Fence Audio Big One

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fence Audio Big One

Hei. Jeg har kjøpt meg Fence Big One og er VELDIG fornøyde med de! (Anbefalest)

Men jeg lurer på en ting. Nå bruker jeg Nad t743 som forforsterker og en Nad THX 216 som effektforsterker. Jeg har kobla det helt enkelt uten å bruke B- wiringen.

Men er det en måte å få bedre lyd på, uten å kjøpe enda en effektforsterker? Fordi jeg vil prøve å få så mye jeg kan ut av dem uten å bruke så mye mer penger. Går det an å Bi - Ampe uten to effektforsterkere?

Hvis noen vet så skrik ut!

Og så må alle som mener jeg bør søke det opp ikke kommentere at jeg bør søke det opp, fordi det har jeg allerede gjort. Jeg klarer ikke å finne det ut ved å søke.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel bruke 743'en på diskant/mellomtonen og 216'en på bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Du kan vel bruke 743'en på diskant/mellomtonen og 216'en på bassen.
    Tenkte det samme, men går det? Skal jeg koble diskanten og mellomtonen i Front A eller front B? Jeg tror ikke Front A virker når jeg bruker det på pre-outen? Og vil det bli bedre lyd da? Tenker at bassen kommer til å ligge høyt i forhold til diskanten siden det er mye mindre watt på 743`en eller er det bare bra med litt mindre watt i diskantene? Takk for svar.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tenke meg at det skal være noe i veien for å bruke høyttalerutgangene samtidig som preout, men det kan være lurt å sjekke bruksanvisningen. Bassdelen trenger mer strøm og effekt enn diskant/mellomtonen. Det at det blir mer watt på bass.... for å si det kort: det er ikke slik det fungerer i det hele tatt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=AV-Fallet]Kan ikke tenke meg at det skal være noe i veien for å bruke høyttalerutgangene samtidig som preout, men det kan være lurt å sjekke bruksanvisningen. Bassdelen trenger mer strøm og effekt enn diskant/mellomtonen. Det at det blir mer watt på bass.... for å si det kort: det er ikke slik det fungerer

Leste at bassen tok 90% av wattene går tio bassen og resten til diskant og mellomtonen. Så bassen vil få Ca 10 mer watt. Men det kan jo være feil det. Jeg skal prøve meg frem og se om det blir bedre.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den ene forsterkeren er kraftigere, betyr ikke det at den spiller høyere med samme signal inn. Den kan yte mer effekt, men det kommer an på signalet inn, og hva høyttalerne "trekker".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •