Dynaudio DM 2/7 vs Dali Lektor/Ikon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio DM 2/7 vs Dali Lektor/Ikon

Hei.
    Var innom en del hifi sjapper og hørte på litt forskjellige høyttalere, da mest stativhøytalere.
    Hørte på blant annet Dali Lektor 2, Ikon1 mk2 og Zensor på Hifiklubben, og fikk en lytt på Dynaudio DM2/7.
    Det jeg lurer på nå er hva erfaring folket her har med Dynaudio? Jeg følte her at dette var en liten høyttaler med stor lyd, og sammenhengendes lydbilde.
    Har en Vincent sp331 som effekt med yamaha reciever som pre.
    Jeg tenker da på hvor effekthungrige de er, og hvordan de fungerer i hjemmesituasjon.
    Det jeg falt for var og det litt mørke og forsiktige lydbilde, uten hissige s`er.
    Der synes jeg Dali Ikon var litt vel skarp, og Lektor føltes tam i forhold til Dynaudio.
    Så folkens, er disse høyttalerne fra Dynaudio noe som jeg kan få til å fungere i ei lita stue? Er det noe jeg bør være obs på?
    Har som sagt masse krefter å gi de, men krefter er heller ikke alt.
    De skal selvfølgelig stå på stativer.

Håper noen har noen synspunkter, da jeg nå vil ha noe nytt.
    Er og åpent for om noen har synspunkter på Lektor 3, hva som er forskjell da på Lektor 2 kontra de.
    Får ikke hørt Lektor 3 sånn uten videre da de ikke tas inn lokalt på Hifiklubben.

Og nei, ikke anbefal Klipsch til meg, da de ikke passer meg overhodet..
    Så folkens, hva sier dere?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med vincent som effekt kunne dali helt klart gått bra siden vincent har en varm klang som demper ikon sine skriketoner, så jeg hadde muligens gått for Dali ikon eller muligens Klipsch som jeg har å varmt kan anbefale!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    med vincent som effekt kunne dali helt klart gått bra siden vincent har en varm klang som demper ikon sine skriketoner, så jeg hadde muligens gått for Dali ikon eller muligens Klipsch som jeg har å varmt kan anbefale!
    Sorry, så ikke den "ikke anbefal meg klipsch-greia"

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker helt klart dynaudio bedre enn dali pga det samme som du har merket, man blir ikke lydtrøtt overtid av dynaudio slik jeg gjorde av mine dali høyttalere. Så du kan trygt kjøpe Dynaudio. Finnes ett hundre talls andre merker å velge blant, men få som spiller like bra.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189 Vis post
    Hei.
    Var innom en del hifi sjapper og hørte på litt forskjellige høyttalere, da mest stativhøytalere.
    Hørte på blant annet Dali Lektor 2, Ikon1 mk2 og Zensor på Hifiklubben, og fikk en lytt på Dynaudio DM2/7.
    Det jeg lurer på nå er hva erfaring folket her har med Dynaudio? Jeg følte her at dette var en liten høyttaler med stor lyd, og sammenhengendes lydbilde.
    Har en Vincent sp331 som effekt med yamaha reciever som pre.
    Jeg tenker da på hvor effekthungrige de er, og hvordan de fungerer i hjemmesituasjon.
    Det jeg falt for var og det litt mørke og forsiktige lydbilde, uten hissige s`er.
    Der synes jeg Dali Ikon var litt vel skarp, og Lektor føltes tam i forhold til Dynaudio.
    Så folkens, er disse høyttalerne fra Dynaudio noe som jeg kan få til å fungere i ei lita stue? Er det noe jeg bør være obs på?
    Har som sagt masse krefter å gi de, men krefter er heller ikke alt.
    De skal selvfølgelig stå på stativer.

Håper noen har noen synspunkter, da jeg nå vil ha noe nytt.
    Er og åpent for om noen har synspunkter på Lektor 3, hva som er forskjell da på Lektor 2 kontra de.
    Får ikke hørt Lektor 3 sånn uten videre da de ikke tas inn lokalt på Hifiklubben.

Og nei, ikke anbefal Klipsch til meg, da de ikke passer meg overhodet..
    Så folkens, hva sier dere?
    Høres ut som du har funnet en høyttaler som passer deg. Så du bør vel egentlig bare peise på. Jeg liker Dali veldig godt, men forstår også at det finnes høyttalere som er bedre til andre personer som foretrekker andre ting i lydbildet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Da har jeg fått lest litt tester på Dynaudio DM2/7. Og det sammenfaller med det dere sier og.
    Skal ta en nærmere lytt nå med annen elektronikk en Hegel som de ble koblet opp mot.
    Blir vel en Onkyo eller Marantz hjemmekinoreceiver. Håper inntrykket holder seg med "dårligere" elektronikk.
    kommer til å skrive om evnt inntryk senere, eller om jeg faktisk kjøper noe annet istedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio er kjempehøyttalere. Det man som oftest må være obs på med dyns er å gi dem nok strøm og gjerne litt avstand til bakvegg.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon >

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Dynaudio DM2/7 på meg. Fikk sjansen til å høre de i ett ikke optimalt lytterom, og da ble valget tatt.
    Har nå hatt de ei uke, og jeg er veldig fornøyd. Lyden blir bare bedre og etterhvert som de får litt mer timer på baken.
    Er veldig overraska over bassresponsen i dem, samtidig som lyden bare er der. De spiller veldig oppløst, uten å være for skarpe i det hele tatt.
    Skal ha nye stativer, da de jeg lånte for å prøve ble funnet for høye. Blir 50 cm her hos meg.
    Håper inntrykket hos meg holder seg, da de faktisk spillte overraskendes bra sammen med Dali Lektor lcr som senter samt Chario Silhuette surround som bakht.
    Skal uansett ha ny senter så fort det lar seg gjøre, men foreløpig funker dette knall hos meg der jeg er stasjonert foreløpig.
    Takk alle sammen for tips!

Lignende tråder

1. Lektor 1 som bakhøytallere? ( Ikon 6 front )
    By grandiS in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 12-11-2011, 01:01
  2. Dali Ikon 1 MK2 vs. Dynaudio Excite x12
    By 19quiz76 in forum Høyttalere
    Svar: 19
    Siste melding: 03-04-2011, 20:46
  3. Bytte fra Lektor 6 til Ikon 8
    By chariot in forum Høyttalere
    Siste melding: 02-23-2011, 01:15
  4. Valgets kvaler: Dali Ikon 6mk2 vs Ikon 7mk2?
    By MorganX in forum Høyttalere
    Svar: 19
    Siste melding: 10-30-2010, 11:02
  5. Dali Concept 8 vs Dali Lektor 8 - Noen med erfaring?
    By Tronna_83 in forum Høyttalere
    Siste melding: 12-22-2009, 01:52

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •