nye høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nye høyttalere

Hei jeg jeg lurte på om dere har noen tips til høytalere da jeg vil ha noe bedre en dag. tenkte en pris mellom 10 til 15000 kr for høyttalere.
    trenger jeg bedre Surround Receiver til andre høyttalere eller er denne grei nok. den spiller bra til det jeg har nå.

dette har jeg nå

teac ag-7d Surround Receiver
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...99&id=1014

proson hfc-10 (front)
    proson 166kit (center)
    proson 166kit (bak)

har ikke noen sub enda.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få noe utbytte av høyttalere til den prisen bør du nok skifte ut teac'en til noe bedre, du finner sikkert en haug fjorårs modeller av Denon og H/K rundt om på bruktmarkedene.

Høyttalere er vel en smaksak, bruker selv System Audio SA1750 som front i mitt surround opsett. Men bla. Klipsch, B&W og Audiovector har gode høyttalere i prisklassen du er ute etter.

Det viktigste er å lytte, da finner du fort ut hva du synes passer best for deg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei togr.
    Hvilken musikk hører du på? Har du tenkt over om du egentlig trenger surround? Hvis du hører mye på musikk og ser på en dvd av og til,så ville jeg heller kjøpt et stereo anlegg.
    Jeg byttet nettopp ut surroundanlegget mitt til et stereoanlegg,siden jeg hører på musikk hver dag og ser film bare et par gang i måneden.Å høre på musikk nå er som en helt ny verden i forhold til surroundanlegget.Jeg er utrolig fornøyd med den lyden jeg har akkurat nå.

Hilsen Morten K fra Hardware forumet

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Hei togr.
    Hvilken musikk hører du på? Har du tenkt over om du egentlig trenger surround? Hvis du hører mye på musikk og ser på en dvd av og til,så ville jeg heller kjøpt et stereo anlegg.
    Jeg byttet nettopp ut surroundanlegget mitt til et stereoanlegg,siden jeg hører på musikk hver dag og ser film bare et par gang i måneden.Å høre på musikk nå er som en helt ny verden i forhold til surroundanlegget.Jeg er utrolig fornøyd med den lyden jeg har akkurat nå.

Hvilke høyttalere gikk du fra -> til?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha mye for pengene, så kan jeg trygt anbefale patos sin basic-serie. 500 foran og 400 bak + center?
    Sinnsykt mye for pengene
    Og da er behovet for sub minimalt.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch! Sku egentlig skrive noe mer men, jeg nøyer meg med å si RF-35 siden A4 sida jeg skreiv fordunsta :evil:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    ....siden A4 sida jeg skreiv fordunsta :evil:
    Å så innihell... når det skjer...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Hei togr.

Hvilke høyttalere gikk du fra -> til?
    Jeg gikk fra JBL Northridge E-90 og H/K AVR-330 til Dynaudio Audience 82 og Vincent SV-233.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart at du er fornøyd da nei

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan på det varmeste anbefale deg Dali suit serien.
    Den er " Rimelig " Og spiller bra.
    Men gå absolutt til et demorom og hør deg frem.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: nye høyttalere

Sitat Opprinnelig postet av togr
    Hei jeg jeg lurte på om dere har noen tips til høytalere da jeg vil ha noe bedre en dag. tenkte en pris mellom 10 til 15000 kr for høyttalere.
    trenger jeg bedre Surround Receiver til andre høyttalere eller er denne grei nok. den spiller bra til det jeg har nå.

dette har jeg nå

teac ag-7d Surround Receiver
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...99&id=1014

proson hfc-10 (front)
    proson 166kit (center)
    proson 166kit (bak)

har ikke noen sub enda.
    Enig i for det første at har du høytalere i denne prisklassen bør du nok koste på deg litt mere krefter.

Men over til spørsmålet ditt: Jeg synes du bør fokusere på å kjøpe kvalitetsprodukter til å begynne med, sjekk for all del ut bruktmarkedet. Mange gode handler der ute :wink: Begynn med fronthøytalere i stereo.

Siden du ikke har oppgitt musikksmak o.l. blir mine tips farget av min egen smak. Setter mine anbefalinger i prioritert rekkefølge etter hvor bra jeg synes de spiller:

1. Audiovector Mi3 (ca 13k) Kjøpt disse selv. Knall!
    2. QLN 604 MKII (ca 7k) Kanonkjøp til prisen. Går dypt og spiller bra uten sub.
    3. Audio Pro Black Diamond V2 (Ca 5k) Kjøp sub i tillegg og du har knalllyd.

Har også hørt B&W CM4 (ca 11,5k) Spiller bra, men synes nesten QLN spiller bedre, spes i bassområdet.

Kjøper du billigere høytalere, kan du jo legge litt mer i forsterker delen og få et mere balansert anlegg.

Marantz SR5400 OSE (ca 7k) er et godt valg til dette. Arcam AVR200 (8k) spiller enda bedre dersom du er glad i musikk. Kraftig strømforsyning!
    Alternativt Yamaha RXV-1400 (8k) er et annet godt receivervalg, både til film og musikk.

Håper dette hjalp noe :wink: :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[quote="Anfield"]

1. Audiovector Mi3 (ca 13k) Kjøpt disse selv. Knall!
    2. QLN 604 MKII (ca 7k) Kanonkjøp til prisen. Går dypt og spiller bra uten sub.
    3. Audio Pro Black Diamond V2 (Ca 5k) Kjøp sub i tillegg og du har knalllyd.

Har også hørt B&W CM4 (ca 11,5k) Spiller bra, men synes nesten QLN spiller bedre, spes i bassområdet.

Kjøper du billigere høytalere, kan du jo legge litt mer i forsterker delen og få et mere balansert anlegg.

Marantz SR5400 OSE (ca 7k) er et godt valg til dette. Arcam AVR200 (8k) spiller enda bedre dersom du er glad i musikk. Kraftig strømforsyning!
    Alternativt Yamaha RXV-1400 (8k) er et annet godt receivervalg, både til film og musikk.

Håper dette hjalp noe :wink: :wink:

Hva er det med Audiovectorene som har frelst deg? De var oppe til vurdering når jeg skiftet høyttalere nå nylig, men det var ett eller annet med dem jeg ikke likte. Har du hørt noe jeg ikke var i stand til å høre?
    Ikke deet at det er en dårlig høyttaler, for all del, der var bare noe....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hva er det med Audiovectorene som har frelst deg? De var oppe til vurdering når jeg skiftet høyttalere nå nylig, men det var ett eller annet med dem jeg ikke likte. Har du hørt noe jeg ikke var i stand til å høre?
    Ikke deet at det er en dårlig høyttaler, for all del, der var bare noe....
    Smaken er som kjent forskjellig, men Audiovectorene har absolutt det lydbildet som jeg setter pris på. God, presis bass, en diskant med stålkontroll og en mellomtone der stemmer høres autentiske ut. Hør på vokal/og akustiske plater og lukk øynene, for meg føltes det ut som om jeg stod rett foran personen som sang.

Det finnes selvfølgelig høytalere som spiller bedre, men i mine ører var det de beste i denne prisklassen (inntil 14k). Gjør også oppmerksom på at jeg kun hørte dem i et stereo-oppsett, min mening er at dersom høytalerne spiller bra i musikk, spiller de også bra kino.. :wink:

Før jeg handlet hørte jeg på følgende kandidater (setter de opp så du ikke tror jeg bare gikk inn i butikken, hørte og kjøpte... :wink: Alle ble testet på elektronikk som Marantz SR5400 OSE, Arcam AVR300 og Denon 2805:

Dali Evidence 470
    Dali Suite 2.8
    B&W 604 S3
    B&W 603 S3
    B&W CM4
    QLN 604 MKII
    System Audio SA1550
    System Audio SA1750
    Audio Pro Black Diamond v2
    Audio Pro Blue Diamond v2

Prisklasser fra 5k til 14k. Og med en for meg soleklar vinner...... Håper dette klargjorte noe, eivind... :wink: :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syns jeg Klipsch RF-35 er reinere i toppen enn mine B&W DM604 var, eller er for den del!

Han har i allefall ikke klaga han som kjøpte dem!
    Men når det gjelder filmlyd så er Klipsch og B&W som natt og dag, der synes jeg Klipschen briljerer 8)

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører for det meste på rock og punk.

jeg vil gjerne ha sorround. sikla på det lenge. så d jeg har nå er mitt første.
    klarer den forsterkeren jeg har nå å drive noe av de dere har kommet med?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører for det meste på rock og punk.

jeg vil gjerne ha sorround. sikla på det lenge. så d jeg har nå er mitt første.
    klarer den forsterkeren jeg har nå å drive noe av de dere har kommet med?
    Dersom musikksmaken din er rock og punk, vil jeg også ta med Klipsch i betraktningen. De vil nok passe musikk og spillestil bedre enn flere av de jeg har nevnt. Jeg prioriterer kanskje annerledes enn deg, og har valgt klar og god lyd fremfor punch og rock&roll. Dersom du skal ha Klipsch og forvente å få fullt trykk vil du måtte bytte ut TEACen.

Jeg ville anbefalt deg å bytte begge deler, gå ned på prisen på høytalere dersom totalbudsjettet er 10-15000:

Marantz SR5400 OSE
    QLN 604 MKII
    Totalpris ca 15k

Det er en god start.... Men det beste er å reise rundt med musikken din, og lytte aktivt i diverse butikker selv :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er lettdrevne høyttalere, så at Teac`en din greier oppgaven greit nok til å begynne med
    Men for å få spilt slik høyttalerne fortjener så lyt dem nok ha et ekstra effekttrinn :!:
    Men det kan du ta etterhvert :!: Klipsch tar forsterkere ifra ingenting til VELDIG MYE 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •