Audio Pro Blue Diamond v3 + Onkyo TX-NR709B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer m0hit0 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro Blue Diamond v3 + Onkyo TX-NR709B

Hei,

Jeg har AudioPro Blue diamond v3 + Image Black Vector v3 + Image Black Pearl v3 som drives av en Onkyo TX-NR709B surround reciver.

Det jeg sliter med er bass gjengivelsen i oppsettet mitt. Jeg klarer liksom ikke i finne en gyllen balanse, på noen filmer er bassen veldig treg i responsen mens andre er den kontant og "packs a punch".

For det meste har må jeg skru bassen nesten helt av ellers så dundrer den i bakgrunnen hele tiden, til og med på tale.

Jeg er helt ny i AV verden og lurer på om dere kan komme med noe nyttige tips. Evt innstillnger ect.

Setter pris på all hjelp jeg kan få.

mvh
    -m0hit0-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke recieveren din, men kanskje det følger med en mikrofon til den (Audyssey)? Plugg i så fall inn denne og følg instruksjonene på skjermen. Min venninne har samme høyttalere som deg, men bruker en Denon reciever. Fungerer helt supert!

Newcomer m0hit0 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mic følger med men det vil ikke gjøre noe forskjell på bassen. F.eks reciever har en funksjon som heter Pure Audio når jeg slår på denne da har jeg kun stereo men da er bassen stram klar og fin. Med en gang jeg setter på cinema, thx eller noe annet så durer det noe helt for jævlig.
    Det ender med at jeg må skru av bassen helt! Det står helt stille for meg her...

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du koblet disse høyttalerne? De har jo på en måte en egen subwoofer bygget inn i kabinettet. Ser på bilder at de har line in. denne kan kobles til lfe out på receiver og fungere som en subwoofer? Jeg vil tro du har litt forskjellige valg hva angår tilkobling og innstillinger i receiver?

Jeg har ingen erfaring med høyttalerne dine eller onkyoen, men slenger ut et forslag med forbehold om at jeg er helt på jordet.

Bruk y ledd/splitter fra lfe out på receiver og koble til line in på begge høyttalerne, i tillegg til vanlige høyttalerkabler. Nå vil onkyoen tro at du har koblet til en ekstern subwoofer med egen kasse. Nå kan du tenke at du har 2 vanlige høyttalere og en subwoofer. Du kan nå justere volumet på "subwooferen" med "line in level" bak på høyttaleren. Dette blir det samme som å justere gain på en ekstern subwoofer. Med "master level" justerer du bassen i høyttaleren. Se for deg at det blir det samme som å justere bass i receiveren.

Når du har kommet så langt gjenstår crossover innstilling på onkyoen. Høyttalere som small og crossover på 80hz er vanlig å bruke, men jeg liker å ha høyttalere som large. Prøv deg fram litt.

Lignende tråder

1. system audio mantra 60 vs audio pro blue diamond v.3
    By heptan007 in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-24-2010, 01:27
  2. Audio Pro Blue Diamond vs. Dali blue 8008
    By scooby doo in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 05-02-2007, 09:38
  3. Audio Pro BLACK Diamond v2 vs BLUE Diamond v2
    By janse in forum Høyttalere
    Svar: 3