Epicon hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epicon hjemmekino

Heisann hoppsann alle sammen!

Jeg lurte på:
    Dali Epicon 2 er kanskje en av mine favoritthøyttalere noensinne. Dog så liker jeg også godt Mentor serien fra Dali, Helicon har jeg ikke hørt så fryktelig mye på. Har nå tenkt til å sette sammen en hjemmekino med madammen innen et års tid, og det første jeg begynner med er et kjøp av en Dali sub P10-DSS rett over nyttår tenker jeg. Da kommer spørsmålet: Hva ville dere anbefalt til bruk i en kino sammen med den sub'en; fire epicon 2 samt en epicon senter, eller mentor all the way, evt blende inn helicon i fire kanaler samt epicon senter? Greit å tenke litt budsjett også. Trenger jo også en forsterker til hele herligheten, og der vet jeg ærlig talt lite om hvilken jeg vil gå for. Denon sine er uaktuelle da disse låter tynt og lite engasjerende, spesielt på film. Nad sine er fantastiske på film, men lite til musikk imo. Drømmen hadde vært om Cambridge kom med en 851 receiver, men den gang ei enda. Evt NAD master serie, men da må jeg vente, siden disse er inne til rebuilding for tiden... Har tittet litt på Yamaha 3030, men har aldri hørt den.
    Alle innspill mottas med takk. La dette gå som en diskusjon, da jeg vil fram til den optimale løsningen når dette kommer til å bli stående i en leilighet (skal snart kjøpes), budsjett bør tas med i beregningen og det bør være engasjerende all-round, og gode på musikk også. Dog så har jeg et par Denon AHD-7100 liggende som kan ta den verste biten på musikkfronten i sene nattetimer, så ikke tenk på nabostøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dali Epicon2 Er uten tvil et godt valg av høyttalere. Man kan jo begynne med å sakte bygge opp elektronikken hvis man allerede har investert i høyttalerne. Mentor er også et godt valg, men i forhold til Epicon, så er det ingen tvil hva som er det beste oppsettet! En løsning er å gå for En surroundreciver med eventuelt Nad T787, eller en Nad T757 og en Nad T977 som effekttrinn. Med dette effektrinnet vil man også om ønskelig gå for en Denon AVR-X4000 som surroundreciver.

Lignende tråder

1. Dali Epicon 6
    By bjorn in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 04-13-2013, 19:48
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-19-2013, 18:15
  3. Dali Epicon 6 vs Dali Helicon 800mk2
    By tilt in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 10-04-2012, 12:53
  4. DALI Epicon 6, Effekttrinn og kildevalg