Er B&W 804N et godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er B&W 804N et godt kjøp?

Har muligheten til å skaffe meg B&W 804N til en grei pris, men jeg har ikke hørt disse høytalerne bare hørt på 804D som er en nyere model.

hva er forskjellen og hva kan jeg forvente meg av høytalere som har begynnt å dra på åra?

Er de høytalerne et godt kjøp, skal være pent brukt og ingen skader på de?

tips og råd motakes med takk...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804D har en solid dip i presensområdet. Det tviler jeg på 804N har og da vil de skille seg ganske mye i signaturen.Ellers er ganske mange av de eldre B&Wene fra 800-serien kjent for å være pågående i diskanten, men husker ikke i farten om det gjelder Nautilus også.

I store og det hele er B&W 800-serien (verken nye eller gamle) ikke en spesielt god teknisk høyttaler da den lider av dårlig powerrespons. Og flere måler ikke speiselt godt selv on-axis. En rimelig 12" waveguide toveis med sub er IMO et mye bedre design.
    http://www.diysoundgroup.com/wavegui...aker-kits.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uten om det tekniske; B&W 804N ser mye,mye,mye penere ut enn disse waveguide byggesettene

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man høyttalere stående til pynt eller for å lytte til?!!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er et godt kjøp kommer selvfølgelig ann på pris og om du liker B&W lyden.
    Jeg har hatt flere modeller fra 800serien og matcher du dem med riktig elektronikk spiller det bra.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris?

Om det er et godt kjøp kommer selvfølgelig ann på pris og om du liker B&W lyden.
    Jeg har hatt flere modeller fra 800serien og matcher du dem med riktig elektronikk spiller det bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 803 Nautilus. I rosewood. Den klart peneste designen og finishen av de med kun diskant på toppen. Men der stopper komplimentene.
    Dette er en svært vanskelig høyttaler. Den er veldig kresen på elektronikken og innspilling og musikktype. Den er langt i fra noen allrounder og er overanalytisk. En skarp diskant ble nevnt og det kan bekreftes. Spiller sinnsykt bra å 10 % av musikken og dårlig på 90 %. Litt overdrevet, men for at du skal skjønne hvor jeg vil. Styr unna.
    Gikk fra 803 Nautilus til Monitor Audio GS60 og angret aldri et sekund.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 803 Nautilus. I rosewood. Den klart peneste designen og finishen av de med kun diskant på toppen. Men der stopper komplimentene. Dette er en svært vanskelig høyttaler. Den er veldig kresen på elektronikken og innspilling og musikktype. Den er langt i fra noen allrounder og er overanalytisk. En skarp diskant ble nevnt og det kan bekreftes. Spiller sinnsykt bra å 10 % av musikken og dårlig på 90 %. Litt overdrevet, men for at du skal skjønne hvor jeg vil. Styr unna.Gikk fra 803 Nautilus til Monitor Audio GS60 og angret aldri et sekund.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 803 Nautilus. I rosewood. Den klart peneste designen og finishen av de med kun diskant på toppen. Men der stopper komplimentene.
    Dette er en svært vanskelig høyttaler. Den er veldig kresen på elektronikken og innspilling og musikktype. Den er langt i fra noen allrounder og er overanalytisk. En skarp diskant ble nevnt og det kan bekreftes. Spiller sinnsykt bra å 10 % av musikken og dårlig på 90 %. Litt overdrevet, men for at du skal skjønne hvor jeg vil. Styr unna.
    Gikk fra 803 Nautilus til Monitor Audio GS60 og angret aldri et sekund.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    Jeg har hatt 803 Nautilus. I rosewood. Den klart peneste designen og finishen av de med kun diskant på toppen. Men der stopper komplimentene. Dette er en svært vanskelig høyttaler. Den er veldig kresen på elektronikken og innspilling og musikktype. Den er langt i fra noen allrounder og er overanalytisk. En skarp diskant ble nevnt og det kan bekreftes. Spiller sinnsykt bra å 10 % av musikken og dårlig på 90 %. Litt overdrevet, men for at du skal skjønne hvor jeg vil. Styr unna.Gikk fra 803 Nautilus til Monitor Audio GS60 og angret aldri et sekund.
    Det var ikke for dårlig utstyr du hadde på de da? Smilefjæs med tunge ute hehe.. (smilefjes virker ikke)De er jo kresen og avslører utstyr som ikke er helt topp slik høyttalerne ser det.Personelig er B&W lyden golyd!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk Vis post
    Det var ikke for dårlig utstyr du hadde på de da? Smilefjæs med tunge ute hehe.. (smilefjes virker ikke)De er jo kresen og avslører utstyr som ikke er helt topp slik høyttalerne ser det.Personelig er B&W lyden golyd!!
    Kan hende det da. Prøvde 6 forskjellige forsterkere fra 15-80.000. Så da kan jeg vel nesten trygt konkludere med at de er vanskelige å ha med å gjøre.
    Jeg digger 804 S og synes Diamond er gode. CM9 er gode på en del ting, så dette er ikke basert på om jeg liker B&W eller ikke. 803 Nautilus hadde presis bass og veldig detaljerte. Men det blir overanalytisk og hardt.
    Har hatt utrolig mange høyttalere og de fleste i pluss-minus samme prisklasse som det 803 Nautilus var på. Og de er helt klart rankest dårligst for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med Hifi Klubben sa at de ikke hadde forsterkere som matchet til disse. De anbefalte meg å se etter en gammel (+15 år) EC AW250 pga sin ekstremt varme klang.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper ikke med annen elektronikk dersom høyttalerne har en respons som ikke er god. Da må man først og fremst bruke EQ.B&W høyttalere har at overdrevet godt rykte IMO.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg handler det nok om oppbrytning (forvrengning) av elementet. Heller ikke noe elektronikk kan løse spesielt godt. Å løse det med elektronikk som er så innelukket at man drar en lue over høyttalerne er jo ingen god løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •