Trenger hjelp ang. instilling av XTZ 99 12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp ang. instilling av XTZ 99 12.16

Hallais,

har en XTZ 12.16 som jeg nylig gikk til anskaffelse av. Sålangt er jeg mektig imponert over hva denne leverer, men har ingen anelse på når det kommer til instilling av subwoofere.

Akkurat no kjører jeg subben rett inn i lydkortet på pcen, samt et lite hjemmekinoanlegg som tar seg av resten. Dette er da bare midlertidig, men det jeg lurer på er hva jeg skal sitte frekvensenen på? Har skrudd gain halveis samt EQ1/EQ2 OFF, samme med high pass.

Takker!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no koblet opp noen sony høytalere på en gammal Denon stereo forsterker. Kjører da Y-splitt fra XTZen til PC og samme fra Denonen til pcen. Er det mulig og koble subben rett i forsterkeren og deretter fra forsterkeren til pcen? Vill jeg få maks effekt fra subben?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta et sett lampekabler, de kobler du på Denon forsterkerens høyttaler terminaler (samme som der går til høyttalerne), du kobler de da på subbens Hi Level inn, altså "Speaker Inn" høyttaler terminalene, se til du kobler pluss og minus rett.
    Pc`ens lyd ut fra lydkortet kobler du til en linje inngang på forsterkeren, AUX f.eks. Du trenger ikke splitten da jo.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampekabler? Mener du høytaler kabler fra hver høyre-venstre terminal og samme inn i subben? Hva frekvens skal jeg ta den på?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •