Savner noe trykk (midbass?) i "kinoen". Tips, evt. nye høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Savner noe trykk (midbass?) i "kinoen". Tips, evt. nye høyttalere?

Ok, så etter å ha leta meg grønn rundt om på nettet i flere dager, ser jeg ikke annet råd en henvende meg her.

Jeg savner litt trykk i anlegget mitt, dypbassen er ganske knall, men straks vi går litt høyere på skalaen syns jeg ikke det er fullt så imponerende.

Mitt nåværende 5.1 oppsett:

Yamaha RX-A1010
    Yamaha NS-555 Fronter
    Yamaha NS-C444 Center
    Yamaha NS-333 Surround
    SVS PB12 NSD DSP

Crossover: 80hz (har prøvd litt forskjellig, men noe særlig over dette så syns jeg subben får litt for mye å holde styr på).
    Alle høyttalere satt til small.

Rommet er ca. 10 meter langt og 3,2ish meter bredt, hvor lytteposisjon er i den ene enden av langveggen og tv/front rett over på motsatt langvegg.

Selv har jeg konkludert med at høyttalerne, da spesielt 555`ene rett og slett blir for svake og vurderer å bytte ut disse, men nå er jeg strengt tatt ingen ekspert. Har prøvd masse kalibrering, forskjellig posisjonering osv. uten noe videre hell. Har også vært innom tanken på en ekstra sub, men dypbassen har jeg strengt tatt ingen problem med, SVS`n er herlig, men altså den bassen der du får ett lite "punch" i brystet føler jeg er ikke-eksisterende. Det er altså film titting som gjelder her, gjerne veldig høyt, også en del gaming og noe musikk.

Har tenkt på effektforsterker, men tror ærlig talt ikke 555`ene har nå særlig mye mer å tilby. Har sett på NS 777 som er en større versjon, og også kikket litt på Klipsch fronter (rf-82, rf62 er cirka prisklassen jeg jobber med), men da må jeg vel gjerne bytte ut hele sunnamitten så alt er samme merke?

Kan legge til at bortsett det manglende trykket syns jeg anlegget spiller veldig fint og klart, noe som jeg setter veldig pris på, men som sagt så blir det noe tynnt i "midten" der ett sted

Ønsker alt av relevante tips og innspill, hodet mitt har gått i stå og stagnert!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Som du er inne på er det nok mye å hente på å bytte høyttalere, men jeg tror problemet ditt er mangelen på strøm til frontene, samt delefrekvensen. En effektforsterker ville ha hjulpet på da den ville gitt renere og kraftigere lyd til frontene, samt at du kunne justert delefrekvensen på disse helt ned til fulltone(40hz)
    Hadde selv YamahaRXv3800 for en stund siden, og jeg ble aldri helt "venn" med den angående lydbilde på film, så noe kan skyldes reciveren. Før du evt bytter høyttalere vil jeg anbefale deg at du investerer i en effektforsterker. Den vil du uansett ha glede av senere hvis du skulle bytte høyttalere. Det finnes mye bra der ute, Nad, Vincent osv. og sikkert en del på bruktmarkedet.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! En effekforsterker høres ut som det naturlige neste steg her. Har du en snill hifi butikk i nærheten som kan låne deg et produkt så du får en pekepinn på om dette er noe for deg?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brystkasse bassen som slår mot deg under film og musikk ligger vel slik jeg forstår over 100hz og i området mellom 100-150hz. Den som gjør at sofaen din rister er nok en del lengre ned i frekvens. Har du noensinne fått målt rommet ditt. Det kan jo være at dey har en utfasing, eller at du har såpass mye gain i den lave delen av bassen, at det overdøver mellombassen.

Om jeg fårstår deg riktog, så sitter på på langsiden av rommet. Med sofa inntill veggen, og anlegget på andre siden? Med mine ører er det en uheldig plassering, da å sitte inntill bakvegg vil gi store utslag i bassen. Noen plasser vil den øke og noen plasser vil nivået synke, ja kan faktisk bli helt borte.

Men at du har såpass lang avstand til sidevegger er fint. Står høyttalerene dine symetrisk i rommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde meg midbassmoduler. Fungerte veldig bra som mellomsteg til jeg fikk meg skikkelige høyttalere som klarte å levere på egenhånd. :-)
    Det er svært begrenset hva et par 6,5" elementer klarer å levere i et såpass stort rom. 555 er treveis høyttalere som nok kan være en ekkel last for receiveren din, så effektforsterker kan nok hjelpe noe, men det er uansett grenser for hva man kan presse ut av såpass lite membranareal.

http://avforum.no/forum/showthread.p...uler-Ferdig!-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, tusen takk for alle innspill så langt!

Så det kan være noe å hente på effektforsterker altså? Jeg er fortsatt litt småvrang å tenker at 555`ene blir for svake for ett rom på denne størrelsen, men er som sagt ikke alt for dreven enda (selv om jeg har sånn smått holdt på i 7-8år :P ).
    Jeg bor desverre for øyeblikket forferdelig langt uti huttiheita, så å låne med seg utstyr hjem er uheldigvis ikke det mest aktuelle for tiden. Skal uansett sondere terrenget for sikkerhets skyld

Angående rommet, så er det helt firkantet og hele anlegget er plassert helt symmetrisk. Å sitte helt inn til bakveggen er desverre det eneste denne leiligheten tillater pga. sin smale lange form. Bortsett fra å flytte litt smått rundt på høyttalere og sub er nok plasseringen i stuen hogd i stein.

Angående midbass modul, har jeg sett litt HSU MBM 12, men fant etter hvert ut at jeg heller kjøper nye høyttalere før jeg går til anskaffelse av en slik, selv om dine (atledreier) så ganske råe ut

Så da kan jeg altså begynne å se etter effektforsterkere! På det området eier jeg ikke spor av innsikt så gjerne foreslå noen spesifikke som ikke tar knekken på økonomien (~4-5000kr).

Takk igjen!

EDIT: Bare for å presisere om det ikke kom frem klart nok, så står altså tv/front LANGS langveggen ja, og sofa/lyttepos. rett ovenfor på motsatt langside. Avstand fra fronter til spot; 2,75m. Avstand fra tv/center til spot; 2,6m. Subwoofer plasser på høyre side av front, i hjørnet av rommet.
    Sist endret av Terklo; 11-06-2013 kl 13:46

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok lite å hente på effekttrinn, først må du ha større høyttalere med større mebranareal, så kan du vurdere effekttrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i grunn det jeg så for meg selv ja, da jeg kan spille utrolig høyt uten at det virker som receivern sliter. Vurderer da ett par NS-777 eller RF-82, eller gjerne andre evt. bedre alternativer i samme prisklasse. Men bytter jeg merke må jeg vel kanskje bytte ut hvertfall hele frontrekka for å få så like høyttalere som mulig?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er "på lag med" atledreier og buggs her. Membranareal er nok det som vil gjøre det største utslaget. Som Retep er inne på så forutsetter det at du har klart å plassere høyttalerene og deg selv så optimalt som mulig. Å bytte til effektforsterker alene vil neppe utgjøre den store forskjellen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk hvertfall en del mere punch når jeg kjøpte en liten effektforsterker (2x130w) til mine daværende høytalere Dynavoice M65 og Rotel RB-1070 effektforsterker.
    disse høytalerne har heller ikke all verden med membran areale (2x6,5"+2x5,25))
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de som mener membranareal er veien å gå. har selv erfart det, men plassering av høyttalere og lytteposisjon er det viktigste av alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen!

Plassering og lytteposisjon er som sagt så optimalt det lar seg gjør i den lille stuekroken, så da blir det vel å gå for nytt utstyr
    Da heller jeg selv litt mot nye fronter til og begynne med, så får jeg i værste fall bare vente en måned eller to og deretter legge til ett effekt trinn hvis det blir "krise". Noen som ønsker å anbefale noen fantastiske fronter i prisklassen ~4-6k? Høyttalere som kan spille ganske høyt og veldig klart er det viktigste, men savner som sagt også litt "trykk". Nå vil vel kanskje det aller meste være en oppgradering fra 555`ene så fornøyd skal jeg vel bli uansett. Har saumfart nettet ganske mye de siste dagene, men føler ikke jeg har den helt store oversikten likevel.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo teste 777 eller Magnat quantum 657 riktig nok litt dyrere enn ønsket ca 7000, men spiller i prisklassen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir meg ikke helt her. Om du sitter ved bakveggen, kliss inntil. Så skal jeg garantere deg at du her en eller flere stående bølger som nok overdøver mellombassen din. Og siden frontene dine står langt fra sidevegg, så får de ikke mye hjelp med gain de heller. Hvordan er det med plassering av sub. Er den helt låst?

Før du går til innkjøp av nytt utstyr så bør du finne ut av et par ting.

Sett på musikk som er litt basstung, men som har bass som kommer og går hurtig. Sett deg i sofaen og hør på bassen. Det beste er om du har koblet pc til anlegget slik at du kan kjøre bassveip fra 20-200hz. Kjør de koninuerlig og sett deg nærmere og nærmere anlegget/høyttalerene. Legg merke til hvor mye bassen forandrer seg.

Kryp også rundt på gulvet og langs vegger og om du gidder der vegger møter tak. Og om du kommer deg opp i det hjørnet der taket møter 2 vegger så er det sikkert der du har den største gainene i bass, samt på bakveggen.

Jeg frykter at om du bare kjøper nye høyttalere og eller effektforsterker, kanskje spes effektforsterker, så vil ikke problemene forsvinne.

En stående bølge på 40hz vil være en stående bølge på 40 hz om HT heter Audiovector, Snell eller B&W og det samme uansett hvilken forsterker du bruker. De stående bølgene i rommet ditt og de dippene ( det at du mangler mellombass/brystkassebass ) er bestemt av 1 ting. Rommets størrelse. Du kan flytte på dippene og toppene, ved å flytte på sitteposisjon og eller høyttalere, men du vil ikke få de bort. Du må bare ha HT og sitteposisjon slik at du sitter der det låter best.

Siden du sier at du ikke kan det, så tror jeg det vil være få forskjeller på å bytte HT, i vertfall forsterker.

Har du mulighet til å spille av musikk fra pc, så kan du laste ned Winamp, den har en EQ du kan laste ned ( den som følger med er ikke bredbandet nok ) og med den kan du lete deg frem til bedre lyd. Jeg tror det er en bedre måte å gjøre det på. Den er i vertfall gratis, og verdt å prøve.

Gjør det før du bruker opp penger på ting som nok ikke vil gi deg veldig mye. Får du kontroll på rommet, så vil oppgraderinger på HT og forsterkersiden, virkelig gi deg mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Gir meg ikke helt her. Om du sitter ved bakveggen, kliss inntil. Så skal jeg garantere deg at du her en eller flere stående bølger som nok overdøver mellombassen din. Og siden frontene dine står langt fra sidevegg, så får de ikke mye hjelp med gain de heller. Hvordan er det med plassering av sub. Er den helt låst?

Før du går til innkjøp av nytt utstyr så bør du finne ut av et par ting.

Sett på musikk som er litt basstung, men som har bass som kommer og går hurtig. Sett deg i sofaen og hør på bassen. Det beste er om du har koblet pc til anlegget slik at du kan kjøre bassveip fra 20-200hz. Kjør de koninuerlig og sett deg nærmere og nærmere anlegget/høyttalerene. Legg merke til hvor mye bassen forandrer seg.

Kryp også rundt på gulvet og langs vegger og om du gidder der vegger møter tak. Og om du kommer deg opp i det hjørnet der taket møter 2 vegger så er det sikkert der du har den største gainene i bass, samt på bakveggen.

Jeg frykter at om du bare kjøper nye høyttalere og eller effektforsterker, kanskje spes effektforsterker, så vil ikke problemene forsvinne.

En stående bølge på 40hz vil være en stående bølge på 40 hz om HT heter Audiovector, Snell eller B&W og det samme uansett hvilken forsterker du bruker. De stående bølgene i rommet ditt og de dippene ( det at du mangler mellombass/brystkassebass ) er bestemt av 1 ting. Rommets størrelse. Du kan flytte på dippene og toppene, ved å flytte på sitteposisjon og eller høyttalere, men du vil ikke få de bort. Du må bare ha HT og sitteposisjon slik at du sitter der det låter best.

Siden du sier at du ikke kan det, så tror jeg det vil være få forskjeller på å bytte HT, i vertfall forsterker.

Har du mulighet til å spille av musikk fra pc, så kan du laste ned Winamp, den har en EQ du kan laste ned ( den som følger med er ikke bredbandet nok ) og med den kan du lete deg frem til bedre lyd. Jeg tror det er en bedre måte å gjøre det på. Den er i vertfall gratis, og verdt å prøve.

Gjør det før du bruker opp penger på ting som nok ikke vil gi deg veldig mye. Får du kontroll på rommet, så vil oppgraderinger på HT og forsterkersiden, virkelig gi deg mye.
    Ok, dette skal jeg prøve ut etter beste evne. Takk for tipset Som sagt så er sitteposisjonen låst pga. hvor dører til andre rom er = hvordan det skal gå opp med møblemanget osv. Men subwoofer er ikke helt fastlåst. Kan være mulig å flytte den fra rommets hjørne på høyresiden der den står nå, og over til venstresiden av anlegget. Høyre eller venstre side av sofaen kan også være en mulighet. Skal helt klart undersøkes!

Ellers var det spennende forslag. Dali lektoren skal jeg helt klart notere meg!
    Sist endret av Terklo; 11-06-2013 kl 21:37

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terklo Vis post
    Ok, dette skal jeg prøve ut etter beste evne. Takk for tipset Som sagt så er sitteposisjonen låst pga. hvor dører til andre rom er = hvordan det skal gå opp med møblemanget osv. Men subwoofer er ikke helt fastlåst. Kan være mulig å flytte den fra rommets hjørne på høyresiden der den står nå, og over til venstresiden av anlegget. Høyre eller venstre side av sofaen kan også være en mulighet. Skal helt klart undersøkes!
    Når du går/kryper runt i rommet. Ta med en stabel med post it lapper som du klistrer på vegg og gulv/tak. Der du hører nivå forskjell så er det nok mist 3db auke eller dupp i lydtrykket. Den viktigste plassen er i sofa og i førsterefleksjonspunkt på vegger og tak gulv.

Her er det en lydtrykksmåler og eller et måleprogram kommer til nytte.

Subben på høyre eller venstre side kan ha betydning, men også hvilken vei elementet fyrer, Om du har sub med element som fyrer fremover.
    Om du setter den ved sofa, så vil du kunne bruke den til å kanselere de største bølgene du har, slik at du får frem mer javnhet, og dermed bedre og mer mellombass. Om du får renska opp i bassen, så vil du oppleve at du vil få dypere bass, rett og slett fordi du hører den.

Dette er ikke gjort på en dag. Jeg har brukt ca 6mnd på mitt rom, men finner stadig forbedringer. jeg er så heldig at jeg har eget rom for musikk anlegget, og kan derfor å det beste ut av rommet, uten å måtte ta hensyn til noen andre enn meg selv.

Møblemanget kan være grunner til at ting skjer. Er stort sofabord mellom deg og anlegget, vil gi refleksjoner som gjør at lydbildet rotes til. Da direktelyd og reflektert lyd fra bor vil ankomme øret på nesten samme tid.

Men med lyd i stua/fellesrom så er det ofte noen hensyn man må ta.

Jeg tror at ved bruk av EQ, så vil du kunne hente ut ganske mye mer fra dagens oppsett. Men det er ikke hifi politisk riktig. Men det fører ofte til bedre lyd. Bare vær forsiktig med å heve ting ved bruk av EQ. Det er mye bedre å senke topper. Husk på at for å øke lyden med 3db så trenger du en dobling av forsterkerkraft. Og da går det raskt tomt.

Om du blir intr i dette med akustikk og rom tunig, så er det fantastisk morro å holde på. Og det koster deg ikke mer enn ca 800kr for å komme igang.

Problemet med det er at du ser alle feil i lyden, og du vil kanskje irritere deg i staden for å bruke det til et verktøy til å få bedre lyd. Målinger skal brukes som et hjelpemiddel, det er ikke fasiten. Det er øra dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg faktisk allerede tatt meg tid til å kravle litt rundt, og det har vært interessant. Ved å kjøre en kontinuerlig bass frekvens fant jeg ut at 80-100hz++ (produsert av høyttalerne) høres mye bedre cirka 1,5 meter frem fra min nåværende lytteposisjon, høyttalerne er foresten vent midt mot spotten, prøvde å flytte litt på de men føler ikke jeg merka noe forskjell. Å sitte ~1,5 meter lenger frem blir vanskelig, da er det plutselig bare 1,5 meter igjen til 55tommern, så hvordan fikse dette på annet vis?
    Bassen produsert av subben var veldig grei i lytteposisjonen, men merket at den kanskje var noe smått høyere på venstre side av venstre front av alle steder. Altså siden av anlegget som er ut mot resten av rommet/kjøkkenet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ganske mye og dyp bass i fire(høyttalerpar) gode 6,5" elementer. Det er bare og teste litt på gode høyttalere med nok effekt. En effektforsterker vil uansett gi mere og renere lyd da det er tvilsomt at reciverwattene klarer å utnytte basspotensialet i selv en rimelig høyttaler som ns555. Men som mange er inne på det er ikke sikkert det er faciten. Vil uansett aldri bli for mye effekt, selv om du rocker til med 2x 150w effektblokk. Har selv testet en Vincent effektforsterker på noen gamle Dali 505. Spilte meget så bra! Faren for å overbelaste og sprenge elementer er mye større med en liten forsterker. f.eks en surroundreciver på full vreng
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terklo Vis post
    Da har jeg faktisk allerede tatt meg tid til å kravle litt rundt, og det har vært interessant. Ved å kjøre en kontinuerlig bass frekvens fant jeg ut at 80-100hz++ (produsert av høyttalerne) høres mye bedre cirka 1,5 meter frem fra min nåværende lytteposisjon, høyttalerne er foresten vent midt mot spotten, prøvde å flytte litt på de men føler ikke jeg merka noe forskjell. Å sitte ~1,5 meter lenger frem blir vanskelig, da er det plutselig bare 1,5 meter igjen til 55tommern, så hvordan fikse dette på annet vis?
    Bassen produsert av subben var veldig grei i lytteposisjonen, men merket at den kanskje var noe smått høyere på venstre side av venstre front av alle steder. Altså siden av anlegget som er ut mot resten av rommet/kjøkkenet.
    Hva er målene på rommet ditt nøyaktig?

Som du fant ut av å krype rundt på gulvet så er det håp. Håper du hadde gardinene trukket for, da det ser litt merkelig ut dette. Grnnen til at du skulle lytte både nede ved gulvet, i sittehøyde og stå høyde er rett og slett for å vise at det er stående bølge og kanselleringer også i høyden. Ikke bare i lengderetningen.

Siden du har mer nivå lenger frem mot HT, så betyr dette at du meget sannsynlig har en kansellering ved den frekvensen ved bakvegg. Og når du sitter så nært som 1.5m fra HT så begynner det å ligne nærfelt lytting. Ideen med det er at man skal unngå refleksjoner fra vegger og tak.

At bassen er bedre på venstre side av venstre HT, er ikke så rart. I vertfall ikke om det er lengre avstand til sideveggen på venstre side enn på høyre side. Igjen så handler dette om refleksjoner og Enten kanseleringer eller nivå auke.

Er dette et fellesareal med noen andre eller står du fritt til å gjøre noe i rommet? Det er mulig å gjøre noe med dette, men da må du regne med å prøve og feile litt. Det første jeg ville ha gjort er å se på subben. Prøvd å snu på den, slik at elementet spiller en annen vei enn det den gjør nå. Og da igjen se/høre hva som skjer.

Om det ikke gir noen forskjell, så må du prøve å flytte på den. Hvor langt opp spiller den?

Klarte du å høre når, du kraup rundt på gulvet, noen plasser der det var markant mindre bass? Om ja, hvor var de?
    Hvor langt er det i mellom høyttalerene, og hvor langt er det imellom midt imellom HT og ørehøyde?
    Har du noen form for bokhylle over deg når du sitter i sofaen? Har du sofabord?

Sitt i sweetspot, se mot den ene høyttaleren. Tenk deg at det ligger et speil på gulvet, ser du da alle elementene i speilet?
    Er det jevnt på begge sider?

Det beste hadde vert om du kunne tengne opp rommet ditt og hvor alt av anlegg står med avstander til vegger og HT, samt at du tegna inn alt av bokhyller bord ol som har større masse.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Er disse bra med tanke på midbass og trykk?
    By andreemilsen in forum Høyttalere
    Svar: 37
    Siste melding: 06-30-2012, 09:26
  2. Svar: 15
    Siste melding: 02-11-2011, 13:22
  3. "Kinobygget" Status : Kinoen ferdig, Wall-E sett 6 ganger:)
    By Sildo in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 195
    Siste melding: 01-23-2009, 02:04
  4. "Kinoen" på Stena Line
    By OhmRecs in forum Generell chitchat
    Svar: 7
    Siste melding: 08-02-2006, 22:58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg