Nye høytalere for knotete rom - noen tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer MrTerry sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nye høytalere for knotete rom - noen tips?

Vi har tenkt å flytte, og dit vi flytter får vi ikke plass til vårt kjære 5.1-anlegg som vi har. Får ikke mindre plass, men ny sofa tar hele bredden fra sidevegg til terrassedør, og vil ikke henge høytalere på vegg over sofa + det er vindu der.
    Uansett, ikke det som er årsaken til at vi skriver her, det er heller et spørsmål om noen kjenner til en grei løsning som kan inkludere receiveren vår inn i ny løsning, og fortsatt ha grei lyd.

Det jeg har i dag er:
    Onky TX-ST608 Receiver (Vil gjerne beholde)
    2 stk Dynavoice Challenger MS-65 EX 5.0-fronthøytalere
    2 stk Dynavoice bakhøytalere (på stativ i dag, husker ikke eksakt navn)
    1 stk Dynavoice Centerhøytaler (husker ikke eksakt navn, men en diger klump)
    1 stk XTZ W99 12.16 Subwoofer

Dit vi flytter går TVen med TV-bord inn i en "alkove" som bare rommer TV-bord, så har ikke mange muligheter utover veggen/lengden på TV-bordet. Subwooferen vår må dermed erstattes med noko anna... :/ I tillegg til fronthøytalere og bakhøytalere.
    Så vi trenger noe som er smått men godt.

Har vurdert tanken på en type lydplanke eller lignende, men er usikker på om det finnes noen modeller der ute med god input-mulighet (trenger vel ikke HDMI?).

Det vi skal koble til er følgende:
    Canal Digital TV-boks (HDMI)
    Playstation 3 (HDMI)
    PC (HDMI)
    DVD (HDMI)
    Muligens Nintendo Wii

Høytalerne vi ikke får brukt vurderer vi selvsagt å selge.

Hva tror dere?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere plass til bokhylle-høytalere? Er 5.1 et alternativ bare det er smått nok? Har dere plass til en reciver med normale mål?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert å selge hele "skiten" og investere i Bose anlegg. Mye lyd og små høyttalere.

Newcomer MrTerry sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har plass til en reciever med normale mål (a la den Onkyoen vi har), men vi har som sagt ikke plass til høye høytalere på siden.
    Høytalere ved siden av TV, oppå TV-benk, går, men da så smått som mulig...
    Ser kanskje litt rart ut muligens, i og med at vi også vurderer å kjøpe en større TV (juhu!) som vi tenker å henge på vegg - da blir det ihvertfall liten plass til høytalere på TV-benk (med mindre man vil sette høytalerne i synsfeltet). :P

Har tenkt masse på Sonos Playbar må jeg innrømme, fikk en demo på HiFi-klubben i går som overrasket meg - den er "dyr" med tanke på å bygge ut med 2xPlay3 + Sub, men ser jo fordelen med å kunne bygge ut trådløst til andre rom også.

Har dere noen eksempler på Bose forresten?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTerry
    Vi har plass til en reciever med normale mål (a la den Onkyoen vi har), men vi har som sagt ikke plass til høye høytalere på siden.
    Ser kanskje litt rart ut muligens, i og med at vi også vurderer å kjøpe en større TV (juhu!) som vi tenker å henge på vegg - da blir det ihvertfall liten plass til høytalere på TV-benk (med mindre man vil sette høytalerne i synsfeltet). :P

Har tenkt masse på Sonos Playbar må jeg innrømme, fikk en demo på HiFi-klubben i går som overrasket meg - den er "dyr" med tanke på å bygge ut med 2xPlay3 + Sub, men ser jo fordelen med å kunne bygge ut trådløst til andre rom også.

Kanskje Apex serien til Monitor Audio kunne vært noe ?
    Koster litt , men er meget slanke og lekre , og yter også meget bra !

3 A-40 i front vil blir veldig bra disse kan brukes både stående og liggende , og det følger med veldig bra fester som kan vinkles .
    Apex - Hi-Fi Huset AS
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTerry

Bose finnes i alle prisklasser, aner ikke hvor mye du tenker å bruke.
    Men... Tror de fleste ville blitt fornøyd med dette: Bose Acoustimass 10 5.1 høyttalersystem (sort) - Elkjøp (dette er vel uten forsterker?)

Dersom du tilfeldigvis har 30.000.- du ønsker å svi av: Bose Lifestyle V35 hjemmekino (sort) - Elkjøp

Du kan se litt her: Resultat av søk: bose - Elkjøp

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha nåe smått å godt vil jeg anbefale deg gallo. De lager små høytalere (litt større en bose) som spiller meget bra. Om du er i Osloområdet kan du ta deg en tur på norsk audio teknikk der du kan få demo av dem (kanskje hjemlån også).

Norsk Audio Teknikk AS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •