incealing høytalere. Tips om merke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

incealing høytalere. Tips om merke

Hei.

Skal til med å pusse opp et hus. og i den sammenheng skal jeg til med incealing høytalere i stue, kjøkken og bad i første omgang.
    Alt skal drives av sonos.

tenkte 4 komponenter i stuen (et per hjørnet)
    2 på bad
    2 på kjøkken

tenkte å kjøre samme merke i alle rom. men at de i stua er av litt bedre klasse enn de på kjøkken og bad.

Noen som har erfaring med ulike merker og kvaliteter innenfor merkene?

Har sett litt på B&W, Dali, Kef, Jamo, Speakercraft, Jbl og Bose.

Moren min jobber på expert så de skaffer Kef og Jamo så det er jo en fordel. men går ikke for det om det er stor kvalitetsforskjell på de kontra de andre med tanke på Pris/kvalitet.

Takker og bukker for alle tips og triks om emnet. ikke kun merker.

Mvh Kristian

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef og Jamo er knall gode merker.For å styre greia ville jeg sett på Sonos ifra Hifiklubben, ikke det beste, men utrolig enkelt og stabilt.

Høyttalere i taket i stua er ikke å anbefale da lyden blir veldig "feil". Mens det er greit nok på et kjøkken og bad. Ville til nøds valgt inwall i stua, men risky med tanke på ommøblering senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kef og Jamo er knall gode merker.For å styre greia ville jeg sett på Sonos ifra Hifiklubben, ikke det beste, men utrolig enkelt og stabilt.

Høyttalere i taket i stua er ikke å anbefale da lyden blir veldig "feil". Mens det er greit nok på et kjøkken og bad. Ville til nøds valgt inwall i stua, men risky med tanke på ommøblering senere...
    Takk for svar!

Det blir Sonos det er bestemt, har erfaring fra det tidligere. men eneste erfaringen jeg har fra incealing var på et bad jeg hadde. så stue er helt nytt...

Ja er nettop det med ommøblering. det blir ikke noe lytteplass, det har jeg kjellerstua til med "normalt" stereoanlegg.
    så er ganske låst på incealing i stua. men jeg fikk også høre at lyden ble litt "feil" for den blir dirigert rett ned. så blir bra rett under og fylden forsvinner ganske kjapt utenfor "sonen".

Speakercraft har en serie som heter AIM som du kan justere vinkelen på elementet og vinkle det litt ut i rommet. noen erfaringer rundt disse?

har litt lyst på kef. men er usikker enda.

Kan til nøds kjøre en sonos sub da den er smal og lett å gjemme bak en sofa.

Mvh Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne til topps

Ingen formeninger om de ulike merkene og generelle tips og triks i incealing jungelen?

Mvh Kristian

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W`s CCM-modeller kan vinkle diskanten på samtlige modeller over 1500,- noe som kan bidra litt til å peke lyden i den retningen du ønsker. Det kan i alle fall hjelpe noe. Ellers er hele 7-serien til nevnte merke skråskjært, slik at lyden oppleves mere som en veggmodell. Disse har i alle fall jeg god erfaring med. Dog krever de vel 18,4cm dybde.

De andre merkene har jeg ikke prøvd personlig, men sikkert mange godbiter der også

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på Canton sine InCeiling (og egentlig mest InWall). Men ikke lett å få testet disse i Norge så langt jeg har sett. NetOnNet fører noe av sortimentet, ellers må man kjøpe fra Tyskland (hvor også prisene er langt lavere).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speakercraft har vært i "gamet" lengst og har livs tidsgaranti. En kompis av meg fikk ny når den gikk i stykker etter 8 år. Låter fint for å være en løsnings høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitive technology (Lsound. No) har nokon spanande inwall og spesielt inceiling høgtalarar. Har ikkje prøvd dei sjølv, men har lyst...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse låter bra. OG har faktisk en del bass. I motsettning til de mindre innbygningshøyttalerne. Husk backbox.
    http://www.hifiklubben.no/produkter/...taler_hvit.htm

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse låter bra. OG har faktisk en del bass. I motsettning til de mindre innbygningshøyttalerne. Husk backbox. http://www.hifiklubben.no/produkter/...taler_hvit.htm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •