Nye høyttalere og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere og sub

Hei alle sammen!

Har lest litt rundt på dette forumet og ser det er mye ekspertise, som jeg kunne tenkt meg å dra nytte av! Nye høyttalere og en sub er det som står på ønskelisten

Jeg har dessverre ikke nok peiling/erfaring på dette området for å ta en kjapp avgjørelse.

Det jeg vet er at det blir et 5.1 system i begynnelsen, budsjettet er på ca. 16 -19.000,-

Systemet kommer til å bli brukt til film, musikk(rock, metall) og gaming.

Har vert litt rundt på de forskjellige sidene som selger slikt HFK, L-Sound, Surrond, etc. og lurer på hva dere syns om det jeg selv har komt fram til.

Høyttalerpakke - Dali Lektor 6 Surround - 12590,-
    Sub - SVS PC12-NDS - 6490,-

Vil også si at jeg ikke er av den veldig kresne typen, men har lyst på noe mer enn en hjemmekino til 5000,-

Takker for svar!

Edit: Har reciever.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser greit ut det oppsettet der. Men du mangler en reciever og effektforsterker vel? Da ryker "budsjettet" ditt
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciever er allerede i boks

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken reciever har du valgt?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Yamaha RXV-673 i gave og tenkte den sikkert gjorde susen, men har jeg rett i at den ikke har mulighet for en effektforsterker?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schlyder
    Fikk en Yamaha RXV-673 i gave og tenkte den sikkert gjorde susen, men har jeg rett i at den ikke har mulighet for en effektforsterker?

Hadde valgt dette fremfor Dali Lektor serie. Dette er ei pakke som virkelig spiller bra.

XTZ 99.36 MK2 XL Surroundsystem - Surround

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sprenger han budjsettet med xtz egentlig.
    Nei den hadde ikke preout utifra hva jeg kunne se. Da vil du ikke kunne utnytte disse daliene dine fullt ut

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger ut forslag om Klipsch.
    Om du skal bruke bare surround reciver og dra med.

Men anbefaller ta en lytt til innspilte Klipsch høytalere og høre om du liker deres lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Hadde valgt dette fremfor Dali Lektor serie. Dette er ei pakke som virkelig spiller bra.

XTZ 99.36 MK2 XL Surroundsystem - Surround
    Virker interessant, har alltid noen ekstra høvdinger liggende i slike situasjoner, men da burde jeg vel også skaffet meg en reciever som er noen hakk kvassere ,for å få noe ut av de?

Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Da sprenger han budjsettet med xtz egentlig.
    Nei den hadde ikke preout utifra hva jeg kunne se. Da vil du ikke kunne utnytte disse daliene dine fullt ut
    Når du sier 'ikke kunne utnytte daliene fullt ut', vil det si at en ikke veldig kresen person vil bli misfornøyd? Ønsker jo selvfølgelig å ha en reciever som kan gjengi potensialet til høyttalerene. Ser jo fordelene ved å ha nok kraft + muligheten for effektforsterker, etc. Men siden jeg ikke er så veldig kresen(ikke enda hvert fall ) vil kanskje Yamahaen være brukende en liten periode før det eventuelt kommer en ny i hus?

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Slenger ut forslag om Klipsch.
    Om du skal bruke bare surround reciver og dra med.

Men anbefaller ta en lytt til innspilte Klipsch høytalere og høre om du liker deres lyd.
    Har hørt mye bra om Klipsch også. Får ta en liten runde og høre litt.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hei, og velkommen til AVforum, her MÅ du anskaffe effektforsterker med en gang, ellers blir det ikke lyd - selv om trådstarter gjerne ikke har nevnt om han har ett 5, eller 50 kvadrats.rom, eller spiller høyt/lavt etcera!". Den holdningen der er desverre blitt veldig utbredt her, så ikke ta alt for bokstavelig, trådstarter.

Angående det du har valgt deg ut i første post, ser dette bra ut. Dali Lektor er bra saker det, men anbefaler å låne øre til de før kjøp, og også gjerne parret med Yamaha receiveren din, da riktig matching til din smak, og dine ører ofte er nøkkelen til lykke. Klart, som Johnsen sier her, er effektforsterker kjekt i mange situasjoner, men siden trådstarter sier midlertidig, fungerer nok den til å begynne med. Lyd får du! Ta det heller som en "next to get"-liste, dersom behovet for mer futt skulle komme opp etterhvert. Tro meg, det kan bli dyrt etterhvert dersom blir skikkelig "bitt" av AV-basillen! Lykke til, og anbefaler å teste så mulig som mulig, gjerne også mindre vanlige merker før kjøp. Er så mye bra å finne, dersom man ser litt utenom HFK, Soundgarden etc. Gjerne på brukten, dersom du ikke har noe i mot det dette.
    Velkommen skal du være!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    "Hei, og velkommen til AVforum, her MÅ du anskaffe effektforsterker med en gang, ellers blir det ikke lyd - selv om trådstarter gjerne ikke har nevnt om han har ett 5, eller 50 kvadrats.rom, eller spiller høyt/lavt etcera!". Den holdningen der er desverre blitt veldig utbredt her, så ikke ta alt for bokstavelig, trådstarter.

Angående det du har valgt deg ut i første post, ser dette bra ut. Dali Lektor er bra saker det, men anbefaler å låne øre til de før kjøp, og også gjerne parret med Yamaha receiveren din, da riktig matching til din smak, og dine ører ofte er nøkkelen til lykke. Klart, som Johnsen sier her, er effektforsterker kjekt i mange situasjoner, men siden trådstarter sier midlertidig, fungerer nok den til å begynne med. Lyd får du! Ta det heller som en "next to get"-liste, dersom behovet for mer futt skulle komme opp etterhvert. Tro meg, det kan bli dyrt etterhvert dersom blir skikkelig "bitt" av AV-basillen! Lykke til, og anbefaler å teste så mulig som mulig, gjerne også mindre vanlige merker før kjøp. Er så mye bra å finne, dersom man ser litt utenom HFK, Soundgarden etc. Gjerne på brukten, dersom du ikke har noe i mot det dette.
    Velkommen skal du være!
    +1!!! kjempebra sagt

så kan jeg si til trådstarter at jeg har en rythmik audio F12SE som jeg skal selge. en bra sub det er trøkk i og har en nypris på ca 9000kr. søk litt på google og se den an. den er meget bra! ta kontakt på PM hvis det skal være av interesse.

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    +1!!! kjempebra sagt

så kan jeg si til trådstarter at jeg har en rythmik audio F12SE som jeg skal selge. en bra sub det er trøkk i og har en nypris på ca 9000kr. søk litt på google og se den an. den er meget bra! ta kontakt på PM hvis det skal være av interesse.

Erik
    Så absolutt veldig godt sagt av americanFord, takker for hyggelig velkomst

Skal sjekke ut denne suben din gamleerik, sender en PM om jeg er interessert!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å lytt til flest mulig høgtalarar i prisklassen du ønskjer. Prøv å finn dei du liker på brukten for å få mest ut av budsjettet. Receiveren din er heilt grei den. Du vil merka etterkvart om du føler behov for meir effekt, det behovet melder seg oftast ved høgare volum.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til subwoofer kan jeg absolutte anbefalle XTZ w99 12.16 som følger med i pakken som andersj linket til.

En så god subwoofer skal du lete lenge etter iforhold til prisen. Og jeg har hørt mange subwoofere fra 2000-10000.
    Selv synst jeg den er best når det kommer til musikk, men har ingen problemer med og få rommet til og riste på "The Dark Knight".

XTZ som høytalere har jeg aldri hørt, og kan ikke uttale meg om. Men de har veldig bra rykte på seg. (trossalt svensk )

Ellers er Dali sine høytalere meget bra, og har selv hatt fullt sett til Blue-series som hjemmekino ( et par nivå under ikon) og jeg syntest det var strålende.

Lykke til med valg av hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det bare er bulder og brak som gjelder så har ikke XTZ subben en nubbesjangs mot Rythmik subben som ble nevnt over.
    Blir som Corona øl mot en grumsete hjemmelaga øl. Lite som skiller i pris også regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Når det kommer til subwoofer kan jeg absolutte anbefalle XTZ w99 12.16 som følger med i pakken som andersj linket til.

En så god subwoofer skal du lete lenge etter iforhold til prisen. Og jeg har hørt mange subwoofere fra 2000-10000.
    Selv synst jeg den er best når det kommer til musikk, men har ingen problemer med og få rommet til og riste på "The Dark Knight".

XTZ som høytalere har jeg aldri hørt, og kan ikke uttale meg om. Men de har veldig bra rykte på seg. (trossalt svensk )

Ellers er Dali sine høytalere meget bra, og har selv hatt fullt sett til Blue-series som hjemmekino ( et par nivå under ikon) og jeg syntest det var strålende.

Lykke til med valg av hjemmekino!
    Ser ut som jeg må ta meg en hørerunde før jeg kan sette et punktum bak subvalg. Grunnen til at jeg fortsatt holder en finger på SVS sin PC12 er at den ikke tar opp så mye plass

Har lagt inn en bestilling på Dali Lektor 6 surround pakken, gleder meg til de "ligger i postkassa"

Takk for alle tips så langt, blir satt veldig pris på!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor er klart bra, men jeg ville nok heller antagelig gått for klipsch r*52/42 oppsett da jeg liker det høyt, bassende og med god dynamikk! Men godt valg av yamaha receiver! Hadde du gått for noe sånn som nad så tror jeg du ville angra! :-D blir bra med lektor skal du se og om du liker mer trøkkende bass så anbefaler jeg deg 2 stykk XTZ 12.16, ellers ville jeg gått for bruktkjøp på den rythmikken!!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Med mindre det bare er bulder og brak som gjelder så har ikke XTZ subben en nubbesjangs mot Rythmik subben som ble nevnt over.
    Blir som Corona øl mot en grumsete hjemmelaga øl. Lite som skiller i pris også regner jeg med.
    Blir vell litt drøyt og påstå at XTZ subben bare er buldrer og brak? Er faktiskt en av de subbene som falt best i smak her i kjellerstuen. Er tidligere CV-eier og jeg vet hva bulder og brak er! :smile:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schlyder
    Ser ut som jeg må ta meg en hørerunde før jeg kan sette et punktum bak subvalg. Grunnen til at jeg fortsatt holder en finger på SVS sin PC12 er at den ikke tar opp så mye plass

Har lagt inn en bestilling på Dali Lektor 6 surround pakken, gleder meg til de "ligger i postkassa"

Takk for alle tips så langt, blir satt veldig pris på!
    Graulerer med snart nye høytalere!!

Er selv litt "tent" på enten Lektor / Ikon 6.

Håper du blir fornøyd! :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Blir vell litt drøyt og påstå at XTZ subben bare er buldrer og brak? Er faktiskt en av de subbene som falt best i smak her i kjellerstuen. Er tidligere CV-eier og jeg vet hva bulder og brak er! :smile:
    Kan formulere det litt annerledes.
    Den kan brukes til film og krigsspill på PS3.
    Til musikk er den elendig. Faktisk ganske bra helt til man hører noe annet.

Den har ganske høy output. På målinger gjort i friluft viser den at den ruller av ved 40 hz ved -3 db eller ved 32 hz ved -3 db. Etter hvordan man porter den.
    Ta f.eks den overnevnte Rythmik. Den har 12,5 hz ved -3 db.
    Dette er gjort i utlandet hvor de tester sinnsykt mange subber så testene er nøytrale.
    I USA er vel Rythmik en av de aller største og mest annerkjente. Pga selvimport osv, så er vel disse kraftig undervurdert og lite testet av folk i Norge.

Så jeg står 100 % for at den Rythmik subben er miiil bedre enn XTZ subben og SVS subben. Jeg har eid eller testet alle de nevnte subbene i denne tråden.

Likevel hadde jeg uten tvil valgt SVS subben hvis film var prioritet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •