Noen erfaringer med SVS ultra høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen erfaringer med SVS ultra høyttalere?

Hei
    Jeg har i det siste sett og lyttet til mye forskjellige stativhøyttalere. Jeg har sett på SVS ultra bookshelf men finner bare Lsound som leverandør og vil ikke bruke 14k på center og fronter uten en demo. Så mitt spørsmål er om det er noen som har lyttet til SVS ultra høyttalerne og kan gi noen inntrykk av lydsignatur. Jeg ønsker ikke noe med lys eller spiss klang/ pågående diskant men noe jeg kan kose seg med uten å bli sliten i ørene. Skal brukes 98% til film og 2% bakgrunns musikk

Renè

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv SVS Ultra center, SVS Ultra tower som front og SVS bakhøyttalere. Er også SVS SUB'er inne i bildet for å ta seg av det dypeste. Har vært borte i MASSE høyttaler de siste årene, og før det også for den saks skyld. I det siste før jeg gikk over til dette oppsettet var jeg innom masse Klipsch. Alt fra RF-82mk2 til RF-63 til RF-7. Likte måten disse spilte på, selv om de kunne bli litt aggresive i toppen til tidet. Dette kunne man dog begrense litt med riktig elektronikk. Byttet egentlig fordi Jan (L-Sound) skrøt veldig av Ultra serien til SVS. Han har kun gitt meg gode råd før, så jeg tok steget fullt ut.

Er kjempefornøyd med Ultra oppsettet. Centeren er noe av det beste jeg har testet hos meg. Spesielt på stemmer synes jeg den er helt rå. Leverer også overraskende med pudder med tanke på at jeg gikk fra RC-64 til denne. Frontene spiller også veldig bra synes jeg. Liutt mørk å tilbaketrukken topp føler jeg, men god tyngde i bunnen. Overraskende med tyngde i bunnen faktisk. Går veldig dypt, og de to 8 tommerene i hver høyttaler leverer bra. Vil si at på musikk trenger man ikke SUB. Har god respons ned mot 25Hz i rommet mitt med disse høyttalerene uten SUB. At de også tåler juling og leverer råe volumer er ikke noe minus. Husk jeg kom fra store Klipscher, så jeg er glad i å dra på litt i ny å ne :-) Noen vil kanskje klage på utseende på høyttalerene (ultra tower) da de er litt spesielle. Jeg personlig liker de, men dette vil uansett ikke ha noe å si for deg som vurderer Ultra bookshelf.

PS. Jeg kjører med effektforsterker på hele sullamitten, så hvordan de låter med kun en receiver f.eks tør jeg ikke uttale meg om.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for langt og grundig svar. Jeg har et rom på 24 kvm men da oppsettet står i den ene enden opp av den lange veggen blir det ca 4 * 4 m. Jeg har lyst å gå litt mot strømmen og prøve noe ikke alle har. Din uttalelse om mørk og litt tilbaketrukken topp passer meg meget godt pga tinnitus. De skal koples til Cambridge Azur 551R og til prisen skulle denne ha litt mer power og god lyd kontra masse features. Til info så er Dali Fazon LCR solgt og da blir det nok litt av en overgang til disse hvis jeg velger å bestille dem:-)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags elektronikk matcher disse SVS´ene? :-)

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf Vis post
    Hva slags elektronikk matcher disse SVS´ene? :-)
    Godt spørsmål. Må nesten vite om de matcher min elektronikk......

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det meste vil passe her, har ikke fått intrykket av at de er kresne på elektronikken. Kjører selv en Yamaha RX-A2010 som pre, med Sherbourn PA 5-200 som effekt.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så lyst å trykke kjøp på bookshelf og senter hos Lsound:-) Har ikke lyttet til Klipsch men har fått med meg de skulle være veldig bra og dynamiske på film....hvis SVS er like moro men med mindre aggresiv topp er det bare å prøve. Må vel ta en sjanse en gang imellom:-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden SVS høyttalerne er kjent for å være litt mørke, så ville jeg ha valgt skikkelig åpen og transparent elektronikk. Da bør man f.eks styre unna Yamaha receivere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wooferene ligner på de som står i audiovector si3 super/signatur

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du sier noe:-)
    Her er hva det står om SVS bookshelf sin woofer:
    ◦Composite glass-fiber cone with excellent stiffness/mass ratio for high sensitivity and pistonic behavior beyond pass band.
    ◦Aluminum shorting ring to reduce gap inductance, lower distortion, and enhance high frequency response.
    ◦Cast aluminum basket to ensure precise alignment of critical components and additional heat-sinking capacity.
    ◦Vented voice coil former to minimize air compression artifacts at high drive levels

Det står noe lignende om Audiovector sine woofere selvom det brukes litt andre ord/ formuleringer. Kan de virkelig være de samme?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du sier noe:-) Her er hva det står om SVS bookshelf sin woofer: ◦Composite glass-fiber cone with excellent stiffness/mass ratio for high sensitivity and pistonic behavior beyond pass band.◦Aluminum shorting ring to reduce gap inductance, lower distortion, and enhance high frequency response.◦Cast aluminum basket to ensure precise alignment of critical components and additional heat-sinking capacity.◦Vented voice coil former to minimize air compression artifacts at high drive levels.
    Det står noe lignende om Audiovector sine woofere selvom det brukes litt andre ord/ formuleringer. Sjansen for at de er like er vel til stede men det må andre nesten svare på

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm dobbel post.......shit happens når man blir ivrig:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •