Dali Zensor 7 VS Klipsch RF 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Zensor 7 VS Klipsch RF 82

Hallo,

Da er det snart tid for og kjøpe nye fronter til hjemmekinoen jeg holder på med. Det er da to høytalere jeg har falt mest for, nemlig Zensor 7 eller RF 82. Har lest endel om begge høytalerene, men klarer ikke helt og bestemme meg hvilke jeg skal gå for.

Jeg er opptatt av at de trøkker godt fra seg på en film, samtidig som de spiller fint. Her tror jeg selv Daliene har en + .

Jeg har en W99 12.16 sub som skal spille sammen med dette paret, så er litt opptatt av at de klaffer sammen.

Valg av receiver har jeg ikke komt til enda, men regner med det blir noe av Pioneer.

Det blir enten og kjøpe nye Zensor 7 fra HFK, eller RF 82 fra bruktmarkedet.

Jeg skal få til en demo av de, men no vill jeg bare høre hva dere mener :smile:

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 4k får du ett sett med RF-82 på brukten, og jeg tror det er lite som matcher disse høyttalerene per krone mtp punch, spes i mellombassen, hvis du i tilegg har en 12" sub så er du vel godt dekt. Forsterker hadde jeg kjøpt etter høyttalere, evt omvendt

Jeg hadde RF-82 og 2xXtz som nylig ble solgt fordi min nye leil ikke helt tillot det, men det er ikke helt uten en klump i halsen

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    For 4k får du ett sett med RF-82 på brukten, og jeg tror det er lite som matcher disse høyttalerene per krone mtp punch, spes i mellombassen, hvis du i tilegg har en 12" sub så er du vel godt dekt. Forsterker hadde jeg kjøpt etter høyttalere, evt omvendt

Jeg hadde RF-82 og 2xXtz som nylig ble solgt fordi min nye leil ikke helt tillot det, men det er ikke helt uten en klump i halsen
    Takk for svar!

Godt og høre. Blir bare mer og mer gira på disse flotte høytalerene. Tror jeg går for klipsch og satser på at de faller i smak :smile:

Newcomer Indeed sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører rf 82 på en pioneer reciver og det fungerer helt knall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt Daliene, men kan love deg att RF82 sparker godt fra seg, og leverer ett snev av live følelse, disse spiller godt med en reciever, og bygger du ut med effekt på disse blir de plutselig mye "større".
    Men husk å matche de med rett elektronikk, mange ører syns hornene kan bli skarpe!

Lykke til med valget

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par. Dali Zensor 1. Har noen aktive høyttalere fra Klipsh til PC. Det første jeg la merke til i forhold til Zensor da jeg først lyttet til dem var hvor har dere gjemt unna subben? Mye bass i disse altså. Min opplevelse. Klipsh hørtes surt ut og meget ubehagelig da jeg koblet til dem i starten. Skuffende. Men allerede etter et døgn, ble det veldig mye bedre, og veldig tøft.

Det betyr at Zensor er mer behagelig i starten en Klipsh som vil trenge litt innspillingstid. I tillegg tror jeg nok Klipsh er mer kilen på elektronikken enn Zensor. De trenger noe som ikke får Klipsh horna til å løpe av sted. Bli for lyst. Dette er selvfølgelig noe antagelser. Jeg tror Zensor er mer tilgivende i forhold til det rom det vil spilles i og elektronikk det kobles til i forhold til Klipsh.

Men det betyr ikke at Klipsh er dårlige høyttalere. Bare at de krever litt mer.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar ,

Ser det er mange her som har god erfaring med Klipsch, så jeg tror jeg slår til der. Er fan av Dubstep og ørlittegranne techno, men som også ofte sitter på litt Susanne Sundfør , Mark Knopfler e.l, så jeg tror dette blir en rett høytaler for meg :smile:

Det eneste jeg no lurer på er om jeg skal gå for MKI eller MKII. Har kansje et par RF-82 MK1 på hånd no, men har lest at det er marginal forskjell på I og II.
    Tenker som så at når eg først handler en høytaler, gidder jeg ikke og gå rundt og tenke på at eg skulle valgt MKII, noe jeg tror kommer til og skje visst jeg velger MKI. Hva er "normal" pris på et par RF-82(MKI/MKII) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg ang. Klipsch, men kjøpte for kort siden et par Zensor 7 som jeg er storfornøyd med. Får et par Zensor 5 i morgen - skal brukes som bakhøyttalere.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og høre!

Tror jeg har bestemt meg noenlunde for Klipsch , men skal se og få hørt Zensor

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får et par RF-82 MKI i Bergen til 4500,- men synst det er litt stiv pris? Selger har ikke kvittering + det var mindre skjønnhetsfeil på de. TIPS?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv stått mellom disse to modellene. Valget mitt falt på Zensor pga de er for meg mer stuevennlige og litt mindre i fysisk størrelse. Klipsch byr på litt mer trøkk mens Dali er litt mer sofistikert. Jeg skal ha Zensor i stereo oppsett men kommer nok til å legge til en 12" sub i samme serie. Syns og byggekvaliteten på Dali er noe bedre. Er ikke begeistret at for plast dekselet de bruker i fronten på Klipsch

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippii !

Da var Klipsch RF 82 MK1 bestilt fra Komplett ! 6000,- er en meget god deal synst jeg.

MEN SÅ KOMMER DET KJIPE DR**Æ.. Komplett har jo selfølgelig satt ned høytalerene få timer etter jeg bestilte, og ordren har blitt sendt. 5000,- er prisen på no. Vanvittig bittert og vite :roll:

Sendt en mail til de og hørt om det går an og få trekt fra fakturaen som er tilsendt. Har handlet myye varer hos Komplett, så jeg forventer det nesten.

Noen som har erfaringer med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fleire butikkar som gir deg avslaget i ettertid. Hugs at du har angrefrist på det du kjøper. Dersom vara ikkje er sendt frå lager, er det vel berre å ringa komplett og sei du vil avbestilla dei, dersom du ikkje får dei til 5 000.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det er fleire butikkar som gir deg avslaget i ettertid. Hugs at du har angrefrist på det du kjøper. Dersom vara ikkje er sendt frå lager, er det vel berre å ringa komplett og sei du vil avbestilla dei, dersom du ikkje får dei til 5 000.

Varen er desverre sendt. Men jeg vill helst ha de i hu snarest mulig, så sende tilbake for så og bestille på nytt blir NESTEN ikke verdt den lappen. :P

Noen andre som har erfaring med Komplett når det kommer til dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •