Klipsch RF-63 eller JBL LS-80 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-63 eller JBL LS-80 ?

Noen der ute med formeninger om disse to? Positivt og negativt.. Det er vel for mange variabler å ta i betraktning til å si at den ene er bedre enn den andre, men erfaringer ønskes gjerne.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northface Vis post
    Noen der ute med formeninger om disse to? Positivt og negativt.. Det er vel for mange variabler å ta i betraktning til å si at den ene er bedre enn den andre, men erfaringer ønskes gjerne.
    Si noe om rommet ditt, resten av utstyret du har, musikksmaken du har, hvordan du koser deg med muskken, og er det de du har låst deg til, er det til bruk i 2 kanaler eller planlegger du mulitukanaler? Så vil du nok få noe mer svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northface Vis post
    Du spør etter RF-63, og det tror jeg ikke gir sammenligningsgrunnlag, da JBL-en vil gruse klipsch på de fleste områder. Sagt at du har riktig elektronikk.
    Litt morsomt at du spør om dette. Har to kompiser som bor i identiske leiligheter. Han ene har RF-83 mkII, han andre har LS80. Klipsch blir kjørt på Primare, mens JBL kjøres med Hegel. Vi har enda ikke hatt mulighet til en skikkelig lytterunde og blandet elektronikk på nevnte høyttalere, men førsteinntrykket mitt er at JBL tar Klipsch.

Klipsch mangler mye i mellomregisteret, og det kommer spesielt fram på rock og blues, der trives jeg bedre med JBL.
    Begge kan vel kjøpes på soundgarden, så du kan be om demo på begge i løpet av en dag. Da har du de beste forutsetningene for å finne hva du liker best.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian Vis post
    Du spør etter RF-63, og det tror jeg ikke gir sammenligningsgrunnlag, da JBL-en vil gruse klipsch på de fleste områder. Sagt at du har riktig elektronikk.
    Litt morsomt at du spør om dette. Har to kompiser som bor i identiske leiligheter. Han ene har RF-83 mkII, han andre har LS80. Klipsch blir kjørt på Primare, mens JBL kjøres med Hegel. Vi har enda ikke hatt mulighet til en skikkelig lytterunde og blandet elektronikk på nevnte høyttalere, men førsteinntrykket mitt er at JBL tar Klipsch.

Klipsch mangler mye i mellomregisteret, og det kommer spesielt fram på rock og blues, der trives jeg bedre med JBL.
    Begge kan vel kjøpes på soundgarden, så du kan be om demo på begge i løpet av en dag. Da har du de beste forutsetningene for å finne hva du liker best.
    Når det gjelder RF-83 mkII, så må det enten være mkI eller RF-82 mkII?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Ja stemmer. 82mkII. My bad.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt RF-63, å det er faktisk en av di høytalerne som er mest musikalske i RF serien. Har pr nå RF-7mkII, å uans om jeg er veldig fornøyd med di så savner jeg RF-63'ene.

Det beste er å ta en lytterunde.

Se også på Monitor audio

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM10 ligger jo også innenfor prisklasse i forhold til LS80

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både et par Ls-80 og et par Rf-63 på hånden.. Begge er brukt selvfølgelig. Har Rf-83 i surroundoppsett fra før så er kjent med Klipsch lydmessig. Var innom Soundgarden i går for å lytte, men der kunne de fortelle at ls-80 var utgående modell så den hadde de ikke lenger inne.. (selv om de fortsatt selger den i sin egen nettbutikk..) Det de kunna gi meg av lytting var Rf-82 mk1 og Jbl studio 580. Vet ikke helt om det er riktig å sammenligne de to, men det var nå det jeg fikk høre. Nå har Rf-82 to 8 tommere vs Jbl sine to 6,5`ere så bassmessig kunne man vel ikke sammenligne de helt. Men jeg vil tørre å påstå at Jbl spilte mer korrekt i den forstand at det var bass der det var ment at det skulle være bass. Rf-82 var mer buldrende og hadde en mer "wow" bass der hele tiden i mer eller mindre 3/4 deler av frekvensområdet. Jbl hadde på en måte trykket på flere områder i frekvensen. Det låt mer korrekt ut i fra låten som ble spilt etter min mening. MEN nå kan jo ikke disse to egentlig ikke sammenlignes helt med de to jeg nevte i starten på tråden her. Dog skal det sies at jeg likte lyden i Jbl. Kanskje bedre enn i Klipsch Rf-82 mk1. Harman Kardon 3490 ble brukt som forsterker.
    Det jeg nå vurderer etter lyttingen er å få Soundgarden til å skaffe et par JBL 590 til lytting.. Noen der ute med erfaring fra disse?

I forhold til rom og elektronikk jeg vil benytte er ikke det avgjort enda. Jeg ser i et mer langsiktig perspektiv og ser for meg at høyttalerne vil stå i ei stue. Per dags dato står Rf-83 med tilhørende surroundsett i stua, men dette opsettet vil bli tenkt til et filmrom. Så per idag vil høyttalerne bli plassert på et kontorrom/gjesterom. Jeg velger derfor ikke høyttalere ut ifra størrelsen på rommet slik situasjonen er idag. Ifht ekektronikk har jeg ikke gjort noen valg enda. Men skulle jeg gå for Klipsch, blir det nok et sett med Parasounf pre og effekt. Hva som passer best til Jbl eventuelt tar jeg gjerne imot anbefalinger om

B&W har jeg hatt tidligere så denne gangen vil jeg nok velge bort de. Ikke for at det er et dårlig valg av den grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din demo gir litt skjev fordeling da HK er veldig god match med JBL, og skivebom med Klipsch.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK og JBL er jo hånd i hanske det.
    Klipsch er litt mer kresen er min erfaring hvertfall.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du blir skuffet uansett hva du velger å gå for.
    Men å sammenligne rf-82 mot rf-63 blir helt feil. rf-63 er en helt annen høyttaler enn rf-82. det er faktisk på et helt annet nivå.
    Tipper det også vil gjelde for å sammenligne LS-80 mot studio 590.

En ting er høytalerne, men elektronikken du skal ha vil også spille stort inn.
    Begge merker bør matches med elektronikk som passer det enkelte merke. Ellers vil du ikke kunne nå høyttalernes potensiale.
    Audiolab M-DAC - Trafomatic Experience Elegance Integrated - Tannoy 638 upgraded
    Nyfrelst på rør.
    Fantaserer om Tannoy DC8T i Dark Walnut.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sånne spørsmål får man som oftest som svar at det jeg har er best.
    Og ja, jeg har RF-63 og vil ikke ikke bytte de mot LS-80, ei heller mot andre i RF serien.
    Men om TS har samme lydpreferanser som meg er umulig å vite.
    Som før nevnt i tråden avhenger det også av rom og elektronikk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten Vis post
    Din demo gir litt skjev fordeling da HK er veldig god match med JBL, og skivebom med Klipsch.
    Hehe gammel tråd ser jeg men hk 990 er en super match på rf63 ihvertfall så der tar du grundig feil

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 05-11-2012, 21:51
  2. klipsch RF 83 eller klipsch RF 7 ?
    By martinus in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 12-31-2011, 16:00
  3. Klipsch Klipsch RSW 10d eller Klipsch RT-10d
    By perola in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 01-28-2010, 22:20
  4. Svar: 11
    Siste melding: 11-28-2009, 12:07
  5. Klipsch rc35 eller rc25 eller hva?...
    By vandri in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 11-27-2005, 19:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •