Energy veritas

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Energy veritas

begynner å bli litt sugen på å bytte ut en del, særlig høyttalere...låter rett og slett for kjipt under 100hz med de stativmodellene jeg har..selv med en crappy sub..
    noen som har lyttet godt på v2.3 av energy sin veritas modell? jeg har mulighet til å holde av desse noen dager, å få demomodell til innpris, xxxxx, normalpris 25.000.
    skraper jeg sammen en god del og får solgt det jeg har, kanskje jeg har råa :lol:
    men hvordan er klangkarakteren mon tro, har ikke spurt om hjemlån men når prisen er slik den er så tviler jeg...

poenget er iallefall å ha de en god del år, gidder ikke mer frem og tilbake. solide virker de iallefall :shock: forbanna tunge kan jeg huske...fikk de inn en gang jeg jobbet på butikken, men lytting ble det ikke mye av..
    ellers er elektronikken og kablene til elkjøp ganske labre greier å teste ut med, særlig lytterommet..skremmer vel kundene ut av butikken..

noen som har noe å si? :roll:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du sier du har en crapy sub... kan jo vere rettogslett derfor det låter kjip under ca 100 Hz da.... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørdt på Veritas 2.4 og synes selv det var meget bra 8) .
    2.3 er samme høytaleren med 2 isteden for 3 basselementer. Til den prisen (xxx) tror jeg det skal bli hardt og finne noen betydelig bedre høytaler. Lyden er nøytral og meget detaljert. Har Energy Connoisseur selv og er meget fornøyd, det blir nok Veritas neste gang når jeg får råd Nedenfor ligger en test av Veritas 2.4 (svensk)

http://www.energy-speakers.com/sourc...rch%202003.pdf

2.3 med kompett surround oppsett(eng)
    http://www.hometheatersound.com/equi...or1_exls12.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Energy veritas

Sitat Opprinnelig postet av einis

begynner å bli litt sugen på å bytte ut en del,

noen som har lyttet godt på v2.3 av energy sin veritas modell?

noen som har noe å si? :roll:

Veritas 2.3 duge rimelig bra i mitt oppsett, men eg råde deg til å sjekke farge og glans i "real life", høytalerne har langt ifra så dyp farge og glans som Energys hjemmesider gir inntrykk av på bildene der.
    Ellers bør du bare trumfe gjennom lyttesession hjemme hos deg selv, det er jo der du ska ha i de i årevis fremover.

Stau nau på

Uansett bør du nok legge et par Nordost høytalerkabler inn i kalkylen din også, høytalerne er nemlig litt crispy/spiss i diskanten til tider med "lowlife kabler"(?) tilkoblet.
    men du havner jo uansett under 20 000,- og har noen nydelige møbler i stua da.

OBS: uten å mene å lage skår igleden din, xxxxx,- er ingen fantasipris, fikk selv tilbud rundt det prisleie da eg kjøpte sjøl.
    Endte opp med å lage en pakke pris sjøl med mye snadder.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, innprisen er xxxxx og utpris er 24.995, så er nok ikke så værst :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då tror eg at eg får sende julekort te selgeren og takke for et godt år, han har virkelig tapt penger iår da.
    .

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av windy
    Då tror eg at eg får sende julekort te selgeren og takke for et godt år, han har virkelig tapt penger iår da.
    .
    ja, har jobbet på butikken før. prisen er sådann. grunnen til at de selges til innpris er fordi de har stått der i 2-3år uten noen har vist særlig interesse. ikke overaskende med tanke på at de står i et hjørne på elkjøp :roll:
    de ble kanskje tatt inn for å gi et inntrkk til av energy som merkenavn, så folk ikke tror de selger bare møkk og stikker på klubben isteden....

har tenkt litt over det, får lånt noe penger osv om e sku trenge det, men har snust litt på noe med litt mer guts. ala stratus gold de ligger vel på 10-12 brukt.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på de i helgen, faktisk, og jeg synes at de er kjempefine all-round høyttalere, men den er litt slappe i toppen etter min mening.
    De spiller veldig tøft, og kan brukes med hell i både stereo og hjemmekino! Du gjør et kjempekjøp, mener jeg!

Go for it

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte et sett på Elkjøp en gang. Jeg ble kjempeskuffet og jeg er usikker på om elektronikken kan ha gjort en så utrolig dårlig jobb med høyttalerne, men jeg kan ikke utelukke det. Du bør absolutt teste dem kritisk hjemme først.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mener du disse låter i forhold til H400 Snickers?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg hørte et sett på Elkjøp en gang. Jeg ble kjempeskuffet og jeg er usikker på om elektronikken kan ha gjort en så utrolig dårlig jobb med høyttalerne, men jeg kan ikke utelukke det. Du bør absolutt teste dem kritisk hjemme først.
    trolig. har ikke sett annet enn gode tester av de. var de ikke i en av de tidlige fidelity?
    syns å huske knut skrøt av dynamikken....
    men det blir sansynligvis ikke desse nå allikavel.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    trolig. har ikke sett annet enn gode tester av de. var de ikke i en av de tidlige fidelity?
    syns å huske knut skrøt av dynamikken....
    men det blir sansynligvis ikke desse nå allikavel.
    Har du noe annet i tankene?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja...er litt lei 6 1/2 tommere etc. lyst på noe med litt mer guts.

f.eks

diskant og mellomtone er nok ikke i nærheten av veritas, men de der skiller seg litt ut og skal ha en fenomenal bass.
    jeg slipper f.eks ekstra subkasse med sin pris og krav.
    har sett de gå til 10-12k på bruktmarkedet. det gjelder bare å finne de :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Har Energy Veritas 2.4i selv, meget god høytaler, men tok ca 250 timer innspilling før den var klar for å gi max lydkvalitet.

Det er ikke noe å lure på en gang, løp og kjøp sier jeg. Men ikke glem skikkelig forsterker, bruk like mye penger på forsterker som på høytalerne. Da bør ting heneg på greip.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke de kommer opp mot H400 Kenti.

Lei 6,5" einis? Kommer du og hører på M4 etter hvert eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de har stått i butikken i 2-3 år, bør du kunne få en bedre pris enn innpris. Det skader ikke å prøve. El-kjøp er så store at de tåler å tape noen penger, bare for å bli kvitt høyttalerne.

Min Klipsch bakhøyttalere (SS1) stod på El-kjøp til kr 3990 lenge. Deretter satt de høyttalerne ned til kr 2990 som de påstod var innkjøpspris. Jeg sa at jeg ikke trengte nye bakhøyttalere, men syntest de var "kule". Jeg bød dem kr 1500, og ga dem visittkortet mitt. De fikk ringe om 3-6 mnd når høyttalerne fremdeles ikke var solgt. Etter 15 minutter spaserte jeg ut av El-Kjøp med nye Klipsch SS1 til kr 1500.

Ergo, så lønner det seg å prute på El-Kjøp. Si det er en grunn til at høyttalerne fremdeles står i butikken etter 2-3 år. Folk går ikke på El-Kjøp for å kjøpe høyttalere til kr 25 000. Jeg hadde lagt inn et bud på kr 7000. :shock:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei 6,5" einis? Kommer du og hører på M4 etter hvert eller?
    dine har vel totalt 8 av dem

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0