Audio Pro Avanto høytalere! gulvstående

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro Avanto høytalere! gulvstående

Jeg kjøpte 2 sett med 5.0 surround sett av merke Audio Pro, modellen heter Avanto.

Jeg hadde lest en del tester av disse før jeg kjøpte dem 2, de har jo faktiskt fått utrolig bra omtale!
    Lefdal og elkjop(samme greia...) hadde kjøpt et restparti som de solgte til gi bortpris og jeg hentet de 2 setta som var på varehuset nærmest meg samme dag.

Planen er å bruke surround høytalerne, altså 4 side høytalere og bruke de 2 små senterhøytaleren som surr back og så selge de 2 parene med fronthøytalere.
    Jeg vil prøve å få en god pris for disse slik at prisen jeg da har betalt for surround høytalerne blir så liten som muligt.

Det morsomme er at jeg koblet dem opp for å spille det ene paret litt inn å teste de litt før jeg selger(greit for kjøper og høre også først)
    ved veldig lavt volum høres de ut som helt alminnelige høytalere og etter en stund skrudde jeg opp litt til mer normalt lyttevolum, da ble jeg ganske så overrasket for de låt faktiskt overraskende bra!Pprisen for dette settet var i utgansgspunktet priset til rundt 6-7000norske kroner i norge, 699£ i england og 1499$ i usa.
    De fåes nå for 3495kr for settet pluss et lite frakt tillegg.(så langt lageret rekker ettersom jeg har forstått) Så prisen er veldig grei i forhold til utlandet. Det morsomme er at de sammenligner fronthøytalerne i kategori under 10.000kr/1000pund og dem har overrasket i stort sett alle tester jeg har lest. Det som dem trekkes for er stort sett at diskanten kan bli litt uryddig og høre på ved høyere volum. Noe som er en gjenganger med budsjetthøytalere til under 10lapper.

Etter en stund nå og jeg har virkelig guffet opp smiler jeg pga de spiller så overbevisende! Virker som de bare ber om mer. Veldig godt trykk i bassen og den klarer å holde lange mørke toner, de tømmer seg ikke. Mellomtonen er meget presis men kunne vært mer smell i skarptromma, utenom dette må jeg si at jeg er mektig imponert. Dette er ikke som andre "billig" høytalere som selges for en slikk og ingenting. Har hatt mye forskjellig både pris og størrelse messig når det gjelder høytalere og disse mener jeg er et klart pluss!

Utseende er også et stort pluss!, gode tykke kabinett og jeg selv synes de ser ganske så frekke ut med skinntrekket som starter nede og går over hele høytalerne.
    Føles som langt bedre kvalitet en høytalere som jamo, sony, dynavoice og yamaha både lyd og konstruksjon.

Selv liker jeg veldig godt Dali høytalere og lydsignaturen som mye går igjen men om jeg hadde valget og måtte velge mellom disse og et par dali consept6 hadde jeg valgt audio pro'ene lett.

Hvis noen skulle være intressert i å kjøpe et av parene av meg er det bare å ta kontakt! De står oppkobblet hjemme hos meg i Sandnes så det er bare å komme å høre.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -img_20131117_004641-jpg-img_20131117_004540-jpg-img_20131117_004407-jpg