Dali Lektor 8 eller klipch RF82-MK2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Lektor 8 eller klipch RF82-MK2

Hei.
    Jeg er ny innen hjemmekino og holder på med å få tilbud fra diverse leverandører.

Har fått et tilbud på Grandview 100"Lydtransparent, Rammespent lerret

og et tilbud på DreamScreen Phantom HD + UltraHD V4K Sound Transparent Fabric 16:9>2.35:1 Vertical Masking 220cm/ 100"

Hva mener dere er best av disse?

Har også fått tilbud på følgende :

Forsterker: Denon AVR-3313
    Front: Dali Lektor 8
    Side/Bak: Dali Lektor 2. 4 stk
    Sub: Dali IkonSub 2stk
    Senter: Dali lektor LCR
    Prosjektor: Optoma HD83

Egentlig så hadde jeg sett på klipsch RF82-MK2, RC62-MK2 RS-52-MK2 og SW-115
    Og som forsterker hadde jeg sett meg ut en fra Yamaha RX-A3020
    Og en prosjektor fra SONY VPL-HW30ES

Kunne jeg fått litt hjelp til hva som bør velges. Har også sett på en pakke fra det svenske XTZ, men jeg vet ikke hva som bør velges

Setter stor pris på hjelp fra de mer erfarene hjemmekinobyggere :smile:

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barfern
    Hei.
    Jeg er ny innen hjemmekino og holder på med å få tilbud fra diverse leverandører.

Har fått et tilbud på Grandview 100"Lydtransparent, Rammespent lerret

og et tilbud på DreamScreen Phantom HD + UltraHD V4K Sound Transparent Fabric 16:9>2.35:1 Vertical Masking 220cm/ 100"

Hva mener dere er best av disse?

Har også fått tilbud på følgende :

Forsterker: Denon AVR-3313
    Front: Dali Lektor 8
    Side/Bak: Dali Lektor 2. 4 stk
    Sub: Dali IkonSub 2stk
    Senter: Dali lektor LCR
    Prosjektor: Optoma HD83

Egentlig så hadde jeg sett på klipsch RF82-MK2, RC62-MK2 RS-52-MK2 og SW-115
    Og som forsterker hadde jeg sett meg ut en fra Yamaha RX-A3020
    Og en prosjektor fra SONY VPL-HW30ES

Kunne jeg fått litt hjelp til hva som bør velges. Har også sett på en pakke fra det svenske XTZ, men jeg vet ikke hva som bør velges

Setter stor pris på hjelp fra de mer erfarene hjemmekinobyggere :smile:
    Hei, og velkommen til forumet !

Jeg ville absolutt gått for pakken med klipsch/yamaha. Det er veldig få høytaler-produsenter som slår Klipsch når det kommer til rå lyd på kino. Har selv et par RF-82(riktignok MK1) og angrer ikke sekund på at jeg gikk til anskaffelse av de.

Dali er en litt mer neutral høytaler som passer best i et HiFi opsett (MIN mening) og derfor ville jeg heller godt for Klipsch som er spessielt anbefalt her på forumet til hjemmekino.

Den receiveren er vell litt i det dyreste laget? Ville heller gått ned til 1020/2020 og heller spandert på en effekt til center og front. For. eks Emotiva, Electrocompaniet, eller Music Angel.

Jeg villa dog valgt en annen sub. Klipsch sine subwoofer er gode, men det er mye bedre på markedet. SVS eller XTZ er noe og se på :smile:

Uansett hvilken pakke du går for vill du bli fornøyd, men personelig er det ikke tvil om hva jeg ville valgt!

Lykke til! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svaret.

Ja jeg heller vel mer mot klipsch sine høytalere. Jeg får se meg om etter noen andre subber.

Jeg så jeg kunne få den Yamaha forsterkeren i sverige for ca 10000,- med krone kursen i dag. Den ligger vel på ca 14000,- her hjemme :smile:
    Jeg har også kikekt litt på Emotiva effekt-forsterker, vet du om det er noen butikker i Norge som har dem?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barfern
    Hei og takk for svaret.

Ja jeg heller vel mer mot klipsch sine høytalere. Jeg får se meg om etter noen andre subber.

Jeg så jeg kunne få den Yamaha forsterkeren i sverige for ca 10000,- med krone kursen i dag. Den ligger vel på ca 14000,- her hjemme :smile:
    Jeg har også kikekt litt på Emotiva effekt-forsterker, vet du om det er noen butikker i Norge som har dem?
    jeg ville heller kjøpt modellen under og invistert i en brukt Xpa-5, Klipsch trenger noe power for å sprudle til sitt optimale.

En annen ting er jo også att 3020 har 11.2 kanaler, mens 1030 har 7.2 kanaler. Så med mindre du har tenkt å hive opp 11 høyttalere og 2 subber så ser ikke jeg helt vitsen. Og om du har tenkt å spandere på den effekt senere, så var jo evt ønsket om mere effekt i recieveren bortkastet siden du ikke har behov for det da uans. Du kan jo prøve å sammenligne di opp mot hverandre, å se om du vill savne noe på 1030 vs 3020

AVshop.no / YAMAHA Aventage RX-A1030 Black 7.2 Surround receiver
    AVshop.no / YAMAHA Aventage RX-A3020 Black 9(11).2 Surround receiver

Ang Emotiva hos norsk forhandler, det finnes ikke. Di er kun mulig å bestillte direkte fra Emotiva. jeg tørr ikke å tenke på hva prisen i Norge hadde vært på en Xpa-5 :P

Om dette opsettet skal brukes kun til film og evt spilling, så vil jeg annbefale å jakte på en brukt SVS.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •