Rimelig 5.1-pakke i hvit farge - Canton Movie 1005 eller Proson Reality Sat 31 + R-8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Rimelig 5.1-pakke i hvit farge - Canton Movie 1005 eller Proson Reality Sat 31 + R-8?

Jeg har hatt prosjektør og lerret i stua i mange år, men lyden går fremdeles på et JVC stereoanlegg fra 1991, med temmelig herpa høyttalere. Nå har jeg lyst til å oppgradere lyden. Totalbudsjett er 5000 kr. Av hensyn til WAF ønsker jeg hvite, små høyttalere. Anlegget skal primært brukes til film, innimellom også til TV-lyd, musikk, Xbox og radio (disse fire er ikke veldig viktige).

Receiver er allerede kjøpt inn - Onkyo TX-NR525 (for tiden 1995 kr hos komplett.no).

Jeg står dermed igjen med ca. 3000 til å kjøpe en høytalerpakke. Jeg har smalnet inn til disse to:

Spesifikasjonene på disse er temmelig like, begge kommer (prisen tatt i betraktning) helt greit ut på tester. Men hva synes forumet? Jeg tar gjerne imot anbefalinger på andre høytalere, men det er ikke aktuelt å gå noe særlig opp i pris eller å droppe 5.1.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville dratt og hørt på dette her:
    http://www.hifiklubben.no/Products/a...rsystem-32288/

Spiller imponerende bra, kan fås i hvitt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ville dratt og hørt på dette her:
    http://www.hifiklubben.no/Products/a...rsystem-32288/

Spiller imponerende bra, kan fås i hvitt
    Takk for tipset, var faktisk og så og hørte på dem i forrige uke. Men de blir nok litt større enn hva jeg hadde tenkt meg (satellittene er 14,8 x 23,9 x 16,5 cm), så etter å ha lest en del flere omtaler har jeg bestilt Canton-høytalerne som er 9 x 13,5 x 10 cm (altså ca. 1/4 av volumet). Skal komme tilbake med hva jeg synes om dem når de er på plass!

En annen ting som talte mot Argon-høyttalerne var at også den hvite modellen har svart front - når jeg først vil ha hvite høyttalere vil jeg gjerne ha dem helt hvite.

(Hi-Fi-klubb-selgeren var ellers temmelig pushete for å få meg til å kjøpe noe mer fancy enn Argon-høyttalerne, noe jeg synes han kunne ha spart seg.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sant det med sorte fronter. Dali har Stile serien som er helt hvite, men da ryker nok budsjettet om du skal ha 5.1 da de koster rundt 1800 for et par. Canton er gode høyttalere med bra mellomtone iforhold til størrelsen, så det er sikkert et godt valg når man først er på kompromissenes veier Pushete selgere er ikke noe gøy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt Canton-høytalerne i en ukes tid, og jeg er veldig godt fornøyd med dem, prisen tatt i betraktning. God balanse mellom satellitter og sub, solid byggekvalitet med gode veggfester, det eneste jeg er misfornøyd med er kabelfestene i høytalerne. Disse er utformet slik at det er vanskelig å feste noe kraftigere enn 2,5 mm^2 kabel i dem - men mer enn det trenger man kanskje ikke til disse høyttalerne under normale forhold....

Lignende tråder

1. Rimelig receiver til Canton Movie 155 QX
    By Diablito in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 04-21-2012, 19:00
  2. Canton Movie 155 QX - bra pakke?
    By Welhaven in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 10-26-2011, 10:19
  3. Ca verdi på Proson Reality 63 mkII pakke?
    By noddy. in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 4
    Siste melding: 09-07-2011, 02:27
  4. Proson Reality eller Patos Basic?
    By Tøffeltryne in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-01-2008, 13:16
  5. Svar: 1
    Siste melding: 01-10-2004, 11:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder