Dali Mentor 8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Dali Mentor 8

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Skyldes den fantastiske hybriddiskanten ja, detaljene og krispheten er av en annen verden .... Må pares med riktig forsterker samt ha plenty med strøm, og er det gjort blir det fantastisk. Glem å ha kun en reciever fra Mentor 6 og opp i alle fall, ekstra effekt må til. Og det er jo så enkelt å få til Hegel på Dali generelt er tragisk, syns jeg. Skrikende og skjærende....Electrocompaniet, Vincent, Ayon, Cary osv er helt rått på Dali.
    +1!
    Har selv kjørt Vincent, men dog ikke på Mentor. Hadde en SP331, og denne ble for liten til Mentor8 og byttet ut. Men hadde vært morsomt og testet en litt større Vincent, eller monoblokkene på Mentor8 For lyden var varm og herlig!
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dali 6 på stua med en gammel NAD C272 effektforsterker og en Sony receiver. Lyden er upåklagelig den. Noe mindre klarhet enn Mentor 8 med H200 i kjellern.

Problemet med skjærende diskant lyd fra Mentor gjelder som sagt kun når det ikke foreligger noen korrigering i anlegget. Diskant områdene må 2-4 db ned i oppsettet på receiveren for å unngå skjærende lyse stemmer på høyt volum. Dette ordner romkorreksjons-programmet automatisk. Derfor er det intet problem å bruke Hegel H200 som effektforsterker til en receiver med Dali Mentor.

Ved rent stereoanlegg uten noen form for korrigering ville jeg gått for en mer balansert høytaler uten det problemet. Dersom man kan korrigere seg bort fra det ser jeg på Mentor serien som MYE høyttaler for pengene. Klarheten og detaljene ligger ikke mye bak B&W 805D på samme forsterker (Hegel H200).
    Sist endret av mmmbeer; 03-28-2014 kl 14:47

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes sånn sett Mentor 6 høres nå mye bedre ut på pure direct fra pioneeren etter at den fikk på effekt trinnet, fikk litt mer 'luft' og et bredere bilde, og blir ikke veldig skarpt heller, skal i alle fall bikke 80-90db før man merker noe særlig og jeg har enda igjen og dempe rommet.

Dog det er jo noe som kunne verdt litt mykere så er nesten frista til og teste en minidsp 2x4 for og manuelt dempe bare en par små frekvenser, MCACC i pioneer receivern min har i alle fall ikke gjort noe rektig på egen hånd den, bommer til og med på avstander og gjerne en 3-6 db i volum også, kort sagt med db meter og målebånd blir lyd kvaliteten i en annen liga enn om jeg stoler blindt på rom korreksjonen.

En eventuell minidsp må jo da mellom pre-ut og effekt trinnet så om man har integrert kan det vel bli kinkig.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spurt litt rundt selv. å noen mener at Primare A32 er et forbasket godt kjøp på Mentor 8. noen som har noen innsigelser? http://www.soundgarden.no/stereo/eff...rker-sort.html

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan funke fint den, bra med effekt. Ikke mitt førstavalg men... Hvilken forforsterker skal den pares med?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte å pare den med en Marantz 8801 AV Prossesor.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •