Bytte av hjemmekinoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte av hjemmekinoanlegg

Håper dere kan hjelpe meg med dette..

Kjøpte for noen år tilbake et jbl anlegg ES80 pakke hos soundgarden og er igrunn veldig fornøyd med det. Men venter nå en familieforøkelse og tenker det kan være greit å ha et mindre anlegg som ikke tar så mye plass og i verste fall falle over kidden når ting blir utforsket. Men har allikevel lyst på god lyd. Når anlegget først skal byttes ut så er det også blitt gitt føringer fra høyere hold at utseende har noe å si...
    Uansett...

Har lest litt rundt og sett på Paradigm MilleniaOne som får veldig god kritikk i ulike tester
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Paradigm MilleniaOne 5.0
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Paradigm MilleniaSub

Men også blitt anbefalt KEF E305.

Er en rimelig kraftig prisforskell på disse to settene og lurer på om prisforskjellen på settene kan forsvares? Er det eventuelt noen andre alternativer jeg bør se på?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har og lest ein del lovord om paradigm anlegget. Men personlig tvilar eg på at det skal vera så bra at det forsvarer prisen på 24 000...

KEF anlegget har jo og fått ein del ros. Det kan ein vel få ned i 10 000? Om paradigm er 140% betre må nokon andre svara på. Sjølv trur eg at eg hadde slått meg til ro med KEF dersom eg skulle nedgradera.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men personlig tvilar eg på at det skal vera så bra at det forsvarer prisen på 24 000...
    Tviler mere på at SUB er verd 11K

har du plass å gjemme en vanlig SUB? vanskelig med WAF vennlig SUB

KEF KHT3005SE får jo også bra reviews. og allt etter budsjett, så kommer jo god lyd ofte i følge med litt OK elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler mere på at SUB er verd 11K :smile:
    Merker også at jeg er litt skeptisk til dette, er det noe problem med å eventuelt bruke en annen sub? Er det eventuelt noen forslag på annen sub?

Problemet med Paradigm anlegget er at jeg må stole på de lovordene som leses, ettersom jeg ikke finner noen som har dette utstillt slik at man kan høre det..

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en XTZ 10" syns denne spiller bra. og kona reagerer ikke på den før den rister huset. finnes i hvitt også.

XTZ 99 W10.16 Black Pianolakk Mest bang for the buck ! - Surround

vil tro at hvis du handler fra oslo hifi center på nett så har du angrerett? jeg bruker selv paradigm høyttalere og liker fint signaturen i de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrerett kommer man ikke unna, bare greit å kunne undersøkt før og slipt styret. Men kan man ikke så kan man ikke...

Lest veldig mye positivt om den subben så kan være et veldig godt alternativ!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •