Line input eller LFE input? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Line input eller LFE input? Hjelp!

Hei. Eg har akkurat kjøpt meg ein DALI IKON MK2 SUB, og er veldig usikker på om eg skal bruke 'Line input' eller 'LFE input' til min NAD C 725BEE Stereo Reciever :/
    Eg bruker LFE for øyeblikket, men ifølge manualen til DALI subben, skal LFE brukes til surround? Og det ser ikkje ut til å være noken andre muligheter for sub input på recieveren.
    Litt merkelig at det står at LFE er for SURROUND når det ser ut til at den eneste inputen på min STEREO reciever er LFE.
    Kan noken hjelpa meg?
    Setter stor pris på svar

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigspiss
    Hei. Eg har akkurat kjøpt meg ein DALI IKON MK2 SUB, og er veldig usikker på om eg skal bruke 'Line input' eller 'LFE input' til min NAD C 725BEE Stereo Reciever :/
    Eg bruker LFE for øyeblikket, men ifølge manualen til DALI subben, skal LFE brukes til surround? Og det ser ikkje ut til å være noken andre muligheter for sub input på recieveren.
    Litt merkelig at det står at LFE er for SURROUND når det ser ut til at den eneste inputen på min STEREO reciever er LFE.
    Kan noken hjelpa meg?
    Setter stor pris på svar
    Bruk Line in. Dersom du bruker LFE så får du ikke justert crossover på subwoofer.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigspiss
    Kan noken hjelpa meg?
    Setter stor pris på svar
    På receiveren din har du sub out , og ikke input som du skriver.
    Det er heller ikke det samme som LFE - LFE står for "low frequensy effekt" , og er en dedikert kanal som ligger på 5.1 surround lydspor som dolby digital osv.
    Kjenner ikke suben din , men mest sannsynlig så er det slik at når du kobler inn på LFE inngangen på suben , så styres delefrekvens (x-over) samt fase kun fra receiveren , og ikke på selve suben.

Tviler vel på at du har mulighet for x-over justering på receiveren din , og da må dette gjøres på suben.
    Og da må du nok koble til "Line in" for å få disse justeringene på suben til å virke mest sannsynlig.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Mono Sub utgang så det er bare og bruke LFE inngangen på suben.

Står vel i manualen om Naden behandler x-over eller om det må settes i Dalien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •