Spille inn CM8. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille inn CM8. Tips?

Har dere noen tips til hvordan best spille inn CM8? Hvor lang tid tar det før høyttalerne blir bedre?

Synes bassen ikke var så imponerende rett ut av kassa fra fabrikken.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varier om hvem som svarer.
    Personlig holder jeg meg til at man ikke trenger og gjøre noe spessielt og har bare brukt høytalerne normalt fra time 1.

Etter en 4-6 ukers bruk synes jeg de kan ha blitt mer velllydende generelt sett (dali mentor 6).

Men mangel på bass trenger ikke nødvendigvis og være mangel på innspilling, er jo mange tråder her angående bass problematikk og dette er en dyp problem stilling som ofte har utspring i kombinasjon av rommet og høytalerne, kort sagt plassering plassering plassering.

Med de forrige høytalerne mine hadde jeg en aha opplevelse med og flytte de 15cm lenger fra sideveggene.

Jeg kjenner selv ikke til B&W men om disse har bassporter vendt bakover så vil de ofte trenge en del luft bak seg.

Kort sagt innspilling kan ta mange timer, men personlig mener jeg det er små marginer iforhold til optimal plassering og kalibrering.

Om du ønsker så har vi noen proffe akustikere og mange med mer erfaring enn meg her på forumet men da trenger vi mer beskrivelse av hele annlegget, og en skisse av rommet med markert høytaler plassering.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med TorTorden. Plassering har alt og si. Når det gjelder innspilling har jeg alltid brukt høyttalerne som normalt. Hvis du vil ha litt fortgang i sakene kan du for eksempel la de stå å spille mens du er på jobb. Jo høyere jo raskere går det.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øra venner seg til dem etter noen måneder