Focal VS B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Focal VS B&W

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal VS B&W

Focal Electra 1038 Be VS B&W 803 Diamond

noen som har hørt Focal sine ? har kun erfaring med Focal bra bilstereo verden, å de imponerer kraftig i bil hvertfall.
    Focalen er samtidig 4.000kr dyrere

Vet hva jeg får med B&W sine, egentlig de jeg har siktet meg inn på,
    men hadde vert morro å prøvd noe helt annet også, såfremst at focal sine matcher B&W sine i bass, suber er helt uinteressant i stereo for min del.

Takker for tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eldre og mindre 1027 be (med 2x6,5" til ca 50.000) var regnet for å kunne direkte sammenlignes med 803 D (den før Diamond med 3x7").
    Å sammenligne den større 1037 be til ca lik pris som 803D var visst vanskelig da dette ville være rått parti i Focal-ene sitt favør.

At de matcher bassen til 803 Dia trenger du ikke å bekymre deg et sekund over. Focal rocker og kan spille svinhøyt om ønskelig.
    Mer usikker på hvordan de står seg med diskant og mellomtone mot hverandre.

Har tidligere hatt Focal Electra 946 (i mange år) og 1027 Be (dessverre bare 1 uke av div grunner, ikke fordi jeg ikke likte de ).

Mener å huske at når 1037 be ble testet i utlandet så målte de vanvittig bra på impedans, frekvensrespons osv og dette ble tatt frem som uvanlig bra.

Å eie noen 1038 be må jo gi en enorm eierglede. De er vanvittig flotte disse Focal Electra høyttalerene. Man får kanskje ikke like mange "likes" på dette B&W, Dali og Klipsch forumet. Men det er jo til deg selv du kjøper.

Prisgapet på 4000 tror jeg greit at du får tettet. Mono har som mål å få Focal størst i Norge innen 15 år, så de vil sikkert ha noen slike ut på markedet.
    Ta en prat med Frode på denne nettsiden, så får du kanskje en god pris. Evt en demoavtale i en butikk.
    Bass Brothers AS

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    By the way.
    Focal går i tap på på å selge mange av sine modeller pga dyr byggekostnad. F.eks lakken på front og bakplate på de modellene med treverk på sidene er det brukt 11 lag porschelakk. Pristapet får de dekket av den franske stat. Til gjengjeld må Focal da bruke en del "handikappa" mennesker som f.eks bruker protese. Så dette er ikke noe Kina drit.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    By the way.
    Så dette er ikke noe Kina drit.

Er ikke dette en selvfølge når vi snakker om HT i over 20 000+ klassen? Jeg trodde alt som var high end var laget i samme land som designet. Det er jo til og med "billig dritt" som forsatt er laget i UK eller US

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er ikke dette en selvfølge når vi snakker om HT i over 20 000+ klassen? Jeg trodde alt som var high end var laget i samme land som designet. Det er jo til og med "billig dritt" som forsatt er laget i UK eller US
    Div merker blir kanskje konstruert og designet i sitt eget hjemland, men produsert eller satt sammen i andre land.
    Blir ikke mye av B&W produsert i Kina?
    Parasound blir satt sammen i Kina og til dels Finland.
    "Kina dritt" er vel kanskje ikke rette ordet. Jobber i Kina nå, og jobbet i USA 4-5 år før det, og av det jeg har sett til nå, så er det jo USA og ikke Kina som fremtrer som et U-land eller "dritt".
    Å se bygningene, broene, kjøpesenterene, veiene osv som bygges i Kina er jo bare helt beundringsverdig. Så kan ikke være det verste at de setter sammen noen høyttalere etter en bruksanvisning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Blir ikke mye av B&W produsert i Kina?
    Er vel bare 800-serien som produseres i England.

Er nysgjerrig på Focal altså. Vært morsomt med demo

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar og tips personlig så syns jeg Focal sine ser mye bedre ut, må vel ordne meg en Demo av disse smykkene, nå er det bare forsterkervalg som gjenstår, angrer bittert på at jeg solgte min Usher r 3.0 blokk, må betale opp mot 80.000kr for å få samme styrken å kvaliteten igjen beste forsterkeren jeg har hatt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    Tusen takk for svar og tips personlig så syns jeg Focal sine ser mye bedre ut, må vel ordne meg en Demo av disse smykkene, nå er det bare forsterkervalg som gjenstår, angrer bittert på at jeg solgte min Usher r 3.0 blokk, må betale opp mot 80.000kr for å få samme styrken å kvaliteten igjen beste forsterkeren jeg har hatt
    Hei.Jeg har Focal 1038 Be.De blir drevet av Pass-Labs X350.5 og Parasound P7.Kabler er Xindak silver.Denne komboen er så til de grader velydende.

Jeg har electra 946-cc 901-sr 900 på soverommet

Focal 1038 Be matcher fint andre merker i 150000 kr klassen+
    Det er ikke uten grunn at modell over fra Focal koster ca 200000 kr..

Etter lytting rundt om var valget enkelt 1038 Be.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det er heller unntaket enn regelen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde valgt Focal i dette tilfelle ja . 803Diamond er utrolig kraftige, men låter litt lukket kontra de andre modellene i 800 universet .

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det må jeg si. Prisene på Focal har jo gått dramatisk ned siden jeg hadde de.
    Samtlig på bruktmarkedet som jeg har sett selges jo til nypris eller over

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du er på lytterunde vil jeg anbefale at du også tar en lytt til Burmester. Kan være ett godt tips

Per
    Burmester 082 - Burmester 961 - Burmester 113 DAC - MIDAS Reference XLR - MIDAS Reference høyttalerkabler - MIDAS Reference jumpers - Nordost strømkabler
    Grado PS500 Hodesett - Fostex HP-P1 Hodetelefonforsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •