Hjelp i forb. med Dali Grand Diva

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp i forb. med Dali Grand Diva

Skal kjøpe meg et par Dali Grand Diva og lurer på om noen har erfaringer med disse. Styrke/svakheter mot musikk/film. Musikkmessig er jeg altspisende og kan høre både på Metallica og Thomas Dybdahl. Skal brukes 80% musikk. Har pt en Denon 1802 og vurderer følgende: Klaske på en NAD 216 til fronthøyttalerne eller kjøpe meg en ny (brukt) og kraftigere surroudreciever. Maks kr 5000,-. Har en Yamaha 1300 på hånden. Eller er det andre som fungerer bedre mot denne høyttaleren. Og til slutt kabler. Har Tara Labs til kr 60,-/m. Blir dette for stusselig? Evt anbefaling.
    Mvh Kvartsli

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Hjelp i forb. med Dali Grand Diva

Sitat Opprinnelig postet av Kvartsli
    Skal kjøpe meg et par Dali Grand Diva og lurer på om noen har erfaringer med disse. Styrke/svakheter mot musikk/film. Musikkmessig er jeg altspisende og kan høre både på Metallica og Thomas Dybdahl. Skal brukes 80% musikk. Har pt en Denon 1802 og vurderer følgende: Klaske på en NAD 216 til fronthøyttalerne eller kjøpe meg en ny (brukt) og kraftigere surroudreciever. Maks kr 5000,-. Har en Yamaha 1300 på hånden. Eller er det andre som fungerer bedre mot denne høyttaleren. Og til slutt kabler. Har Tara Labs til kr 60,-/m. Blir dette for stusselig? Evt anbefaling.
    Mvh Kvartsli
    Tror noen av disse vil bli litt stusselige til Grand Diva. Mitt tips; prøv å let frem en brukt Arcam AVR200. Den ligger rundt ditt budsjett. Da får du noe som kraftig nok til å begynne med før behovet for effekttrinn blir for stort, ihvertfall :wink: :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •