B&W PV1D Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: B&W PV1D Sub

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W PV1D Sub

Driver å lukter sånn smått på ny sub. Etter et besøk på Hi-Fi klubben ble jeg sterkt anbefalt B&W PV1D, http://www.bowers-wilkins.com/Speake...fers/PV1D.html

Er det noen som har erfaring med denne? Er det så utrolig som påstått? Jeg hørte den såvidt, men det virket ikke som den hadde problemer med å fylle butikklokalet med rumlebass.

Jeg er teknokrat og får angst når noe ikke er spesifisert eller selges med ulne definisjoner, f.eks.: Frequency response*: 7.5 - 450Hz +- 3dB on reference axis. *) Bass extension varies with output level due to dynamic equalisation.

Hmm. Bass extension? Ingen kurver gjengitt. 7.5Hz på en så liten boks. Hvor høyt volum da? Ikke oppgitt. Skeptisk
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Lurer litt på å kjøpe ny sub, så kjøpte du B&W PV1D?
    Er det noen som vet om det er stor forskjell på B&W PV1D og B&W ASW 10CM?
    Noen som har hørt eller kjøpt Dali P-10 DSS som kan si noe om den.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst er dette en høykvalitets musikalsk subwoofer.

Det er faktisk svært få suber som er stramme nok til å egne seg for musikk. I tillegg er den selvsagt god til film også.
    Fordelen er at den har mange forskjellige modus og forhåndsinnstillinger. F.eks. én til musikk og en annen til film. Jeg er svært fornøyd med denne.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst er dette en høykvalitets musikalsk subwoofer.

Det er faktisk svært få suber som er stramme nok til å egne seg for musikk. I tillegg er den selvsagt god til film også.
    Fordelen er at den har mange forskjellige modus og forhåndsinnstillinger. F.eks. én til musikk og en annen til film. Jeg er svært fornøyd med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.

Har prøvd å "tråle" nettet for info angående PV1D, men har ikke funnet så mye.
    Det er akkurat det jeg er ute etter att den er stram til musikk. Har en gammel Dali sub som bare buldrer, slik at lyden blir "grøtete".
    Får ta meg en tur til Hifi klubben og høre på den.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp pris burde du vurdere to ASW610 fremfor en PV1D.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W PV1 (ikke D) ble målt sammen med utrolig mange (over 100 stk) subwoofere fra forskjellige fabrikater. Inkl DIY subber fra TC Sounds. Den målte ikke bra hvertfall når det kom til output.
    Liste ligger på nettet.
    Tror det var på HomeTheaterShack dere finner disse målingene. Der vil man også se hvor godt f.eks SVS måler kontra trykkammersubber.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    B&W PV1 (ikke D) ble målt sammen med utrolig mange (over 100 stk) subwoofere fra forskjellige fabrikater. Inkl DIY subber fra TC Sounds. Den målte ikke bra hvertfall når det kom til output.
    Liste ligger på nettet.
    Tror det var på HomeTheaterShack dere finner disse målingene. Der vil man også se hvor godt f.eks SVS måler kontra trykkammersubber.
    Hvis man primært søker etter "bang for bucks" og ikke musikalske kvaliteter - styr unna PV1D.
    Hvis den skal benyttes til musikk og hjemmekino av moderat størrelse (altså ikke jordskjelv), så er den en meget fin sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte selv PV-1D sammen med CM9 en periode. Til å være en rimelig sub så syntes jeg den var rask og spenstig til musikk også. Er vel kanskje best sammen med stativhøyttalere eller mindre B&W vil jeg tro. Hjelper også til med litt ekstra fart i film
    Burmester 082 - Burmester 961 - Burmester 113 DAC - MIDAS Reference XLR - MIDAS Reference høyttalerkabler - MIDAS Reference jumpers - Nordost strømkabler
    Grado PS500 Hodesett - Fostex HP-P1 Hodetelefonforsterker

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde PV1 (ikke PV1D) en periode, og den spiller veldig fint, god musikksub. Noe jordskjelv til film lager den ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •