Elac+Emotiva+yamaha rec?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elac+Emotiva+yamaha rec?

Jeg har Emotiva xpa-5 effekt å yamaha 3067 rev, å lurer litt på å kjøpe Elac høyt.
    Hvordan vil den kombinasjonen bli trur dere? Vil emotiva å yamaha få frem den herlige diskanten i elacene?

Vanskelig å få lånt seg høyt hjem, så lurer bare på hva folk trur her inne?

Hilsen
    Pondus

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey hey,

Med fare for å hisse på meg hele forumet; med receiver har jeg alldri opplevd den helt store høydaren på musikk. Tror derfor at om du vil bruke en receiver, at Yamahaen med drahjelp fra Emotiva'en, skulle klare jobben vel så bra som noen annen receiver.

Utenom det vil jeg bare nevne at Elac høyttalere har imponert meg enormt. Med så kjekke HT'er skulle du nesten vurdert en integrert forsterker med by-passfunksjon så du virkelig får ut alt av godlyd..

Du, og resten av forumet, har lov å kalle meg en: :twisted:

Lykke til ihvertfall!! Du kan ha noe spennende på gang her :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest det flere steder, at reint forforsterkertrinn/integrert er bedre på musikk, enn med en rec ja, men dette vil bli brukt mest til film, men noe musikk å så klart.

Så tenkte mest på film biten, med det oppsettet.

Tenkte på de Elac, som ligger til 40k er det vel i tilfelle.

Pondus

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Du, og resten av forumet, har lov å kalle meg en: :twisted:
    Hvorfor det? Du har jo rett til å ha en mening, og i dette tilfellet har du sannsynligvis rett også

Mulig det kunne være en ide å putte inn en pre med HT-inngang på mellom receiveren og effekten, og koble tokanalskildene inn på pre-en.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvorfor det? Du har jo rett til å ha en mening, og i dette tilfellet har du sannsynligvis rett også
    +1 helt enig.
    Det receivern derimot vinner på er lettvinthet når man skal kombinere lyd og video, som ikke er uvanlig i ei stue sammenheng.

Nå skulle vel også den yamahaen være såpass kapabel at helt på trynet blir det vel ikke?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,

Var redd for å starte en heftig krangel, noe ala det som kabeler har en tendens til å gjøre her inne.. :-)

Yamaha 3067 og Emotiva XPA5 bør være såpass kvalitetsprodukt innen sin sjanger/klasse/segment at jeg har problemer emd å se at det ikke skal bli bra med Elac på disse.

Har hatt et par Yamahaer i oppover tiden og de oppleves som veldig altspisendes og greie å ha med å gjøre, tror ikke den skal lage noe "marakkels" for Elac'ene.
    Emotiva har jeg aldri vært borti, men har ikke fått den oppfatningen av at den heller skal være noe versting på hva den kan blandes med av hverken receivere eller høyttalere.

Det med at Elac'ene fortjente en integrert var også ment som skryt til høyttalerne.
    Tror du kommer til å bli kjempefornøyd med et eventuelt par med Elac. Har bare hørt de litt billigere Elac'ene, men de var helt fantastiske. Var egentlig ute for å høre et annet merke og brukte Elac som en sammenligning....det var ikke så heldig for det andre merket :-o
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke du for fult ut glede av spesielt diskanten på såpass bra høyttaler med det ustyret dessverre, men att det vil spille bra det har jeg tro på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elac høyttalere i 40k klassen er ekstremt oppløste, og krever ditto elektronikk. Jeg tror jeg hadde valgt litt rimeligere modell da du ikke vil få helt utbytte av dem med slik eletronikk bak spakene. Med mindre du har planer om å oppgradere til dedikert stereo med gode produkter på sikt da.

Elac har en diskant som henger litt frem og opp i lydbildet og kan ha godt av litt varm eletronikk for å glatte den litt ut. Ellers liker Elac strøm. Din eletronikk bør klangmessig være en fin kombo.

Mitt tips :
    Elac FS 407 til 30k. Da har du noen smykker av noen høyttalere som er lettplasserte og spiller nydelig på det meste du mater dem med. Da får du også den nye Jet5 diskanten og en høyttaler som tar imot dyrere elektronikk med åpne armer. Er selv meget fornøyd eier av lillebror 403.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •