite punch. En ekstra sub?
    By bomp in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 08-04-2011, 17:56
  2. canal digital kabel, kan jeg skaffe meg en billig ekstra dekoder og et ekstra kort?
    By gamleboyen in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-31-2008, 11:44
  3. Hush-box mindre og mindre aktuelt?
    By RuneW in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 11-19-2007, 00:21
  4. Punch?
    By Ratata in forum Høyttalere
    Svar: 23
    Siste melding: 06-18-2007, 19:48
  5. Punch i b&w ASW 675