Ønsker anbefaling / forslag til hjemmekino høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker anbefaling / forslag til hjemmekino høyttalere

Hei

Driver å ser litt rundt høyttalere til hjemmekino anlegg.
    Jeg har kjøpt receiver og fronthøyttalere.

Jeg skal ha 5.1 system.

Receiveren jeg har er Onkyo TX-NR1010 http://www.eu.onkyo.com/en/products/...ml?tab=Details
    Fronthøyttalerne er KEF Q700 http://www.kef.com/html/en/showroom/...700/index.html

Er ute etter anbefaling og forslag til hva jeg bør vurdere av canter, bakhøyttaler og sub.

For sub har jeg sett litt på SVS PB12-Plus DSP http://www.lsound.no/hoyttalere/subw...black-oak.html

For center og bak har jeg sett litt på Klipsch.

Men er veldig usikker på hva som spiller bra og passer sammen med hverandre og det jeg har fra før.

Systemet skal stå i stuen som er ganske firkantet på ca. 35m2 uten noe særlig med krinker og kroker.

Tips mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefala å ha senter med så lik lydkarakter med frontar som mulig. Så Kef Q serie senter, dersom det er å oppdriva må vel vera det beste...

Bakhøgtalarar er ikkje fult så viktig med like etter mi meining. Men det skadar jo selvfølgelig ikkje. Klipsch er topp til film meiner eg. Dei har og høg følsomhet, som er fordel for receiver.

SVS har eg ingen erfaring med sjølv. Men dei vert jo generelt skrytt opp i skyene til film.

Hapar dette var litt til hjelp :-)

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor lik senter som fronter? Har aldri jeg hørt har vært en viktig ting, men jeg kan ta feil.
    I Surround så kommer jo det meste av lyden fra senter, så jeg ville brukt god tid på å velge, gjerne teste. Jeg har bare vært med å testet to senterhøyttalere.

Xtz
    http://surround.no/Produkter/Høyttal...000000203.aspx

Og

Dynavoice
    http://surround.no/Produkter/Høyttal...000000183.aspx

I testen av disse senterhøyttalerene så brukte vi to av hver samtidig. Å det vil jeg faktisk anbefale, det ble stor forskjell Masse fokus fra senter og med god trykk.
    Dynavoice har godt med trykk i seg. En flott senter til prisen vil jeg si. Det var morsomt å høre på.
    Xtz var ekstremt naturlig i lyden. Stemmene var utrolig klare og lydefektene kunne ikke blitt mer realistisk gjengitt (glass som knuser, skudd fra pistol). Skal jeg bygge meg kino ville jeg nå gått for to XTZ

Sub så hadde jeg gått for XTZ sin prisbelønte XTZ 99 W12.16. Dette er en kjempe bra kino sub. Masse trykk og går dypt! Denne får garantert sofaen til å riste ved eksplosjoner.
    http://surround.no/Produkter/Subwoof...000000102.aspx

Nå ble det mye XTZ anbefalinger fra meg :P men det er vell forde jeg har XTZ selv og er storfornøyd! God lyd for pengene!

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når lyden går frå venstre til høgre i frontrekka og tilbake i film og når frontane supplerer lyden frå senter, foretrekker eg å ha så lik lyfsignatur i dei som mogleg.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du allerede har KEF q700 burde du gå for resten av KEF sin Q-serie. Alfa/Omega at høyttalerne i et surround anlegg er fra samme merke og helst samme serie.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Siden du allerede har KEF q700 burde du gå for resten av KEF sin Q-serie. Alfa/Omega at høyttalerne i et surround anlegg er fra samme merke og helst samme serie.
    Stort sett enig med deg, at optimalt sett så ja. Men realiteten er at med så lite informasjon sendt bakover ( ofte ) vil det ikke ha så mye og si. Tviler på at du setter deg ned og bemerker annen lydsignatur fra bakkanelene.

Men frontrekka er jeg helt enig i !

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker helt klart sylinder subene fra SVS. De er relativt enkle å plassere, men kan godt forstå at de ikke er for alle mtp utseende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode tilbakemeldinger.

etter anbefaling kommer jeg hvertfall til å gå for KEF sin senterhøyttaler.
    Men finner ikke så mange i Norge som selger denne.
    er det noen som har kjennskap / erfaring med denne nettbutikken?
    http://www.stereostore.no/produkt/ho...enterhoyttaler

så lurer jeg få hva som egentlig er forskjellen mellom å bruke dipol/soround- og bokhylle- høyttalere bake?
    både KEF og klipsch har dette.
    Eksempelvis Klipsch RS-62 http://www.klipsch.com/rs-62-ii-surround-speaker kontra RB-61 http://www.klipsch.com/rb-61-ii-bookshelf-speakers-pair

bakhøyttalerne skal henge på bakveggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg ville gått for RS, som er surroundhøgtalarane i serien. Eg har sjølv RS-62,og dei er STORE. Eg ville verdert RS-42 eller eventuelt 52.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjip megastore pleier å ha endel kef

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian B-L Vis post
    Hvorfor lik senter som fronter? Har aldri jeg hørt har vært en viktig ting, men jeg kan ta feil.
    I Surround så kommer jo det meste av lyden fra senter, så jeg ville brukt god tid på å velge, gjerne teste. Jeg har bare vært med å testet to senterhøyttalere.

I testen av disse senterhøyttalerene så brukte vi to av hver samtidig. Å det vil jeg faktisk anbefale, det ble stor forskjell Masse fokus fra senter og med god trykk.
    Helt like høytallere i ett surround oppsett er 1. betingelse for att det i det hele tatt skal bli bra...

To senterkanaler koblet i sammen er heller ikke noe og anbefale da du vill få fase problemer oppover i frekvens.
    Da ville jeg isåfall kjørt en deling på den ene senterkanalen.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann Vis post
    Helt like høytallere i ett surround oppsett er 1. betingelse for att det i det hele tatt skal bli bra...

To senterkanaler koblet i sammen er heller ikke noe og anbefale da du vill få fase problemer oppover i frekvens.
    Da ville jeg isåfall kjørt en deling på den ene senterkanalen.
    Du kan ikke mene at dette er ALFA og OMEGA i et hjemmekino oppsett? Du kan ikke sammenligne med det utstyret du har hjemme Det går bra for folk flest, inkl. meg selv !

Kim

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Du kan ikke mene at dette er ALFA og OMEGA i et hjemmekino oppsett? Du kan ikke sammenligne med det utstyret du har hjemme Det går bra for folk flest, inkl. meg selv !

Kim
    Jo, riktig plassering og like høyttalere er det som først må på plass, hjelper ikke med fantastiske høyttalere når de ikke spiller fantastisk i sammen.
    Det er fult mulig med ett skikkelig godt kinosystem med 5 enkle bokhylle høyttalere riktig plassert og et godt subsystem.

Ønsker man seg også stereo så er det jo forståelig att man har ett par eksklusive fronter.
    Men til ett hjemmekino oppsett som du spør om så mener jeg så absolutt det.

Lignende tråder

1. Anbefaling av høyttalere til hjemmekino
    By Aerus in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 10-21-2007, 21:07
  2. Svar: 2
    Siste melding: 11-07-2006, 18:36
  3. Forslag på høyttalere til hjemmekino
    By mr.Jenssen in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 6
    Siste melding: 06-18-2005, 10:42
  4. Forslag til nye hjemmekino høyttalere?
    By Tomask in forum Høyttalere
    Svar: 22
    Siste melding: 08-19-2004, 13:56
  5. Ønsker anbefaling av noen med peiling på hjemmekino
    By Malcolm in forum Digitale projektorer
    Svar: 17
    Siste melding: 08-06-2003, 13:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg