Sub i stykker igjen igjen...da blir det nye høyttalere. Hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub i stykker igjen igjen...da blir det nye høyttalere. Hjelp.

Hei
    Da er det 3. gangen subben er i stykker og ifølge HFK har jeg da rett på et tilsvarende produkt. Står egentlig og skal ha meg nye høyttalere og har tenkt å kjøpe SVS Ultra bookshelf men er det noen som har erfaring med b & w cm5? Ser de får blandet kritikk på musikk men jeg skal bare bruke de til film. Et veldig viktig kriterie er at høyttaleren jeg skal ha ikke blir pågående i diskant/ mellomtone da jeg har Tinnitus og ønsker å kunne ha "smertefrie" filmopplevelser:-) Er cm5 en slik høyttaler? Evt. svs ultra bookshelf en slik høyttaler?

Grunnen til spørsmålet er at jeg ikke kan lytte til svs før kjøp og tenker om jeg rett og slett skal kjøpe med cm5 når jeg kjøper sub for det jeg har til gode.

Renè

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam Vis post
    HeiDa er det 3. gangen subben er i stykker og ifølge HFK har jeg da rett på et tilsvarende produkt. Står egentlig og skal ha meg nye høyttalere og har tenkt å kjøpe SVS Ultra bookshelf men er det noen som har erfaring med b & w cm5? Ser de får blandet kritikk på musikk men jeg skal bare bruke de til film. Et veldig viktig kriterie er at høyttaleren jeg skal ha ikke blir pågående i diskant/ mellomtone da jeg har Tinnitus og ønsker å kunne ha "smertefrie" filmopplevelser:-) Er cm5 en slik høyttaler? Evt. svs ultra bookshelf en slik høyttaler? Grunnen til spørsmålet er at jeg ikke kan lytte til svs før kjøp og tenker om jeg rett og slett skal kjøpe med cm5 når jeg kjøper sub for det jeg har til gode. Renè
    Jeg ser problemet. På generelt grunnlag vil jeg anbefale en høyttaler med soft dome, fremfor metall. F.eks. silke. Alternativt Elac sin patenterte løsning, som jeg synes er utrolig detaljert uten å bli skarp, nesten uansett volum.

Et tips til gode bokhyllehøyttalere med soft dome: Epos Epic 1, eller den litt rimeligere ELS 8. Fåes hos Lyric HiFi.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt SVS Ultra bookshelf eller CM5. Men jeg har hørt SVS Ultra tower og CM9.
    Skal du ha en høyttaler som ikke er pågående i mellomtone og diskant så er det SVS Ultra som gjelder her.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Jeg har solgt Dali Fazon LCR og har for moro skyld koplet til et par gamle Technics høyttalere i påvente av nye. De fungerer overraskende fint og jeg opplever 0 lyttetretthet eller pågående diskant men har jo penger til nye så......
    Da kan det tenkes det blir svs Ultra bookshelf og tilhørende senter. Får håpe det matcher med Cambridge Azur 551R og 752bd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •