Utendørs høyttalere, Sonos. Litt teknisk hjelp og generelle tips, takk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utendørs høyttalere, Sonos. Litt teknisk hjelp og generelle tips, takk!

Hei,
    Jeg har landet på Sonos, og det er på tide å med et par soner utendørs! Men, som den amatør jeg er, hagler det med spørsmål:

1. Trenger jeg Connect eller Connect:Amp til standard utendørshøytalere fra f.eks. B&W eller Cambridge?

2. Hvor skal Connecten'en monteres? Utendørs opp under taket (tåler den å stå utendørs)? Eller inne, og så må jeg bore hull i veggen for å strekke ut høyttalerkablene?

3. Er det en "lov" at man alltid skal ha to høyttalere sammen, eller kan jeg kjøpe et par, og sette en "oppe på terrassen" og en "nede ved bilen" (med hver sin Connect?)?

4. Andre advarsler dere vil gi meg, før jeg tramper oppi grøten?

Hehe, snakk om å legge hodet på blokka! Hogg løs!

Mvh,
    Ronny E.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorfx
    Hei,
    Jeg har landet på Sonos, og det er på tide å med et par soner utendørs! Men, som den amatør jeg er, hagler det med spørsmål:

1. Trenger jeg Connect eller Connect:Amp til standard utendørshøytalere fra f.eks. B&W eller Cambridge?

2. Hvor skal Connecten'en monteres? Utendørs opp under taket (tåler den å stå utendørs)? Eller inne, og så må jeg bore hull i veggen for å strekke ut høyttalerkablene?

3. Er det en "lov" at man alltid skal ha to høyttalere sammen, eller kan jeg kjøpe et par, og sette en "oppe på terrassen" og en "nede ved bilen" (med hver sin Connect?)?

Mvh,
    Ronny E.
    Hei. Dersom du skal ha en sonos løsning må høytalerene kobles til enten en connect (om høytalerene er aktive med forsterker innebygget, mest sansynlig ikke) eller en ConnectAmp (om høytalerene er passive uten forsterker). Sonos Connect amp kan du ikke ha stående ute. Dvs denne må plasseres inne og høytalerkabler trukket ut til høytalerene. Problemet kan være plasseringen av sonosen slik at du får kontakt med denne når du er ute. Det må du sjekke. Alterativt kan du kjøre en egen sone som ikke kan kobles med resten av sonene dine og kun kjøre en spotify tilgang eller wimp etc via tlf: LIBRATONE ZIPP trådløs høyttaler | Hi-Fi Klubben

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hei. Dersom du skal ha en sonos løsning må høytalerene kobles til enten en connect (om høytalerene er aktive med forsterker innebygget, mest sansynlig ikke) eller en ConnectAmp (om høytalerene er passive uten forsterker). Sonos Connect amp kan du ikke ha stående ute. Dvs denne må plasseres inne og høytalerkabler trukket ut til høytalerene. Problemet kan være plasseringen av sonosen slik at du får kontakt med denne når du er ute. Det må du sjekke. Alterativt kan du kjøre en egen sone som ikke kan kobles med resten av sonene dine og kun kjøre en spotify tilgang eller wimp etc via tlf: LIBRATONE ZIPP trådløs høyttaler | Hi-Fi Klubben
    Dersom du skal kun ha én høytaler må du kjøpe monohøytalere. Eller eks Libratone sine løsninger.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorfx
    Hei,

Connect er laget for å koble til en forsterker eller reciver. Så du kan
    a) Bruke Connect + effektforsterker/forforsterker.
    b) Bruke Connect amp alene.

Dette bør du vurdere i forhold til hvor mye jus du trenger til utehøyttalerne, og budsjett.

Connecten/Connect amp sitter du inne. Så trekker du kabler ut. De tåler ikke så mye vær og vind akkurat.

Du trenger ikke kjøre det i par, men vil dekke større område ved å ha det i par. Dersom du uansett tenker å ha 2 utesoner så kan du like godt kjøpe 2 par. Og bruke 1 par hver av stedene. Men i utgangspunktet kan du fint gjøre det.

Mvh,
    Ronny E.
    Håper det forklarte litt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine